زبان انگلیسی

تقویت مکالمه زبان انگلیسی

اگر هزاران واژه انگلیسی بدانید و مسلط به دستور زبان انگلیسی باشید، فقط مقدمات مکالمه انگلیسی را برای خودتان فراهم کرده است. مکالمه به زبان انگلیسی یا اسپیکینگ انگلیسی مهارت ویژه‌ای است که باید با استفاده از روش‌های اصولی، آن را در خودتان تقویت کنید تا بتوانید از دانش‌ زبانی‌تان استفاده کنید. در واقع، با تقویت مهارت مکالمه زبان انگلیسی، می‌توانید به مرور زمان، واژگان را به زبان بیاورید و با استفاده از دانش دستوری‌تان، جمله‌هایی را در ذهن‌تان بسازید و بر زبان بیاورید. اما راهکارهای تقویت مکالمه زبان انگلیسی چیست؟ چگونه این مهارت را در خودمان تقویت کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد روش‌های تقویت مکالمه زبان انگلیسی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

هر روز واژگان و اصطلاحات جدید انگلیسی یاد بگیرید

پیش از آنکه شروع به تقویت مکالمه زبان انگلیسی کنید، باید دایره واژگان‌تان را گسترش دهید. در واقع، مکالمه بدون واژه معنایی ندارد. در هر سطحی از بان انگلیسی که باشید، باید روزانه چند واژه و اصلاح جدید را یاد بگیرید. هنگام یادگیری هر واژه یا اصطلاح انگلیسی، تلفظ صحیح آن را یاد بگیرید و به نقش و کاربردش نیز در جمله توجه کنید.

هدفی را برای خودتان مشخص کنید. در واقع، باید مشخص کنید که  قرار است روزانه چند واژه جدید یاد بگیرید. فرقی نمی‌کند قرار است روزی ده واژه یاد بگیرید یا سه واژه، در هر صورت، باید تداوم داشته باشید و هر روز، این کار را انجام دهید. بدین ترتیب، طی یک سال، دایره واژگان‌تان به میزان چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.

واژگان و اصطلاحات جدید را از دل مکالمات روزمره بیرون بکشید. در واقع، در ابتدای مسیر تقویت مهارت اسپیکینگ انگلیسی، باید واژگان و اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی را یاد بگیرید تا بتوانید از آن‌‎ها در مکالمات روزمره‌تان استفاده کنید.

واژه جدید را در عبارت یا جمله یاد بگیرید، بدین ترتیب، کاربرد آن در ذهن‌تان خواهد ماند. برای مثال، عبارت‌هایی مثال a cup of coffee، a pot of coffee یا a glass of wine را یاد بگیرید.  بدین ترتیب، می‌توانید سریعاً عبارت‌ها را به یاد بیاورید و در گفتارتان از آن‌ها استفاده کنید.

تلفظ صحیح واژگان انگلیسی را یاد بگیرید

یادگیری معنای واژگان و املای آن‌ها، بدون یادگیری تلفظ صحیح، کمک چندانی به تقویت مهارت مکالمه نخواهد کرد. اگر هزاران واژه انگلیسی را بشناسید، اما تلفظ صحیح‌شان را ندارید، برای کاربرد آن‌ها در مکالمه، باید زمانی را به یادگیری تلفظ‌شان اختصاص دهید. برای یادگیری تلفظ صحیح واژگان انگلیسی، می‌توانید از دیکشنری‌های آنلاین استفاده کنید، به پادکست های انگلیسی گوش دهید و فیلم و سریال‌های انگلیسی ببینید. همچنین می‌توانید کتاب بخوانید و به همراه کتاب، فایل صوتی آن را نیز گوش دهید. بدین ترتیب، به مرور زمان، تلفظ صحیح واژگان را خواهید آموخت.

از تکنیک شادوینگ استفاده کنید

شادوینگ از تکنیک‌های معجزه‌آسا برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی است. به طور خلاصه، می‌توانیم بگوییم شادوینگ به معنای گوش دادن به مکالمات گویش‌وران زبان انگلیسی و تکرار صحبت‌های آن‌ها است.

  • یک ویدئو انگلیسی با زیرنویس انتخاب کنید. بهتر است به سراغ ویدئوهایی بروید که برای‌تان جذاب هستند.
  • چندین بار این ویدئو را تماشا کنید و زیرنویس آن را نیز بخوانید تا متوجه مفهوم کلی آن بشوید.
  • هر جمله‌ای را که می‌شنوید با خودتان تکرار کنید. حتی اگر لازم است ویدئو را متوقف کنید و جمله را با صدای بلند تکرار کنید. این کار باعث تقویت لهجه‌تان نیز خواهد شد.

با خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید

با صدای بلند با خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید. برای مثال، در مورد کتابی که خوانده‌اید یا فیلمی که دیده‌اید، با صدای بلند، به زبان انگلیسی صحبت کنید. حتی می‌توانید داستان آن‌ها را برای خودتان روایت کنید.

به زبان انگلیسی فکر کنید

انگلیسی فکر کردن مهارت بسیار مهمی است که با تمرین و ممارست پرورش پیدا می‌کند. هنگام انجام کارها، تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی، هر آنچه را به ذهن‌تان می‌رسد به انگلیسی برگردانید. در ابتدا، این کار بسیار دشوار و طالقت‌فرسا است، اما به مرور زمان، به انگلیسی فکر کردن عادت خواهید کرد و پس از آن، تأثیر شگفت انگیزش را روی مهارت اسپیکینگ‌تان خواهید دید.

به علاوه، سعی کنید جمله‌ها را براساس ساختار انگلیسی در ذهن خودتان بسازید و جمله را از فارسی به انگلیسی ترجمه نکنید. بدین ترتیب، می‌توانید بدون ترجمه جمله بسازید.

از اپلیکیشن های آموزش تلفظ انگلیسی استفاده کنید

از اپلیکیشن‌های آموزش تلفظ واژگان انگلیسی غافل نشوید. برای مثال، ELSA Speak از اپلیکیشن های آموزش تلفظ است که نحوه صحیح تلفظ را به شما یاد می‌دهد. حتی اگر قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی را دارید، این اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی کمک‌تان خواهد کرد.

اعتماد به نفس‌تان را برای مکالمه انگلیسی افزایش دهید

یکی از بزرگترین مشکلات زبان‌آموزانی که نمی‌توانند مهارت مکالمه را در خودشان تقویت کنند کمبود اعتماد به نفس است. به این مشکل غلبه کنید و شروع به صحبت کردن کنید، بدون اینکه از اشتباه کردن و قضاوت شدن بترسید. بدانید که اشتباه کردن جزو لاینفک مسیر یادگیری زبان انگلیسی است و همه زبان آموزان مرتکب اشتباهاتی می‌شوند.

تفاوت میان انگلیسی رسمی و غیررسمی را یاد بگیرید

تفاوت میان انگلیسی رسمی و انگلیسی غیررسمی را بشناسید تا بتوانید از اصطلاحات در شرایط مناسب استفاده کنید. برخی از واژگان و اصطلاحات انگلیسی مختص به شرایط رسمی هستند و استفاده از آن‌ها در شرایط غیررسمی، عجیب به نظر می‌رسد و بالعکس. بنابراین هنگام یادگیری اصطلاحات انگلیسی، حواس‌تان باشد که آیا این اصطلاح برای مکالمه رسمی انگلیسی مناسب است یا برای مکالمه غیررسمی.

سخن آخر

تا به اینجا، با روش های تقویت مکالمه زبان انگلیسی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید دانش‌تان را به زبان جاری کنید. دایره واژگان‌تان را گسترش دهید، تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید و ساختار جمله انگلیسی را بشناسید. از اشتباه کردن نترسید و با اعتماد به نفس، به زبان انگلیسی صحبت کنید. از تکنیک های تقویت مهارت اسپیکینگ انگلیسی، مانند شادوینگ و فکر کردن به انگلیسی، استفاده کنید تا سرعت پیشرفت‌تان افزایش پیدا کند. بدین ترتیب، به مرور زمان، می‌توانید به راحتی، به زبان انگلیسی صحبت کنید، بدون مکث و اشتباه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا