زبان اسپانیایی

سلام و احوالپرسی به زبان اسپانیایی

اگر می‌خواهید به زبان اسپانیایی صحبت کنید، چقدر خوب است اگر بتوانید سلام احوالپرسی به زبان اسپانیایی را به شیوه‌های مختلف انجام دهید، همانطور که در زبان فارسی این کار را می‌کنید. با یادگیری شیوه‌های مختلف سلام و احوالپرسی به اسپانیایی، رفته رفته، می‌توانید مانند گویش‌وران این زبان صحبت کنید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد روش های مختلف سلام و احوالپرسی به اسپانیایی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

اهمیت سلام و احوالپرسی به زبان اسپانیایی

سلام و احوالپرسی در جوامع بشری اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی می‌خواهید با کسی آشنا شوید یا شروع به صحبت با دوستان و آشنایان‌تان کنید، با سلام و احوالپرسی شروع می‌کنید. این موضوع در مورد فرهنگ اسپانیایی نیز صدق می‌کنید. در کشورهای اسپانیایی زبان، اگر بخواهید با کسی صحبت کنید، باید بتوانید از روش مناسبی برای سلام و احوالپرسی به زبان اسپانیایی استفاده کنید. در واقع، باید بدانید که الان باید از عبارت‌ها و جمله‌های رسمی استفاده کنید یا غیررسمی. یا اینکه در کدام اوقات روز، از چه عبارت‌هایی برای شروع مکالمه به زبان اسپانیایی استفاده کنید.

واژه ها و عبارت های ضروری برای سلام و احوالپرسی به زبان اسپانیایی

از همان ابتدای مسیر یادگیری زبان اسپانیایی، باید یک سری اصطلاحات و عبارات را بشناسید. در ادامه، از واژه‌ها و اصطلاحات متداول برای سلام و احوالپرسی به زبان اسپانیایی برای‌تان گفته‌ایم.

واژه  ¡Hola!

واژه Hola به معنای سلام است. در واقع، اولین کلمه‌ای که برای سلام کردن به زبان اسپانیایی یاد می‌گیرید Hola است.

واژه  Buenos días

واژه  Buenos días در زبان اسپانیایی به معنای روز خوش است، اما به جای عبارت صبح بخیر نیز از آن استفاده می‌کنند. از صبح تا شب، می‌توانید از این عبارت برای سلام و احوالپرسی استفاده کنید.

واژه  Buenas tardes

عبارت  Buenas tardes به معنای عصربخیر است. در زبان اسپانیایی، تا شب از این عبارت استفاده می‌کنند، اما در برخی از کشورهای آمریکای لاتین، از این عبارت تا غروب خورشید استفاده می‌کنند.

عبارت ¿Cómo está?

عبارت ¿Cómo está? از عبارت‌های رسمی برای سلام و احوالپرسی و به معنای «حال شما چطور است» است. این جمله نشان دهنده احترام است و معمولاً از آن برای احوالپرسی با اشخاص مسن و بزرگتر استفاده می‌کنند.

عبارت   ¿Cómo estás?

عبارت   ¿Cómo estás? غیررسمی و به معنای «چطوری» است. وقتی می‌خواهید با اشخاص هم سن و سال‌تان صحبت کنید، می‌توانید از این عبارت استفاده کنید.

عبارت ¿Cómo están?

وقتی مخاطب‌تان بیش از یک نفر است، می‌توانید از عبارت  Cómo están? استفاده کنید. با این عبارت، برای احوالپرسی از چند نفر استفاده کنید.

واژه   Bienvenidos

واژه   Bienvenidos به معنای «خوش آمدید» است و زمانی از آن استفاده کنید که کسی به خانه‌تان می‌آید. اگر می‌خواهید به یک نفر خوش آمدگویی کنید، باید s انتهای واژه را حذف کنید، اما اگر چند نفر به خانه‌تان آمده‌اند، باید s انتهایی را نگه دارید.

جمله Mi casa es su casa

جمله Mi casa es su casa به معنای «خانه من خانه شماست» است، درست مثل جمله فارسی «خانه خودتان است». وقتی می‌خواهید کسی در خانه‌تان احساس راحتی کنید، باید از این جمله استفاده کنید.

اگر مخاطب‌تان هم سن و سال خودتان است، می‌توانید به جای su از tuاستفاده کنید.

جمله   ¿De dónde eres?

جمله   ¿De dónde eres? به معنای «اهل کجایی» است. وقتی با کسی که هم سن و سال خودتان یا جوان‌تر از خودتان است صحبت می‌کنید و می‌خواهید بدانید اهل کجا است، از این جمله استفاده کنید.

جمله   ¿Cómo te llamas?

اگر اولین بار است که کسی ملاقات می‌کنید و می‌خواهید نامش را بپرسید، از جمله پرسشی   ¿Cómo te llamas? استفاده کنید. معنی تحت‌اللفظی این جمله «خودت را چه می‌نامی» است. اگر می‌خواهید نام شخصی را که بزرگتر از خودتان است بپرسید، از جمله ¿Cómo se llama? استفاده کنید.

جمله Mucho gusto

وقتی کسی را برای اولین بار ملاقات می‌کنید و می‌خواهید به او بگویید «از ملاقات با تو خوشوقتم»، از جمله Mucho gusto استفاده کنید.

ضمیر تو در زبان اسپانیایی

در زبان اسپانیایی، ضمیر تو را به دو شیوه رسمی و غییررسمی می‌توانید استفاده کنید.

ضمیر Tú  را هنگام صحبت با اشخاصی که می‌شناسیدشان استفاده کنید. برای مثال، وقتی با دوستان‌تان یا اشخاص هم سن و سال‌تان صحبت می‌کنید، از این ضمیر استفاده کنید.

ضمیر Usted را زمانی استفاده کنید که با غریبه‌ها یا اشخاص مسن و بزرگتر از خودتان صحبت می‌کنید.

به مکالمه بین دو پزشک که یکدیگر را نمی‌شناسند توجه کنید:

دکتر جونز: سلام، چطوری؟Dr. Jones: Hola. ¿Cómo  está?
دکتر اسمیت: خوبم، مرسی. تو چطوری؟Dr. Smith: Estoy bien, gracias. ¿Cómo  está?
دکتر جونز: خیلی خوب. ممنون از احوالپرسی.Dr. Jones: Muy bien. Gracias por preguntar.

سخن آخر

تا به اینجا، با سلام و احوالپرسی به زبان اسپانیایی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، عبارت‌ها و جمله‌های اسپانیایی متعددی برای سلام و احوالپرسی وجود دارد و باید بدانید که در کدام موقعیت، از کدام عبارت یا جمله اسپانیایی برای سلام و احوالپرسی به زبان اسپانیایی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا