دسته‌بندی نشده

سخت ترین زبان های دنیا

سخت ترین زبان های جدا کدام است؟ این سوال برای بسیاری از دوست‌داران زبان و زبان آموزشی به وجود می‌آید. یادگیری زبان جدید، به طور کلی، دشوار است و اگر زبان مورد نظر دشوار باشد، یادگیری آن نیز بالطبع دشوارتر خواهد شد. در سراسر جهان، بیش از هفت هزار زبان وجود دارد که یک سری از آن‌ها دشوارتر از بقیه هستند. در واقع، در هر زبان دشوار، یک سری ابعاد مشخص وجود دارد که یادگیری‌اش را برای زبان‌آموز دشوار می‌کند. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد دشوارترین زبان های دنیا بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چینی ماندارین

هفتاد درصد از جمعیت کشور چین به زبان چینی ماندارید صحبت می‌کنند، بنابراین می‌توان گفت ماندارین پرگویش‌ترین زبان در جهان است. در سراسر جهان، یک میلیارد و دویست میلیون نفر به زبان چینی ماندارین صحبت می‌کنند. ماندارین زبان رسمی و استاندارد در کشور چین است و پیچیدگی‌های زبان چینی آن را تبدیل به دشوارترین زبان جهان کرده است. جالب است بدانید که ماندارین در قرن بیستم تبدیل به زبان رسمی چین شد. در واقع، در سال 1911، جمهوری خلق چین شکل گرفت و در سال 1912، شعار «یک ملت، یک زبان» در آن شکل گرفت و بعد از سال‌ها پژوهش و تحقیق، در سال 1932، ماندارین تبدیل به زبان ملی کشور چین شد. همواره، ماندارین زبان استاندارد و ملی کشور چین است.

اما چرا چینی دشوارترین زبان جهان است؟ دستور زبان چینی بسیار ساده است، اما دیگر ابعاد این زبان است که آن را تبدیل به دشوارترین زبان جهان کرده است.

در زبان چینی، چهار لحن وجود دارد که هنگام تلفظ واژگان، باید آن‌ها را دقیقاً رعایت کنید، در غیر اینصورت، معنای واژه کاملاً تغییر می‌کند و بالطبع، نمی‌توانید منظورتان را به درستی بیان کنید.

 یادگیری زبان چینی برای فارسی زبانان بسیار دشوار است، چرا که ما به الفبای فارسی عادت کرده‌ایم. زبان چینی متشکل از کاراکتر است و الفبایی ندارد. همین نداشتن الفبا یادگیری آن را دشوار می‌کند. در زبان چینی سیستم pinyin وجود دارد که برای یادگیری تلفظ واژگان، باید به پین یین کاملاً مسلط شوید.

نوشتار چینی بسیار دشوار است، اما جالب است بدانید نوشتن کاراکترهای زبان چینی طبق قاعده مشخصی صورت می‌گیرد که باید قاعده را یاد بگیرید تا بتوانید کاراکترها را راحت‌تر بنویسید.

ژاپنی

در سراسر جهان، 132 میلیون نفر به زبان ژاپنی صحبت می‌کنند. ژاپنی فقط زبان رسمی کشور ژاپن است. ماهیت زبان ژاپنی شبیه به ماهیت زبان چینی است. ژاپنی زبانی دشوار است، اما روز به روز، به تعداد مشتاقان این زبان افزایش پیدا می‌کند.

تاریخچه زبان ژاپنی به دو هزار سال قبل بر می‌گردد. خاستگاه زبان ژاپنی مشخص نیست و هنوز اطلاعات زیادی در این باره در دسترس نیست. اولین نشانه‌های زبان ژاپنی به قرن هشتم باز می‌گردد.

اما چرا یادگیری زبان ژاپنی برای فارسی زبانان دشوار است؟

دستور زبان ژاپنی بسیار آسان است و معمولاً زبان آموزان مشکلی با یادگیری آن ندارند، اما آنچه زبان ژاپنی را دشوار می‌کند کاراکترها و شیوه نوشتاری این زبان است. در زبان ژاپنی، سه نوع سیستم نوشتاری وجود دارد که پیش از آنکه شروع به یادگیری این زبان کنید، باید آن‌ها را بشناسید: hiragana، katakana و kanji.

سیستم hiragana الفبای ژاپنی و متشکل از 46 کاراکتر است. از این سیستم برای نوشتن واژه‌های اصیل ژاپنی استفاده می‌کنند. بسیاری از کاراکترهای این سیستم فقط یک تلفظ مشخص دارند و برای درک واژگان ژاپنی، باید این سیستم را کاملاً بشناسید.

سیستم Kanji شامل هزاران نماد ژاپنی می‌شود که نشان‌دهنده واژگان، ایده‌ها یا عبارت‌ها هستند. یادتان باشد که نمی‌توان همه این نمادها را به زبان فارسی ترجمه کرد. در زبان ژاپنی، تقریباً 2000 kanji وجود دارد که برای تسلط نسبی به زبان ژاپنی، باید بخش زیادی از آن‌ها را یاد بگیرید.

سیستم Katakana برای وام‌واژه‌ها استفاده می‌شوند. در واقع، اگر واژه‌ای از زبان دیگر وارد زبان ژاپنی شود، آن را با این سیستم می‌نویسند. برای مثال، اصطلاحات علمی و فنی و همچنین، نام برخی از حیوانات و گیاهان را با استفاده از این سیستم می‌نویسند.

مجارستانی

زبان مجاری یا مجارستانی یکی دیگر از زبان‌های دشوار است. در سراسر جهان، بیش از 13 میلیون نفر به زبان مجاری صحبت می‌کنند. جالب است بدانید که این زبان هیچ شباهتی به دیگر زبان‌های اروپایی ندارد.

دستور زبان مجارستانی بسیار دشوار است. در واقع، برای اینکه بتوانید منظورتان را به زبان مجاری بیان کنید، باید به دستور زبان مجاری کاملاً مسلط باشید.

در زبان مجاری، عناصر فرهنگی بسیاری به چشم می‌خورد و این مسئله نیز یادگیری این زبان را دشوار می‌کند. مجارستانی، تا حد زیادی، مبتنی بر اصطلاحات است و همین مسئله مانع بزرگی بر سر راه زبان‌آموزان است.

کره ای

کره‌ای زبان رسمی کره جنوبی و کره شمالی است. البته در هر کشور، گویش‌های متفاوتی از این زبان رایج است. در سراسر جهان، بیش از 75 میلیون نفر به زبان کره‌ای صحبت می‌کنند. کره‌ای نیز شباهت‌هایی با زبان‌های چینی و ژاپنی دارد. برای مثال، دستور زبان و ساختار جمله‌های کره‌ای شبیه به ساختار جمله‌ها و دستور زبان ژاپنی است. همچنین واژگان بسیاری از زبان چینی وارد این زبان شده‌اند.

کره‌ای از یک بُعد زبانی بسیار  منحصر به فرد است. در واقع، الفبای زبان‌های مختلف در طول تاریخ شکل گرفته‌اند، اما الفبای زبان کره‌ای یا Hangul اختراع شد. در سال 1443، King Sejong این زبان را اختراع کرد. هدف او از اختراع این زبان ایجاد سیستم ساده نوشتاری مختص به زبان کره‌ای بود. او هیئتی متشکل از زبان‌شناسان و متخصصان متعدد تشکیل داد و بدین ترتیب، الفبایی را شکل داد که همواره استفاده می‌شود. الفبای کره‌ای متشکل از 24 نماد است: 10 حرف صدادار و 14 حرف بی‌صدا.

 زبان کره‌ای لایه‌های مختلفی دارد و یادگیری تلفظ آن بسیار دشوار است. در واقع، برای تسلط به بخش تلفظ واژگان کره‌ای، باید بسیار تلاش کنید.

لهستانی

لهستانی یکی دیگر از سخت ترین زبان های دنیا است. در سراسر جهان، بیش از 40 میلیون نفر به زبان لهستانی صحبت می‌کنند. در لهستان، چهار گویش برای زبان لهستانی وجود دارد. برای تسلط نسبی به زبان لهستانی، باید تقریباً 1100 ساعت مطالعه کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با سخت ترین زبان های دنیا آشنا شدید. چینی، ژاپنی، کره‌ای، مجارستانی و لهستانی در دسته دشوارترین زبان‌ها برای یادگیری قرار می‌گیرد. به طور کلی، یادگیری زبان جدید کار دشواری است، اما اگر از پس آن بر بیایید، زندگی‌تان دگرگون می‌شود. در واقع، یادگیری زبان جدید فرصت‌های شغلی، تحصیلی و مهاجرتی بسیار زیادی را پیش روی‌تان قرار می‌دهد. پایه و اساس زبان واژه و دستور زبان است و میزان پیچیدگی این دو در هر زبان متفاوت است. با شناخت ابعاد دشوار هر زبان، می‌توانید یادگیری آن زبان را با آگاهی بیشتری شروع کنید. در واقع، اگر دشوارترین زبان های جهان و دلیل دشواری‌شان بشناسید، از پیش، می‌دانید که قرار است در روند یادگیری زبان، روی کدام ابعاد باید تمرکز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا