زبان فرانسه

روش‌ تقویت مکالمه زبان فرانسه + ویدیو آموزشی

اگر در حال یادگیری زبان فرانسوی هستید، حتماً تقویت مهارت گفتاری و مکالمه زبان فرانسه برای‌تان بسیار مهم است. برای رسیدن به این هدف، باید بهترین روش های تقویت مکالمه زبان فرانسه را بشناسید تا بتوانید روش متناسب با نیاز و روحیه‌تان را انتخاب کنید. اما بهترین روش تقویت مکالمه زبان فرانسه چیست؟ چگونه این زبان را هر چه سریع‌تر تقویت کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مور روش های تقویت مکالمه زبان فرانسه بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چرا شرکت در کلاس فرانسه برای تقویت مکالمه زبان فرانسه کافی نیست؟          

فرقی نمی‌کند هفته‌ای سه بار در کلاس‌های زبان فرانسه شرکت می‌کنید یا اینکه فرانسه را به صورت خودآموز یاد می‌گیرید، در هر صورت، برای تقویت مکالمه زبان فرانسه، باید روش‌های مشخصی را در پیش بگیرید. شرکت در کلاس‌ زبان فرانسه، چه به صورت خصوصی و چه به صورت گروهی، در تقویت مهارت‎‌های نوشتاری و شنیداری، به شما کمک می‌کند، اما مسئله صحبت کردن و مکالمه به زبان فرانسه متفاوت است و تقویت آن مستلزم استفاده از روش‌های مختلف است.

بهترین روش های تقویت مکالمه و مهارت گفتاری فرانسه

یک سری روش‌ها برای تقویت مکالمه فرانسه وجود دارد که هر کدام از آن‌ها برای زبان‌آموزانی با روحیه مشخصی مناسب است. بنابراین، بهتر است همه این روش‌ها را بشناسید و بهترین روش مکالمه فرانسه را متناسب با روحیه و شرایط‌تان انتخاب کنید. در ادامه، از این روش‌ها برای‌تان گفته‌ایم.

دایره واژگان‌تان را گسترش دهید

برای صحبت کردن به زبان فرانسه، باید دایره واژگان‌تان را گسترش دهید و علاوه بر آن، دستور زبان فرانسه را نیز به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید از این واژگان استفاده کنید. بنابراین از هر فرصتی و هر منبعی، برای یادگیری واژگان جدید استفاده کنید تا بتوانید در مورد موضوعات مختلف به زبان فرانسوی صحبت کنید. همچنین، بهتر است علاوه بر مطالعه دستور زبان فرانسه، با ساختار جمله‌هایی که می‌شنوید نیز دقت کنید تا بتوانید جمله‌های درستی بسازید.

با خودتان به زبان فرانسه صحبت کنید

شاید به نظرتان عجیب برسد که با خودتان صحبت کنید، اما باید بدانید که برای تقویت مکالمه، باید با خودتان به زبان فرانسه صحبت کنید. حتی می‌توانید نقش بازی کنید؛ یعنی خودتان صحبت کنید و خودتان نیز به خودتان پاسخ دهید، انگار دو نفر در حال صحبت به زبان فرانسه هستند.

وقتی در حال پختن غذا هستید، تمام مواد غذایی و مراحل پختن غذا را با خودتان به زبان فرانسه مرور کنید. البته نباید این صحبت‌ها در ذهن‌تان باشد، بلکه باید کاملاً در زبان‌تان جاری شود.

با خودتان در مورد تیشرتی که پوشیده‌اید صحبت کنید، مقاله‌ای را که در مجله‌ای فرانسوی خوانده‌اید با خودتان مرور کنید و در مورد علاقه‌تان به تعطیلات و آخر هفته با خودتان گفتگو کنید. این مکالمه‌ها را در هر جایی می‌توانید انجام دهید؛ هنگام دوش گرفتن، رانندگی کردن، غذا پختن و هر کار دیگری. یادتان باشد هر چه مکالمه عمیق‌تر و پیچیده‌تر باشد، بهتر است.

وقتی با خودتان صحبت می‌کنید، توانایی‌تان در طرح سوال و پاسخ دادن به سوالات نیز افزایش پیدا می‌کنید. بدین ترتیب، می‌توانید به راحتی با دیگران وارد مکالمه شوید، سوال بپرسید و به سوالات‌شان نیز به زبان فرانسوی پاسخ دهید.

وقتی با خودتان صحبت می‌کنید، خیال‌تان راحت است که هیچ کس حرف‌های‌تان را نمی‌شنود و بدین ترتیب، می‌توانید بدون استرس و بدون ترس از اشتباه صحبت کنید.

تماشای فیلم و سریال فرانسوی را جدی بگیرید

فیلم و سریال فرانسوی ببینید، این کار باعث تقویت مهارت شنیداری و گفتاری‌تان می‌شود. هنر مکالمه مستلزم آن است که بتوانید به زبان مورد نظرتان صحبت کنید و همچنین، متوجه صحبت‌های طرف مقابل‌تان بشوید. بنابراین برای مکالمه به زبان فرانسوی، باید مهارت شنیداری‌تان را نیز تقویت کنید.

برای تقویت همزمان این دو مهارت، می‌توانید فیلم و سریال فرانسوی ببینید، واژگان و اصطلاحات جدیدش را یاد بگیرید، سپس آن‌ها را با خودتان تکرار کنید. حتی می‌توانید داستان فیلم را به زبان فرانسوی برای خودتان تقویت کنید. 

علاوه بر فیلم و سریال، می‌توانید از منابع دیگر نیز کمک بگیرید. برای مثال، می‌توانید پادکست‌های فرانسوی گوش دهید. یادتان باشد لزوماً نباید به سراغ پادکست‌های آموزشی بروید، بلکه می‌توانید به سراغ پادکست‌هایی بروید که موضوعش متناسب با روحیه و سلیقه‌تان است. مثلاً اگر به ادبیات و سینما علاقه دارید، به سراغ پادکست‌هایی با این مضمون بروید. اگر به حوزه نجوم و فیزیک علاقه دارید، به این پادکست‌ها گوش دهید. بدین ترتیب، موضوع مورد علاقه‌تان است و شما را به دنبال خود می‌کشاند.

کتاب های فرانسوی را با صدای بلند بخوانید

ادبیات فرانسه پر از شاهکارهای جذاب است. داستان کوتاه، رمان و نمایشنامه! به هر ژانری علاقه داشته باشید، می‌توانید بهترین نمونه‌اش را در ادبیات فرانسه بیابید. بهتر است کتاب صوتی آن‌ها را نیز تهیه کنید و همزمان با خواندن، به فایل صوتی نیز گوش دهید. بدین ترتیب، تلفظ صحیح واژگان را یاد می‌گیرید و متوجه می‌شوید جمله‌های فرانسوی را چگونه باید ادا کنید.

پس از آن، متن مورد نظرتان را با صدای بلند بخوانید. با گذر زمان، متوجه تأثیر شگفت انگیز این تمرین بر مهارت گفتاری و مکالمه‌تان خواهید شد.

دوستان فرانسوی زبان داشته باشید

امروز، با گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، یافتن دوستان فرانسوی اصلاً کار دشواری نیست. می‌توانید دوستان فرانسوی زبان بیابید و با آن‌ها در مورد موضوعات مختلف گفتگو کنید. حتی می‌توانید به سراغ دیگر زبان آموزان بروید و با آنان تمرین مکالمه کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با روش های تقویت زبان فرانسوی آشنا شدید. با خودتان به زبان فرانسوی صحبت کنید، به زبان فرانسه فکر کنید، فیلم‌های فرانسوی ببینید و پادکست‌های فرانسوی گوش دهید. بدین ترتیب، رفته رفته، ذهن‌تان به زبان فرانسه عادت می‌کند و واژگان و اصطلاحات با تلفظ صحیح بر زبان‌تان جاری می‌شود. حتی می‌توانید از میان زبان آموزان و گویش‌وران زبان فرانسه دوستانی را برای خودتان بیابید و با آن‌ها مکالمه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا