زبان اسپانیایی

مدت زمان یادگیری زبان اسپانیایی چقدر طول می کشد؟

یکی از اولین سوالاتی که در ذهن هر زبان آموزی ایجاد می‌شود این سوال است: «چقدر طول می‌کشد به زبان اسپانیایی مسلط شوم؟» می‌توان به این سوال یک پاسخ تقریبی داد، اما باید بدانید که مدت زمان لازم برای یادگیری زبان اسپانیایی به عوامل متعددی نیاز دارد، از هدف و انتخاب کلاس زبان اسپانیایی گرفته تا سن و فرهنگ و مواردی از این دست. بنابراین، برای رسیدن به پاسخ این سوال، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید و درک روشنی از شرایط و توانایی‌های خودتان داشته باشید. اما یک سری ساعت‌های مشخصی از مطالعه برای رسیدن به هر سطح از زبان اسپانیایی لازم است که با دانستن آن‌ها، می‌توانید برنامه‌ریزی دقیقی را انجام دهید و زمان رسیدن به هر سطح را برای خودتان تخمین بزنید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد مدت زمان لازم برای یادگیری زبان اسپانیایی برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آیا یادگیری زبان اسپانیایی دشوار است؟

پیش از هر چیزی، باید بدانیم اسپانیایی زبانی دشوار است یا آسان! یادگیری یک زبان جدید، به خصوص وقتی در ابتدای مسیر یادگیری هستید، بسیار جذاب و هیجان انگیز است. وقتی در سطح مبتدی هستید، نمی‌توانید متوجه صحبت‌های گویش وران زبان اسپانیایی شوید و این مسئله ممکن است دلسردتان کند، اما باید ایمان داشته باشید که این مشکل رفته رفته، برطرف خواهد شد. در تمام طول مسیر یادگیری زبان اسپانیایی، باید به این مسئله فکر کنید که روزی می‌رسد که شما می‌توانید مثل گویش وران زبان اسپانیایی صحبت کنید، بدون اینکه کسی متوجه شود اسپانیایی زبان مادری‌تان نیست، همین فکر می‌توانید انگیزه را در شما حفظ کند.

اگر مسلط به زبان انگلیسی باشید یا حتی در سطح متوسط باشید، یادگیری زبان اسپانیایی بسیار برای‌تان آسان‌تر خواهد شد، چرا که شباهت‌های بسیاری میان این دو زبان وجود دارد، از حروف الفبا گرفته تا واژگان مشابه. یادتان باشد که تقریباً 75 درصد از واژگان زبان اسپانیایی مدرن ریشه در زبان لاتین دارد و این مسئله یادگیری زبان اسپانیایی را برای‌تان آسان‌تر خواهد کرد.

افکار مهم در مسیر یادگیری زبان اسپانیایی

همواره به یاد داشته باشید که هر انسانی مهارت‌ها و توانایی‌های مختص به خودش را دارد. بنابراین نباید روند یادگیری خوتان را با روند یادگیری شخص دیگری مقایسه کنید، بلکه باید روش‌ها و تکنیک‌های سازگار با روحیه‌تان را انتخاب کنید و در مسیر یادگیری، از همان‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، مواردی مانند سن، فرهنگ و زبان مادری و زبان‌های دیگری که می‌دانید بر سرعت یادگیری زبان اسپانیایی تأثیر می‌گذارد.

پیش از آنکه شروع به یادگیری زبان اسپانیایی کنید، چند نکته را به یاد بسپارید تا بتوانید این زبان را با سرعت بیشتری یاد بگیرید و خیلی زود، به اسپانیایی مسلط شوید.

برنامه ریزی واقع‌گرایانه برای یادگیری زبان اسپانیایی

در برنامه ریزی و تعیین هدف، واقع‌گرایانه باشید، نه ایده‌آل‌گرا. در این مسسیر، اهداف مشخص و کوچکی را برای‌ خودتان تعیین کنید و زمان مشخصی را برای رسیدن به آن‌ها مشخص کنید، این مسئله باعث می‌شود در مسیر متمرکز و با انگیزه باقی بمانید. برای مثال، نباید هدف‌تان این باشد که ظرف یک ماه بتوانید به زبان اسپانیایی صحبت کنید، بلکه باید اهداف واقع‌گرایانه‌ای داشته باشید. برای مثال، روزانه ده لغت یاد بگیرید تا بتوانید در انتهای ماه، 300 واژه جدید را یاد بگیرید.

یادآوری هدف از یادگیری زبان اسپانیایی

همواره هدف‌تان را از یادگیری زبان اسپانیایی به خودتان یادآوری کنید. پیش از آغاز یادگیری، سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • آیا به خاطر علاقه‌ات می‌خواهی اسپانیایی را یاد بگیری؟
  • می‌خواهی مترجم زبان اسپانیایی شوی؟
  • می‌خواهی به کشور اسپانیایی زبان مراجعه کنی؟
  • می‌خواهی مدرس زبان اسپانیایی شوی؟
  • می‌خواهی به اسپانیا سفر کنی؟
  • می‌خواهی داستان‌های اسپانیایی را به زبان اصلی بخوانی؟

تعیین هدف باعث می‌شود بتوانید انگیزه‌تان را در ادامه مسیر حفظ کنید و دلسرد نشوید.

از مطالعه زبان اسپانیایی لذت ببرید

یادگیری زبان اسپانیایی را یک تکلیف اجباری ندانید، بلکه از یادگیری آن لذت ببرید. در این میان، یک سری ابزارها نیز وجود دارند که می‌توانند روند یادگیری زبان اسپانیایی را برای‌تان جذاب و مفرح کند. برای مثال، فیلم و سریال اسپانیایی ببینید، داستان‌های جذاب ادبیات اسپانیا را بخوانید و از اپلیکیشن‌های آموزش زبان اسپانیایی استفاده کنید. این موارد روند یادگیری را برای‌تان آسان‌تر می‌کند و همچنین باعث می‌شوند زبان اسپانیایی را سریع تر یاد بگیرید.

یادگیری واژگان جدید اسپانیایی در متن

یادگیری لیست بلندی از واژگان اصلاً خوشایند نیست و علاوه بر آن، فایده‌ای هم ندارد. بهتر است تک تک واژگان جدید را در جمله یا متن یاد بگیرید. این روش باعث می‎شود معنای واژگان و کاربردشان در ذهن‌تان بماند. بدین ترتیب، می‌توانید از واژگان در متن و گفتار استفاده کنید.

تسلط به زبان اسپانیایی چند ساعت طول می‌کشد؟

اگر همین امروز، شروع به یادگیری زبان اسپانیایی کنید و روزی یک ساعت مطالعه کنید، پس از 8 تا 12 ماه، می‌توانید به زبان اسپانیایی صحبت کنید. در واقع، باید 250 تا 350 ساعت مطالعه کنید. یادتان باشد که نباید یادگیری را با وقفه انجام دهید، بلکه باید ثابت قدم باشید و طبق برنامه منظمی پیش بروید.

برای تسلط کامل به زبان اسپانیایی، باید 1000 ساعت مطالعه کنید. بنابراین اگر بخواهید مثل یک گویش ور زبان اسپانیایی صحبت کنید، باید 1.5 تا 3 سال مطالعه کنید. برای رسیدن به سطح متوسط، یعنی B2، باید تقریباً 540 تا 620 ساعت مطالعه کنید و یاد بگیرید.

البته سرعت یادگیری زبان اسپانیایی و زمان رسیدن به تسلط در هر زبان آموز متفاوت است و همانطور که گفتیم، به عوامل مختلف بستگی دارد. در جدول زیر، زمان تفریبی رسیدن به هر کدام از شش سطح زبان اسپانیایی را برای‌تان گفته‌ایم.

سطحتعداد ساعت مورد نیازتعداد ماه مورد نیاز
A170 تا 80 ساعت2 تا 3 ماه
A2150 تا 180 ساعت4 تا 7 ماه
B1300 تا 360 ماه7 تا 13 ماه
B2540 تا 620 ساعت11 تا 24 ماه
C1740 تا 860 ساعت15 تا 30 ماه
C2920 تا 1100 ساعت30 تا 36 ماه

با انتخاب ابزار درست یادگیری زبان اسپانیایی و همچنین انتخاب بهترین استاد زبان اسپانیایی، می‌توانید در مسیر درست یادگیری زبان اسپانیایی قرار بگیرید و طبق جدول بالا و حتی خیلی سریع‌تر، به هدف‌تان دست پیدا کنید.

همچنین هر چقدر زمان بیشتری از روز را به یادگیری زبان اسپانیایی اختصاص دهید و مطالعه باکیفیت داشته باشید، بالطبع، زمان رسیدن به سطح C2 و تسلط کامل به زبان اسپانیایی کوتاه‌تر خواهد شد.

سخن آخر

تا به این‌جا، متوجه شدید یادگیری زبان اسپانیایی چقدر طول می‌کشد. برای رسیدن به هر سطح از زبان اسپانیایی، باید مدت زمان مشخصی را مطالعه و تمرین کرده باشید. در روند یادگیری زبان اسپانیایی صبور باشید و از هیچ روش یا استادی انتظار معجزه نداشته باشید. عجله زیاد باعث دلسردی‌تان می‌شود. همواره به یاد داشته باشید روند یادگیری زبان جدید زمان‌بر است و طول می‌کشد تا با واژگان و دستور زبان اسپانیایی عجین شوید. به علاوه، یادتان باشد خودتان هستید که تعیین می‌کنید یادگیری زبان اسپانیایی چقدر طول بکشد. برای مثال، اگر برنامه‌ریزی واقع‌گرایانه داشته باشید، در انتخاب کلاس زبان اسپانیایی دقت کنید، از ابزارهای مناسب برای یادگیری زبان استفاده کنید و در میانۀ مسیر دلسرد نشوید، یادگیری زبان اسپانیایی برای‌تان بسیار آسان خواهد شد و خیلی زودتر از آنچه فکرش را بکنید به نتیجه خواهید رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا