زبان فرانسه

زبان فرانسوی در لبنان

لبنان یکی از کشورهای کوچک در خاور میانه است و اسرائیل و سوریه کشورهای همسایه آن هستند. عربی زبان رسمی این کشور است، اما بسیاری از جمعیت لبنان به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. اما این زبان اروپایی چگونه وارد خاور میانه شد؟ فرانسوی زبانان چند درصد از جمعیت لبنان را تشکیل می‌دهند؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد زبان فرانسوی در لبنان بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چگونه زبان فرانسوی وارد لبنان شد؟

از قرن هفده میلادی، عده زیادی از خاور میانه به فرانسه مهاجرت کردند، اما رشد جمیت فرانسوی زبان در لبنان از سال 1975 شروع شد، وقتی جنگ‌های داخلی در لبنان سبب جا به جایی هزاران نفر شد.

از سال 1920 تا 1946، لبنان مستعمره فرانسه بود، یعنی بیش از بیست سال. طی این سال‌ها، قشر نخبه لبنان به مدارس فرانسوی زبان لبنان رفتند و این زبان را فرا گرفتند. حتی بعد از اتمام دوره استعمار، زبان فرانسه در میان قشر مرفه لبنان باقی ماند.

علاوه بر این موارد، بخش زیادی از جمعیت لبنان را مسیحیان تشکیل می‌دهند و این مسیحیان لبنان پیوند دیرینه‌ای با کشور فرانسه دارند. برای مثال، Maronite Christians، بزرگترین فرقه مسیحیت در فرانسه، مربوط به کلیسای کاتولیک در فرانسه است. در نتیجه، بسیاری از پیروان این فرقه همواره به این زبان صحبت می‌کنند.

دلیل بعدی مهاجرپذیر بودن لبنان است. این کشور پناهگاه پناهجویان بسیاری است که بخش عمده‌ای از آن‌ها از سوریه و دیگر کشورهای فرانسوی زبان به این کشور آمده‌اند. این پناهجویان فرهنگ و زبان فرانسه را با خودشان به لبنان آوردند، بدین ترتیب، زبان فرانسه در لبنان رواج پیدا کرد.

گرچه عربی زبان رسمی این کشور است، سوریه‌ای‌های تحصیل‌کرده به زبان انگلیسی، فرانسوی و روسی صحبت می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زبان فرانسه و یادگیری بهتر، اینجا را کلیک کنید.

جمعیت فرانسوی زبانان در لبنان چقدر است؟

در حال حاضر، 232000 گویش‌ور زبان فرانسه در کشور لبنان زندگی می‌کنند، اما در فرانسه، فقط 210000 لبنانی زندگی می‌کنند. فرانسوی زبان رسمی لبنان نیست، اما تقریباً نیمی از جمعیت لبنان به این زبان صحبت می‌کنند.

گویش وران زبان فرانسوی در لبنان

گویش وران زبان فرانسوی را در لبنان قشر مسن تشکیل می‌‌دهد. در واقع، هر چه به دوران استعمار نزدیک‌تر شوید، اجبار صحبت به زبان فرانسه بیشتر بود. در حال حاضر، نسل جوان لبنان زبان انگلیسی را به زبان فرانسه ترجیح می‌دهند.

آیا زبان فرانسوی بر زبان لبنانی تأثیر گذاشته است؟

لبنانی زبانی سامی است، مثل عربی، اما تحت تأثیر زبان فرانسوی نیز قرار گرفته است. جالب است بدانید که تقریباً یک سوم واژگان لبنانی ریشه در فرانسوی دارند. وجود این، دستور زبان لبنانی هنوز سامی است و زبان فارنسه نیز نتوانسته است بر آن تأثیر بگذارد.

آیا مردم بیروت به زبان فرانسه صحبت می‌کنند؟

پاسخ این سوال بله یا خیر نیست. فرانسوی زبان اول یا دوم بسیاری از اهالی لبنان  است، اما برخی از اهالی این شهر نمی‌توانند به زبان فرانسوی صحبت کنند. بسیاری از مردم بیروت شناخت نسبی در مورد زبان فرانسوی دارند، صرفاً به آن مسلط نیستند.

بیروت خانۀ فرهنگ‌ها و زبان‌های متعدد است. به طور تقریبی، می‌توان گفت 21500 شهروند فرانسوی زبان در لبنان زندگی می‌کنند.

فرهنگ فرانسوی در لبنان

 فرهنگ فرانسوی تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ لبنان داشته است. فرانسوی از زبان‌های رایج در کشور لبنان است و در دولت، دانشگاه‌ها و رسانه‌های لبنان از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از لبنانی‌ها به زبان فرانسوی تحصیل می‌کنند و در زندگی‌شان نیز از فرهنگ و زبان فرانسوی تأثیر پذیرفته‌اند. هنر و فرهنگ فرانسه نیز لبنان و مردم این کشور تأثیر گذاشته است. در میان دستور غذاهای لبنانی نیز می‌توانید تأثیر فرانسه را ببینید.

زبان فرانسه در سراسر جهان

زبان فرانسه بیش از 220 میلیون گویش ور در سراسر جهان دارد و همین جمعیت آن را تبدیل به ششمین زبان پرگویش در جهان کرده است. در واقع، فرانسوی زبان تحصیل و کار در 29 کشور است.

 فرانسوی زبانی رومی است که ریشه در کشور فرانسه دارد و اکنون، یکی از 24 زبان رسمی سازمان ملل متحد است. زبان فرانسه از زبان‌های بسیار پرکاربرد است و یادگیری آن نیز چندان دشوار نیست، همین موضوع سبب افزایش محبوبیت این زبان در میان زبان آموزان شده است.

برای یادگیری زبان فرانسوی، کافی است به سراغ مدرسان زبده زبان فرانسوی بروید، منابع آموزشی مناسب را تهیه کنید و روزانه، زمان مشخصی را به مطالعه زبان فرانسوی اختصاص دهید. پس از مدت کوتاهی، شاهد پیشرفت چشم‌گیرتان در این زمینه خواهید بود.

آماده‌اید تا یادگیری زبان فرانسه را شروع کنید؟ همین حالا در دوره‌های ما ثبت‌نام کنید!”

مشاهده دوره‌های آموزش زبان فرانسه

سخن آخر

لبنان از کشورهای چند زبانه است، اما زبان رسمی آن عربی است و زبان‌های فرانسوی و انگلیسی از پرگویش‌ترین زبان‌ها در این کشور هستند. قدمت زبان فرانسوی در این کشور بیش از یک قرن است و عوامل مختلف باعث ورود این زبان به این کشور عربی شده‌اند. اگر مسلط به زبان فرانسوی باشید، سفر به لبنان و کار و تحصیل در این کشور زیبای خاور میانه برای‌تان بسیار آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا