زبان آلمانی

تقویت مکالمه آلمانی

مکالمه به زبان آلمانی از مهم‌ترین اهداف هر زبان آموز از یادگیری این زبان جذاب و پرکاربرد است. صحبت کردن به زبان آلمانی کمی دشوار است، به خصوص، وقتی در ابتدای مسیر یادگیری این زبان هستید و هنوز واژگان زیادی بلد نیستید و ذهن‌تان به دستور زبان آلمانی و تلفظ صحیح واژگان این زبان عادت نکرده است. اما چاره چیست؟ چگونه مهارت گفتاری و مکالمه آلمانی را در خودمان تقویت کنیم؟ روش‌های مختلفی برای تقویت مکالمه آلمانی وجود دارد که از همان هفته‌های ابتدایی یادگیری زبان، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و سرعت پیشرفت‌تان را افزایش دهید. تقویت مکالمه آلمانی آسان نیست، اما استفاده از ایزارها و تکرارهای درست می‌تواند تقویت این مهارت مهم را برای‌تان آسان‌تر و حتی لذت‌بخش‌تر کند. در این مطلب، از روش‌های تقویت مکالمه آلمانی برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

یادگیری ترجمه تحت‍الفظی جمله‌های آلمانی

شنیدن عبارت ترجمه تحت‌الفظی اصلاً چیز مثبتی را به ذهن‌مان نیم‌آورد، بلکه ما را یاد ترجمه‌های ضعیف و مترجمان مبتدی می‌اندازد، اما در مورد یادگیری زبان آلمانی، ترجمه لفظ به لفظ واژگان باعث آشنایی شما با ساختار جمله‌های آلمانی خواهد شد، به خصوص در ابتدای مسیر! این کار باعث می‌شود ذهن‌تان به ترتیب قرار گرفتن واژگان در جمله‌های آلمانی عادت کند و جمله‌سازی برای‌تان آسان‌تر شود. در واقع، با این روش، با ساختار جمله‌های آلمانی آشنا خواهید شد و پس از مدتی، به راحتی بتوانید جمله آلمانی بسازید و به این زبان صحبت کنید.

استفاده از تکنیک شادوینگ

شادوینگ از بهترین تکنیک‌ها برای تقویت مکالمه آلمانی است. شادونیگ از بهترین ابزارها برای یادگیری لهجه آلمانی است. یکی از تأثیرات شگفت‌انگیز تکنیک شادوینگ این است که باعث می‌شود نورون‌های مغزتان به این صداها، کلمات و جمله‌ها عادت کنند. بدین ترتیب، به مرور زمان، می‌توانید به زبان آلمانی صحبت و مکالمه کنید، بدون اینکه نیازی به فکر کردن و مکث کردن برای یادآوری ساختارها و کلمات داشته باشید. در واقع، شادونیگ باعث می‌شود آن دسته از عضله‌های مغزتان که مسئول تولید صداها هستند تقویت شوند. در زبان آلمانی، یک سری حروف و صداها وجود دارد که فارسی‌زبانان هرگز آن‌ها را تلفظ نکرده‌اند و این تکنیک باعث می‌شود توانایی ذهن و زبان‌تان با آن‌ها نیز آشنا شود و توانایی تلفظ صحیح‌شان را پیدا کنید. تکنیک شادوینگ را می‌توانید هنگام تماشای فیلم و سریال آلمانی و گوش دادن به موسیقی آلمانی نیز انجام دهید.

عضویت در گروه‌های یادگیری زبان آلمانی در رسانه‌های اجتماعی

حتی شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانند به یادگیری زبان آلمانی و تقویت مکالمه آلمانی کمک کنند. در این شبکه‌ها، زبان‌آموزان بسیاری وجود دارند که در حال یادگیری زبان آلمانی هستند و برای تقویت مهارت‌های مختلف‌شان تلاش می‌کنند. عضویت در این گروه‌ها و مکالمه با این زبان‌آموزان باعث افزایش انگیزه و تلاش‌تان برای تقویت مهارت گفتاری و مکالمه‌تان خواهد شد. سعی کنید در این گروه‌ها فعال باشید، سوالات‌تان را مطرح کنید، به سوالات دیگر کاربران فکر کنید و پاسخ دهید. همین گفتگوها، حتی اگر به صورت چت و نوشتاری باشد، سبب تقویت مهارت مکالمه در شما خواهد شد. علاوه بر این‎‌‌ها، تبادل این اطلاعات باعث می‌شود نقاط ضعف و قوت خودتان را بشناسید و مسیر درستی را برای یادگیری و تقویت مهارت‌های مختلف زبان آلمانی در پیش بگیرید.

گوش دادن به پادکست های آلمانی

در دنیای امروز، کافی است سری به فضای مجازی بزنید و جستجویی ساده انجام دهید، دریایی از پادکست‌های آلمانی را پیش روی‌تان خواهید دید. پادکست‌هایی جذاب در مورد موضوعات متنوع، از تاریخ و سینما گرفته تا روانشناسی و کامپیوتر. بنابراین با توجه به حوزه‌های مورد علاقه‌تان، می‌توانید پادکست متناسب با روحیه‌تان را انتخاب کنید و گوش دهید. بهتر است هر اپیزود از هر پادکست را چندین بار گوش دهید، واژه‌های جدید را یادداشت کنید و تلفظ صحیح‌شان را یاد بگیرید، به ساختار جملات توجه کنید و هر آنچه را می‌شنوید تکرار کنید. به مرور زمان، تأثیر شگفت انگیز این کار را روی مهارت مکالمه‌تان و دایره واژگان‌تان خواهید دید. وقتی به این کار عادت کردید، به سراغ پادکست‌های حوزه‌های مختلف بروید تا با واژگان تخصصی همه حوزه‌ها آشنا شوید و هنگام مکالمه، بتوانید افکارتان را در مورد موضوعات مختلف به زبان آلمانی بیان کنید.

گوش دادن به کتاب صوتی آلمانی

در ادبیات آلمان، شاهکارهای شگفت‌انگیزی وجود دارد و اگر در سطح متوسط یا پیشرفته هستید، قطعاً نباید لذت خواندن آثار نویسندگان بزرگی مثل کافکا، گوته و گراس را به زبان آلمانی از دست بدهید. دسترسی به فایل صوتی آثار این نویسندگان کار دشواری نیست، بنابراین بهتر است هنگام خواندن آثار این نویسندگان، فایل صوتی این آثار را نیز تهیه کنید و هنگام خواندن آثار، به آن‌ها نیز گوش دهید و همه جملات و کلمات را تکرار کنید. اگر در سطح مبتدی هستید، می‌توانید همین تکنیک را هنگام خواندن کتاب‌های کودک اجرا کنید.

فکر کردن به زبان آلمانی

فکر کردن به زبان آلمانی را تمرین کنید. حتی وقتی تنها هستید، افکارتان را با صدای بلند، به زبان آلمانی بیان کنید. اصلاً کار دشواری نیست و حتی هنگام انجام کارهای روزمره نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. مثلاً وقتی مشغول پختن غذا هستید و به ترکیب کردن موارد غذایی با یکدیگر فکر می‌کنید، همه آن‌ها را با صدای بلند ادا کنید. بدین ترتیب، حتی در تنهایی و انجام کارهای ساده نیز مهارت گفتاری‌تان تقویت خواهد شد.

نترسیدن از اشتباه در تلفظ واژگان

هنگام یادگیری زبان آلمانی یا هر زبان جدید دیگری، ترس را کنار بگذارید و از اشتباه کردن نترسید. یادتان باشد که اگر اشتباه نکنید، هرگز نمی‌توانید دقیق، روان و صحیح حرف بزنید. در واقع، تلفظ اشتباه و استفاده از گرامر نادرست هنگام حرف زدن به زبان آلمانی ناگزیر است و نباید اجازه دهید ترس از اشتباه جلوی پیشرفت‌تان را بگیرد. در هر موقعیتی، به زبان آلمانی صحبت کنید و اصلاً نترسید. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید دلیل تقویت نشدن مهارت گفتاری و مکالمه بسیاری از زبان اموزان ترس‌شان از اشتباه کردن است. بنابراین مطمئن باشید که اگر این ترس را کنار بگذارید و با اعتماد به نفس صحبت کنید، رفته رفته، مهارت گفتاری‌ و مکالمه‌تان تقویت خواهد شد. تقویت مکالمه آلمانی فقط با صحبت کردن امکان‌پذیر است و به هیچ وجه، در ذهن شکل نمی‌گیرد.

خواندن متون آلمانی با صدای بلند

متون آلمانی را با صدای بلند بخوانید. حتی اگر به فایل صوتی متن مورد نظرتان دسترسی دارید، هنگام خواندن متن، فایل صوتی را نیز پلی کنید و همراه با آن، هر آنچه را می‌خوانید تکرار کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید و هر بار، سعی کنید واژگان را صحیح تلفظ کنید و نحوه صحیح ادای جمله‌های آلمانی را یاد بگیرید. اگر در ابتدای مسیر هستید، به فکر سرعت نباشید و به همان سرعت پایین اکتفا کنید. رفته رفته، سرعت‌تان را نیز افزایش دهید. خواندن با صدای بلند باعث میشود عضلات دهان‌تان تقویت شود و به تلفظ حروف و واژگان آلمانی عادت کند. بدین ترتیب، می‌توانید دشوارترین و طولانی‌ترین واژه‌های آلمانی را نیز مثل آلمانی‌زبانان تلفظ کنید و جمله‌ها را نیز درست مثل خودشان و با همان ریتم به زبان بیاورید.

رسانه های آلمانی زبان

گوش دادن به رسانه های آلمانی زبان از بهترین روش‌ها برای تقویت مکالمه آلمانی است. با یک جستجوی ساده در اینترنت، می‌توانید به بهترین رسانه‌های آلمانی‌زبان دسترسی پیدا کنید. بهتر است اخبار مربوط به دنیای سیاست، هنر، ادبیات و هر چیز دیگری را که مورد علاقه‌تان است از رسانه‌ای آلمانی دنبال کنید. بنابراین از همان ابتدای مسیر یادگیری زبان آلمانی، به سایت‌های خبری آلمانی‌زبان مراجعه کنید و جدیدترین مقاله‌های روزنامه‌ها و مجله‌های آلمانی‌زبان را بخوانید. با خواندن این متون و مقالات، با واژه‌های پرکاربرد آلمانی آشنا خواهید شد، اصطلاحات رایج در زبان آلمانی را خواهید شناخت و با دستور زبان آلمانی نیز آشنا خواهید شد. بدین ترتییب، یادگیری زبان آلمانی نیز برای‌تان جذاب‌تر خواهد شد.  

سخن آخر

تا به اینجا، با روش‌های تقویت مکالمه آلمانی آشنا شدید. یادتان باشد که حتی اگر بهترین ابزار را برای یادگیری مکالمه آلمانی در اختیار داشته باشید، باز هم یادگیری این زبان و تقویت مهارت‌های مختلف آن برای‌تان دشوار خواهد بود، از این رو، نباید دلسرد شوید و با آگاهی از این مسئله، همواره انگیزه‌تان را حفظ کنید و به فکر از میان برداشتن موانع باشید. تمرین، تکرار و ثبات قدم در یادگیری زبان آلمانی می‌تواند موانع را از سر راه‌تان بردارد. از هر فرصتی، برای یادگیری واژه جدید، تلفظ صحیح آن و کاربردش در جمله  و همچنین صحبت کردن استفاده کنید تا بتوانید با گذر زمان، دشوارترین و پیچیده‌ترین مفاهیم را نیز به این زبان بیان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا