زبان آلمانیزبان فرانسه

زبان فرانسه بهتر است یا آلمانی

فرانسوی یا آلمانی؟ کدام بهتر است؟ کدام زبان آسان‌تر است؟ کدام زبان کاربردی‌تر است؟ وقتی می‌خواهید از میان این دو زبان اروپایی یکی را انتخاب کنید و یاد بگیرید، حتماً چنین سوالاتی به ذهن‌تان می‌رسد و این مسئله کاملاً طبیعی است. بنابراین پیش از آن‌های شروع به یادگیری زبان فرانسوی یا آلمانی کنید، باید این دو زبان را به طور کامل بشناسید، ویژگی‌های‌شان را بدانید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید و تا انتهای مسیر تسلط به زبان مورد نظرتان پیش بروید. در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت زبان فرانسه بهتر است یا آلمانی و باید کدام را یاد بگیریم. با ما همراه باشیم.

محبوبیت زبان فرانسوی و زبان آلمانی

تقریباً 130 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. آلمانی دهمین زبان محبوب در جهان است و همچنین زبان رسمی 6 کشور است. در واقع، آلمانی زبان رسمی آلمان، اتریش و سوئیس است و در همه کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای آفریقایی به این زبان صحبت می‌کنند. بنابراین زبان آلمانی فقط محدود به کشور آلمان نیست.

زبان فرانسوی 275 میلیون گویش‌ور در سراسر جهان دارد. گویش‌وران این زبان در هر پنج قاره زندگی می‌کنند. فرانسوی نهمین زبان پرگویش در جهان است. علاوه بر این‌ها، فرانسوی زبان رسمی و کاری اتحادیه اروپا، یونسکو، کمیته بین‌المللی اروپا، ملل متحد و صلیب سرخ است. همچنین فرانسوی از زبان‌های بین‌المللی است.

50% از مردم بلژیک و 20% از ساکنان سوئیس به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. در الجزایر و مراکش نیز عده زیادی به زبان فرانسوی حرف می‌زنند. زبان ساکنان کبک نیز فرانسوی است. بنابراین فرانسوی زبان رسمی 29 کشور است.

بنابراین فرانسوی، در مقایسه با آلمانی، گویش‌‌وران بیشتری دارد و می‌توان گفت محبوب‌تر است.

تلفظ واژگان در زبان فرانسوی و زبان آلمانی

تلفظ واژگان آلمانی دشوار نیست و بسیار آسان‌تر از تلفظ واژگان فرانسوی است. در واقع، اگر یک متن آلمانی را پیش روی‌تان قرار دهید، کافی است تلفظ حروف الفبای آلمانی را بدانید تا می‌توانید به راحتی آن را بخوانید. فقط ترکیب برخی از حروف دشوار است و نمی‌توانید به راحتی، آن‌ها را بخوانید. هر چیزی همان‌طور که نوشته می‌شود خوانده می‌شود.

تلفظ واژگان در زبان فرانسوی دشوارتر است. واژگان دقیقاً همانطور که نوشته می‌شوند خوانده نمی‌شوند.

دستور زبان فرانسوی و دستور زبان آلمانی

دستور زبان آلمانی بسیار دشوار است، اما ساختاری کاملاً منطقی و شفاف در پس آن وجود دارد. همه چیز مطابق با قانون و قواعد مشخصی است.

ترکیب واژگان در زبان آلمانی بسیار جالب است. حتی اگر واژه‌ای را فراموش کنید، می‌توانید با ترکیب دو واژه، آن را بسازید. به مثال زیر توجه کنید:

die Arbeit (کار) + das Buch (کتاب) = das Arbeitsbuch (کتاب کار)

مهارت صحبت کردن در زبان فرانسوی و زبان آلمانی

صحبت کردن به زبان آلمانی دشوارتر از صحبت کردن به زبان فرانسوی است. در ابتدای مسیر یادگیری زبان آلمانی، برای صحبت کردن به این زبان و ادای جمله‌ها، باید مسلط به دستور زبان آلمانی باشید و کاربرد صفت‌ها و اسامی را کاملاً بدانید. علاوه بر این‎‌ها، استفاده از حروف تعریف برای غیر گویش‌وران بسیار دشوار است. اما این مسائل در مورد زبان فرانسوی صدق نمی‌کند.

در زبان فرانسوی، دو جنسیت وجود دارد، اما در زبان آلمانی، سه جنسیت وجود دارد و این موضوع کار را دشوار می‌کند.

فرانسوی‌ها با سرعت بالا حرف می‌زنند، از این رو، برای این‌که بتوانید زبان فرانسه را مثل گویش‌وران این زبان صحبت کنید، باید بسیار تمرین کنید. علاوه بر این‌ها، باید گوش‌تان را به زبان فرانسوی عادت دهید، مهارت لیسنینگ را آنقدر در خودتان تقویت کنید تا بتوانید متوجه حرف‌های‌شان بشوید.

یادگیری تلفظ واژگان فرانسوی کمی دشوار است، اما اگر قوانین تلفظ و فونتیک زبان فرانسوی را بشناسید، می‌توانید به راحتی، به این زبان صحبت کنید. در واقع، اگر تلفظ واژگان فرانسوی را یاد بگیرید، صحبت کردن به زبان فرانسوی بسیار آسان‌تر از صحبت کردن به زبان آلمانی است.

کاربرد زبان فرانسوی و زبان آلمانی

هر زبان زیبایی‌های مختص به خودش را دارد. وقتی شروع به یادگیری زبان می‌کنید، در میان مسیر، با دشواری‌های متعددی رو به‌رو می‌شوید.  در واقع، هر زبان دشواری‌های مختص به خودش را نیز دارد. بنابراین باید خودتان را برای دشواری‌های میان راه آماده کنید.

اما چرا باید این دشواری‌ها را تحمل کنیم؟ یادگیری زبان جدید، فرانسوی یا آلمانی، شما را وارد دنیای جدیدی می‌کنند و فرصت‌های بسیاری را برای‌تان فراهم می‌کنند. برای مثال، فرصت کار و تحصیل در کشورهای دیگر برای‌تان فراهم می‌شود، می‌توانید با مردمی از فرهنگ‌های مختلف ارتباط برقرار کنید، کسب و کارتان را گسترش دهید. علاوه بر این‌ها، می‌توانید منابع علمی و ادبیات دیگر کشورها را بخوانید و حتی به فارسی ترجمه کنید. و عکس این مسئله نیز صادق است.

بسته به هدف‌تان، می‌توانید یکی از این دو زبان را انتخاب کنید. برای مثال، اگر قصد تحصیل یا کار در کشورهای آلمانی‌زبان را دارید، باید زبان آلمانی را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید کشوری فرانسوی زبان را انتخاب کنید، مسلماً باید یادگیری زبان فرانسوی را شروع کنید. بنابراین، اگر قصد مهاجرت دارید، باید ابتدا در مورد مقصدتان تحقیق کنید و سپس زبان را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید کشوری را برای کار کردن انتخاب کنید و ویزای کاری دریافت کنید، بهتر است آلمان و زبان آلمانی را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید مهاجرت کنید و در کشور دیگری زندگی کنید، بهتر است فرانسه را انتخاب کنید و شروع به یادگیری زبان فرانسوی کنید.

اگر قصدتان سفر کردن و تماشای آثار هنری و تاریخی است، فرانسه را انتخاب کنید.

تعداد کشورهای آلمانی زبان کمتر از تعداد کشورهای فرانسوی زبان است. از سوی دیگر، تعداد متخصصان حوزه‌ای مختلف که مسلط به زبان آلمانی هستند زیاد نیست، از این رو، اگر در حوزه‌ای متخصص هستید و به دنبال فرصت کار در کشور دیگری هستید، یادگیری زبان المانی می‌تواند کمک‌تان کند.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید، برای پاسخ دادن به سوال زبان فرانسه بهتر است یا آلمانی، باید معیارهای متعددی را در نظر بگیرید تا بتوانید از نگاه خودتان و بسته به هدف‌تان به پاسخ این سوال برسید. با توجه به روحیه و هدف‌تان، زبان مناسب را انتخاب کنید و هر چه سریع‌تر، وارد مسیر یادگیری زبان آلمانی یا فرانسوی شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا