زبان آلمانی

معرفی سایت های یادگیری زبان آلمانی

روزانه چند ساعت را صرف جستجو در فضای مجازی می‌کنید؟ امروز در شرایط مختلف، تلفن همراه‌مان را بر می‌داریم و در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مختلف جستجو می‌کنیم. می‌توانید از همین ابزار و همین زمان برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید. امروز، تنوع سایت های یادگیری زبان آلمانی آنقدر زیاد است که هر کسی، با هر سبک یادگیری و سلیقه، می‌تواند از آن‌ها برای یادگیری این زبان استفاده کند. اما در قدم اول، پیش از آنکه به سراغ هر سایتی بروید، بهتر است بهترین سایت های یادگیری زبان آلمانی را بشناسید تا بتوانید انتخاب را از میان بهترین‌ها انجام دهید. اما بهترین سایت های آموزش زبان آلمانی کدام است؟

در این مطلب، به معرفی سایت های یادگیری زبان آلمانی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

وبسایت  Deutsche Welle

وبسایت  Deutsche Welle از وب‌سایت‌های خبری آلمانی است که مخاطبانش گویش‌وران زبان آلمانی نیستند، بلکه غیر آلمانی‌زبانان مخاطبان این وبسایت هستند. در این وبسایت، ویدئوهای متعددی با موضوعات مختلف برای آموزش زبان آلمانی وجود دارد و براساس سطوح CERF دسته‌بندی شده‌اند.

وبسایت Fluento

وبسایت Fluento یکی دیگر از وب‌سایت‌های رایگان برای آموزش زبان آلمانی است. این وبسایت اپلیکیشن مختص به خودش را نیز دارد که می‌توانید از آن نیز برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید. در Fluento، انواع موزیک ویدئو، تریلر فیلم، اخبار و صحبت‌های الهام‌بخش به زبان آلمانی وجود دارد. با استفاده از این وبسایت و اپلیکیشن آن، می‌توانید زبان آلمانی را یاد بگیرید و علاوه بر آن، درک عمیق‌تری از فرهنگ آلمان پیدا کنید.

جالب است بدانید که ویدئوهای این وبسایت زیرنویس دارند و برای هر درس نیز، فهرستی از واژگان و مثال‌های مربوط به آن‌ها نیز وجود دارد و بدین ترتیب، کاربردهای مختلف واژگان جدید را به شما یاد می‌دهد.

در این وبسایت آموزش زبان آلمانی، آزمون‌هایی نیز وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دانش‌تان را بسنجید و ببنید که آیا  کاربرد صحیح واژگان را یاد گرفته‌اید یا خیر.

وبسایت  DeutschAkademie

وبسایت  DeutschAkademie از بهترین وبسایت‌ها برای یادگیری دستور زبان آلمانی است. این وبسایت رایگان است. در این وبسایت، دوره‌های آنلاین نیز برای زبان آموزان تمام سطوح، از A1 تا C2، برگزار می‌شود. در هر دوره، قواعد دستوری به صورت طبقه‌بندی‌شده تدریس می‌شوند. البته این دوره‌ها رایگان نیستند و برای شرکت در آن‌ها، باید شهریه پرداخت کنید.

وبسایت Netflix

وبسایت Netflix برای یادگیری زبان آلمانی در اوقات فراغت مناسب است. در واقع، با استفاده از وبسایت Netflix، می‌توانید در زمان استراحت نیز، آلمانی یاد بگیرید. در این وبسایت، انواع فیلم، مستند، سریال و برنامه تلویزیونی به زبان آلمانی وجود دارد. بدین ترتیب، گوش‌تان به انواع لهجه آلمانی عادت می‌کند. این وبسایت رایگان نیست و برای استفاده از آن، باید مبلغی را بپردازید.

وبسایت  Zeit Online

اگر با مقدمات زبان آلمانی آشنا شده‌اید و به دنبال پیشرفت هستید، بهتر است به این وبسایت مراجعه کنید. در وبسایت، روزنامه‌های آلمانی را می‌توانید بخوانید. زبان این روزنامه‌ها بسیار ساده و روشن است معمولاً، زبان آموزان بالاتر از سطح متوسط به راحتی متوجه مطالب آن می‌شوند. در این وبسایت، با انواع جمله‌های و ساختارهای مختلف آشنا می‌‌‌‌‌‌شوید. البته یادتان باشد که ممکن است هنگام خواندن یک مقاله طولانی سیاسی، ممکن است به یک سری واژه‌های پیچیده و طولانی بر بخورید و کاملاً طبیعی است که متوجه این واژگان نشوید. بنابراین باید همواره دیکشنری آلمانی را در کنارتان داشته باشید و معنی واژگان مختلف را در آن‌ها جستجو کنید.

در وبسایت  Zeit Online، ترکیبی از مقاله‌های سیاسی و فرهنگی را خواهید دید. جالب است بدانید که در این وبسایت، مقاله‌هایی نیز در مورد زندگی روزمره وجود دارد. بنابراین، بسته به علافه‌تان، می‌توانید مقاله‌های مناسب را انتخاب کنید و بخوانید.

وبسایت  Zeit Online

یکی دیگر از وبسایت‌های رایگان برای یادگیری زبان آلمانی  Zeit Online است. این وبسایت برای زبان‌آموزان همه سطوح مناسب است و برای استفاده از آن نیز لازم نیست مبلغی را بپردازید.

به علاوه، این وبسایت گزینه بسیار مناسبی برای کسانی است که به دنبال دیکشنری آنلاین آلمانی هستند. در این وبسایت، می‌توانید معنی انواع عبارت و واژه را یاد بگیرید و از کاربردهای مختلف‌شان نیز در جمله آگاه شوید.

وبسایت  BBC German

وبسایت  BBC German رایگان است و زبان آموزان در هر سطحی می‌توانند از این وبسایت برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنند. البته BBC فقط مختص به زبان آلمانی نیست، بلکه عربی، چینی و دیگر زبان‌ها نیز در این وبسایت جای دارند.

آلمانی یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها است و در این وبسایت نیز، منابع بسیار ارزمندی برای کمک به زبان‌آموزانی که به فکر یادگیری هستند وجود دارد.

در این وبسایت، انواع مطلب و محتوا برای موضوعات مختلف وجود دارد و شما می‌توانید مباحث مورد نظرتان را انتخاب کنید و همان‌ها را یاد بگیرید.

به علاوه، در این وبسایت رایگان یادگیری زبان آلمانی، نکات بسیار مهمی در مورد فرهنگ آلمانی و همچنین، نکات مهمی در مورد سفر به کشور آلمان وجود دارد.

وبسایت Duolingo

وبسایت Duolingo از بهترین وبسایت‌ها برای یادگیری دستور زبان آلمانی و تقویت مهارت نوشتاری است. اگر در سطح مبتدی هستید، از این وبسایت غافل نشوید و برای یادگیری مباحث مختلف، از آن استفاده کنید.

این وبسایت اپلیکیشن مختص به خودش را نیز دارد که گزینه بسیار مناسبی برای مبتدیان است.  با استفاده از این اپلیکیشن، می‌تواند زبان آلمانی را از طریق بازی و با تمرین و تکرار بسیار یاد بگیرید. تکرار در این تمرین‌ها آنقدر زیاد است که همه مطالب در ذهن‌تان ثبت می‌شود.

با استفاده از اپلیکیشن دولینگو، جمله‌سازی را در سطح مبتدی یاد می‌گیرید و به مرور زمان، واژگان کاربردی را می‌آموزید. البته یادتان باشد که اپلیکیشن و وبسایت دولینگو جایگزین کلاس زبان آلمانی نیست و نمی‌توانید شما را تا سطح‌های بالاتر پیش ببرد.

وبسایت  GermanPod101

در وبسایت GermanPod101، زبان آلمانی را با استفاده از فایل‌های کوتاه ویدئویی و صوتی یاد می‌گیرید. هدف از راه‌اندازی این وبسایت، معرفی انواع لهجه زبان آلمانی است. در واقع، وقتی از این وبسایت استفاده می‌کنید و محتواهای متنوع آن را مشاهده می‌کنید، به مرور زمان، متوجه لهجه‌های مختلف زبان آلمانی خواهید شد.

فرقی نمی‌کند در کدام سطح از زبان آلمانی هستنید، در هر صورت، می‌توانید از مطالب این وبسایت برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کیند.

وبسایت  Goethe-Institut

وبسایت  Goethe-Institut یکی دیگر از وبسایت‌های رایگان برای یادگیری زبان آلمانی است. در این وبسایت، دوره‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود. البته این دوره‌ها رایگان نیستند و فقط مطالب آموزشی موجود در سایت رایگان هستند.

در این وبسایت، علاوه بر مطالب آموزشی در مورد زبان آلمانی، مطالب گوناگونی در مورد زندگی و کار در کشور آلمان وجود دارد.

در این وبسایت، کتابخانه دیجیتال نیز وجود دارد که شامل بیست هزار کتاب، کتاب صوتی، مجله، روزنامه، موزیک و فیلم آلمانی است. بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از این وبسایت برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید. به علاوه، پادکست‌های آلمانی متنوعی نیز در این وبسایت وجود دارد.

علاوه بر همه این موارد، وبسایت  Goethe-Institut امکان برقراری ارتباط میان زبان‌آموزان و گویش‌وران زبان آلمانی را نیز فراهم کرده است.

سخن آخر

تا به اینجا، با سایت های یادگیری زبان آلمانی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، تنوع وبسایت‌های آموزش زبان آلمانی بسیار زیاد است و در هر سطحی که باشید، می‌توانید برای یادگیری دستور زبان و واژگان آلمانی به این وبسایت‌ها مراجعه کنید و مهارت‌های مختلف زبانی‌تان را نیز با استفاده از مطالب آن‌ها تقویت کنید. در برخی از وبسایت های یادگیری زبان آلمانی نیز امکان برقراری ارتباط با آلمانی زبانان سراسر جهان فراهم شده است. بنابراین بهتر است با توجه به سطح زبان آلمانی‌تان و همچنین علاقه‌مندی‌های‌تان، بهترین وبسایت های یادگیری زبان آلمانی را انتخاب کنید و از مطالب‌شان برای یادگیری این زبان استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا