زبان آلمانی

سلام و احوالپرسی به زبان آلمانی

وقتی شروع به یادگیری زبان آلمانی می‌کنید، اولین کلمه‌ای که یاد می‌گیرید Hallo است. حتی اگر یادگیری زبان آلمانی را شروع کرده‌اید و سلام و احوالپرسی به زبان آلمانی را یاد گرفته‌اید، بهتر است به دنبال آموزش دیگر روش‌های سلام و احوالپرسی در زبان آلمانی باشید. اما راه های سلام و احوالپرسی به آلمانی چیست؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد سلام و احوالپرسی به زبان المانی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

سلام به زبان آلمانی

واژه‌ای متعددی در زبان المانی برای سلام کردن وجود دارد. در ادامه، از این واژه‌ها برای‌تان خواهیم گفت.

واژه Hallo

واژۀ Hallo در زبان المانی به معنای سلام است و یکی از رایج‌ترین معادل‌های واژه سلام در زبان آلمانی است. همانطور که مشاهده می‌کنید، واژه Hallo شبیه به کلمه Hello در زبان انگلیسی است و تلفظ آن بسیار آسان است. در هر شرایطی، می‌توانید از این واژه استفاده کنید.

وازه Hi

واژه Hi در زبان آلمانی دقیقا معادل واژه Hi در زبان انگلیسی است. این واژه را در موقعیت‌های غیررسمی و برای صحبت با افراد جوان، می‌توانید از این واژه استفاده کنید.

واژه Hey

واژه Hey در زبان آلمانی معادل واژه Hey در زبان آلمانی است. برای سلام و احوالپرسی با دوستان و آشنایان نزدیک‌تان می‌توانید از این واژه استفاده کنید. گاهی این واژه را به صورت He می‌نویسیم و تلفظ می‌کنیم.

واژه‌های Heda  و Hoi نیز به همین معنا است و دقیقاً کاربرد مشابهی را دارد.

واژه Hallöchen

واژه Hallöchen روشی دوستانه برای سلام کردن به دیگران است.

واژه Huhu

واژه Huhu عبارتی عامیانه برای سلام کردن است و معمولاً در میان دوستان صمیمی رایج است.

احوالپرسی در زبان آلمانی

تا به اینجا، با معادل‌های المانی واژه سلام در زبان آلمانی آشنا شدید، اکنون نوبت به اصطلاحات و جمله‌های مربوط به احوالپرسی کردن می‌رسد. در ادامه، از این جمله‌ها و عبارت‌ها برای‌تان خواهیم گفت.

عبارت Guten Morgen

عبارت Guten Morgen معادل عبارت «صبح بخیر» در زبان آلمانی است. مخفف این عبارت  Morgen است.

عبارت Guten Abend

عبارت آلمانی Guten Abend به معنای «عصر بخیر» در زبان آلمانی است. از این عبارت در ابتدای احوالپرسی استفاده کنید، نه برای اتمام آن.

عبارت Guten Tag zusammen

عبارت Guten Tag zusammen را زمانی استفاده کنید که می‌خواهید به جمعی از مردم سلام دهید. این عبارت بسیار رسمی است و بهتر است آن را در جلسات کاری یا کنفرانس استفاده کنید. در موقعیت‌های غیررسمی، از عبارت‌هایی مانند luentu-tts engine و Hallo zusammen استفاده کنید.

عبارت Schönen guten Tag

عبارت Schönen guten Tag به معنای «روز خوبی داشته باشید» است. این عبارت بسیار رسمی است و می‌توانید آن را در فضای رسمی استفاده کنید. برای مثال، وقتی با کسی که آن را نمی‌شناسید صحبت می‌کنید، می‌‎‌توانید از این عبارت استفاده کنید.

عبارت Gute Nacht

عبارت Gute Nacht به معنای «شبخیر» است. از این عبارت، پیش از خواب استفاده کنید.

عبارت Wie geht es dir

عبارت Wie geht es dir در زبان آلمانی به معنای «چطوری» است. اگر قرار است با جوانان یا دوستان‌تان صحبت کنید، می‌توانید از واژه dir استفاده کنید، اما در موقعیت‌های رسمی، باید از Ihnen استفاده کنید.

سلام و احوالپرسی در نواحی مختلف آلمانی

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که در نواحی مختلف آلمان و در کشورهای آلمانی زبان، از واژه‌های متفاوتی برای سلام و احوالپرسی استفاده می‌کنند. در ادامه، از این واژه‌ها و اصطلاحات برای‌تان خواهیم گفت.

واژه Moin

در شمال آلمان، از وازه Moin برای سلام کردن استفاده می‌کنند. از این واژه برای خداحافظی کردن نیز می‎‌توانید استفاده کنید.

واژه Servus

در جنوب آلمان، از واژه Servus برای سلام کردن استفاده می‌کنند. در اتریش و اروپای شرقی و مرکزی نیز از این واژه استفاده می‌کنند. این واژه ریشه در زبان لاتین دارد و معمولاً برای احوالپرسی کردن و خداحافظی کردن نیز از آن استفاده می‌کنند.

واژه Grüß Gott

در بخش‌هایی از جنوب آلمان، سوئیس و اتریش، از واژه Grüß Gott برای سلام استفاده می‌کنند. اگر در شمال آلمان از این عبارت استفاده کنید، برای‌شان بسیار عجیب خواهد بود. در واقع، عبارت Grüß Gott دقیقاً به معنای «درود خداوند بر شما» است و بسیار مهجور، قدیمی و مذهبی به نظر می‌رسد. بنابراین بهتر است از این عبارت فقط در جاهایی استفاده کنید که این نوع صحبت کردن رایج است.

واژه Griaß dich

واژه Griaß dich به معنای سلام است و در موقعیت‌های غیررسمی، برای صحبت با دوستان و اعضای خانواده، استفاده می‌شود.

سخن آخر

تا به اینجا، به سلام و احوالپرسی به زبان آلمانی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، واژه‌ها و عبارت‌های متعددی برای سلام و احوالپرسی به زبان آلمانی وجود دارد و هر کدام از آن‌ها معنای متفاوتی دارند. برخی از آن‌ها فقط برای موقعیت‌های رسمی هستند و برخی دیگر به موقعیت‌های غیررسمی اختصاص دارند، برخی مختص به شمال آلمان است و برخی دیگر فقط در جنوب آلمان کاربرد دارد. بنابرین، هنگام یادگیری سلام به آلمانی، باید به همه این نکات توجه داشته باشید تا بتوانید مثل یک گویش ور زبان المانی صحبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا