زبان انگلیسی

تقلب در آیلتس چطور انجام میشود و عواقب آن چیست؟

آیلتس از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است و معمولاً کسانی که قصد مهاجرت دارند در این آزمون شرکت می‌کنند. اگر شما نیز قصد مهاجرت دارید و باید در آزمون آیلتس شرکت کنید، باید خودتان را برای شرکت در این آزمون آماده کنید تا بتوانید نمره لازم را کسب کنید. برخی از داوطلبان به فکر تقلب در آزمون آیلتس می‌افتند و ترجح می‌دهند به جای صرف وقت برای یادگیری زبان انگلیسی و شرکت در آزمون آباتس، راهی برای تقلب در آزمون آیلتس پیدا کنند. اما آیا امکان تقلب در آزمون آیلتس وجود دارد؟ عواقب تقلب در آزمون آیلتس چیست؟ در این مطلب، از تقلب در آزمون آیلتس و عواقب آن برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آزمون آیلتس چیست؟

آیلتس از آزمون‌های بین‌المللی و معتبر زبان انگلیسی است و نتیجه آن در موسسه‌ها و نهادهای مختلف سراسر جهان پذیرفته است. برای اخذ ویزای کشورهای انگلیسی زبان و ورود به دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی این کشورها، باید در آزمون آیلتس شرکت کرده باشید و مدرک لازم را ارائه دهید.

دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد: آزمون جنرال و آزمون آکادمیک.

در آزمون آکادمیک آیلتس، همانطور که از نامش پیدا است، کسانی شرکت می‌کنند که قرار است در کشورهای انگلیسی زبان ادامه تحصیل دهند و وارد موسسه‌های آموزشی این کشورها بشوند. اما آزمون جنرال آیلتس برای کسانی مناسب است که قرار است به کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنند یا اینکه در شرکت‌های این کشورها مشغول به کار شوند.

آزمون آیلتس متشکل از چهار بخش است:

  • لیسنینگ
  • اسپیکینگ
  • ریدینگ
  • رایتینگ

بنابراین فرقی نمی‌کند در کدام نوع آزمون آیلتس شرکت می‌کنید، در هر صورت، هر چهار مهارت زبانی‌تان سنجیده می‌شود.

چگونه در آزمون آیلتس ثبت نام کنیم؟

برای شرکت در آزمون آیلتس، باید در موعد مشخص در این آزمون ثبت نام کنید.

آزمون آیلتس به دو شیوه آنلاین و حضوری برگزار می‌شود و بسته به شرایط‌تان، می‌توانید یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید.

در قدم اول، باید نوع آزمون و تاریخ آزمون را مشخص کنید، اطلاعات لازم را در وبسایت وارد کنید و مدارک لازم را نیز آپلود کنید.

بنابراین پر کردن فرم ثبت نام، آپلود کردن مدارک لازم و پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس از اولین مراحل شرکت در آزمون آیلتس است.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام، باید اطلاعات را تأیید کنید و منتظر اطلاع رسانی در مورد زمان و مکان برگزاری آزمون بمانید.

بعد از ثبت نام، مرکز آزمون آیلتس اطلاعات ثبت نام را بررسی می‌کند و ایمیل تأیید را برای‌تان ارسال می‌کند. پیش از فرا رسیدن زمان آزمون، مکان و زمان برگزاری آزمون به شما اعلام خواهد شد.

بعد از اتمام آزمون، نتیجه آن در موعد مشخص در وبسایت اعلام خواهد شد.

تفاوت میان آیلتس ایندیکیتور و آیلتس سنتی

آیلتس ایندیکیتور از آزمون‌های آنلاین است و از زمان شیوع کرونا آغاز شد. این آزمون به صورت آنلاین برگزار می‌شود و لازم نیست برای شرکت در آن، از خانه خارج شوید. محتوای آزمون آیلتس ایندیکیتور دقیقاً مشابه با محتوای آزمون آیلتس سنتی است و در آن، هر چهار مهارت زبانی سنجیده می‌شود. نتیجه آزمون آیلتس ایندیکیتور دقیقاً هنگام شرکت در آزمون اعلام می‌شود و برای دریافت نتایج، نیازی نیست منتظر بمانید. بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس ایندیکیتور نیز به صورت آنلاین و گفتگو با اگزمینر برگزار می‌شود.

اما آیا نتیجه آزمون آیلتس ایندیکیتور معتبر است؟ بله. نهادهای مختلف در کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلستان، نیوزیلند و کشورهای اروپایی و آسیایی نتیجه این آزمون آیلتس را می‌پذیرند.

چه مواردی تقلب در آزمون آیلتس تقلی می‌شود؟

ما منظور از تقلب در آزمون آیلتس چیست؟ چه مواردی تقلب تلقی می‌شود؟

  • شخص دیگری به جای شما در جلسه آزمون شرکت کند.
  • به جای شخص دیگری در آزمون آیلتس شرکت کنید.
  • پاسخ‌ها را برای داوطلب آزمون کپی کنید.
  • سوالات آزمون را در اختیار دیگر داوطلبان آزمون قرار دهید.
  • جلسه آزمون را به هر دلیلی بر هم بزنید.
  • نمره آزمون آیلتس را تغییر دهید.

عواقب تقلب در آزمون آیلتس

تقلب در آزمون آیلتس به روش‌های مختلف انجام می‌گیرد. برخی از داوطلبان شرکت در آزمون سنتی یا حضوری آیلتس شخصی شبیه به خودشان را می‌یابند و از او می‌خواهند به جای آن‌ها، در آزمون آیلتس شرکت کند. برخی نیز آزمون آنلاین آیلتس را، با این پیش فرض که تقلب در آزمون آنلاین آسان است، انتخاب می‌کنند . اما باید بدانید که تقلب در هیچ کدام از آن‌ها کار آسانی نیست و خطرهای مختص به خودش را دارد.

اگر در اواسط آزمون، متوجه تقلب شوند، از ادامه آزمون محروم خواهید شد و نتیجه آزمون نتیز به دست‌تان نخواهد رسید. اگر در انتها متوجه تقلب شما بشوند، نتیجه آزمون به دست‌تان خواهد رسید.  

سخن آخر

تا به اینجا، با آزمون آیلتس و عواقب تقلب در این آزمون آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، موارد مختلفی مشمول تقلب در آزمون آیلتس می‌شوند و اگر به هر دلیلی، متقلب شناخته شوید، نمره نهایی آزمون به دست‌تان نخواهید رسید. با توجه به عواقب تقلب در آزمون آیلتس، بهتر است به فکر این کار نباشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا