زبان فرانسه

چرا فرانسوی یاد بگیریم؟

فرانسه از آن کشورهایی است که در سیستم آموزشی کشورهای بسیاری جای دارد. بسیاری از مردم نیز به خاطر علاقه‌ای که به این زبان دارند شروع به یادگیری‌اش می‌کنند. اما دلیل یادگیری زبان فرانسه فقط محدود به این مورد نیست. اما چرا فرانسوی یاد بگیریم؟ اگر شما نیز علاقه‌مندان به این زبان هستید، باید دلایل کافی برای انجام آن داشته باشید. این زبان آنقدر جذاب و پرکاربرد است که دلایل مختلفی نیز برای یادگیری آن وجود دارد. بهتر است دلایل مختلف را بدانید تا بتوانید یادگیری این زبان را با هدف مشخص دنبال کنید. در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت که چرا فرانسوی یاد بگیریم. با ما همراه باشید!

فرانسه زبان رسمی کشورهای متعددی است

فرانسه از آن زبان‌هایی است که گویش‌وران متعددی در هر پنج قاره دارد. بیش از 300 میلیون گویش‌ور زبان فرانسه در سراسر زندگی می‌کند. همچنین فرانسوی زبان رسمی 29 کشور است. علاوه بر همه این‌ها، عده بسیار زیادی، در سراسر جهان، در حال یادگیری این زبان هستند. اگر مسلط به زبان فرانسه باشید، در بسیاری از کشورها می‌توانید به این زبان صحبت کنید.

با یادگیری زبان فرانسه فرصت‌های شغلی زیادی در انتظارتان خواهد بود

اگر مسلط به زبان فرانسه باشید، در بخش‌هایی مانند ایرلاین‌ها، شرکت‌های واردات و صادرات و دیگر کسب و کارهای بین‌المللی مشغول به کار شوید. همچنین اگر به فکر اخذ ویزای شغلی در کشورهایی مانند کانادا و فرانسه هستید، تسلط به زبان فرانسه امتیاز بسیار خوبی برای‌تان خواهد بود.

فرانسوی زبان بین‌المللی است

فرانسه در کشورهای فرانسوی زبان رایج است و در بسیاری از دانشگاه‌ها و مدارس سراسر جهان نیز تدریس می‌شود. علاوه بر این‌ها، فرانسوی زبان بین‌المللی و زبان رسمی نهادهای زیر است.

  • اتحادیه اروپت
  • یونسکو
  • ناتو
  • کمیته بین‌‌المللی المپیک
  • صلیب سرخ بین‌الملل

حتی در ایالات متحده آمریکا نیز، گویش‌وران زبان فرانسه زندگی می‌کنند. بنابراین اگر به فکر روابط بین‌الملل و حضور در این عرصه هستید، باید این زبان را یاد بگیرید.

فرانسه زبان منطق و استدلال است

فرانسوی زبان تحلیل است که تفکر انتقادی را شکل می‌دهد. فرانسوی زبان فیلسوفان بزرگی مانند سارتر، دکارت و دریدا بوده است و این فیلسوفان نیز آثار مهمی را به این زبان نوشته‌اند.

یادگیری زبان فرانسوی در یادگیری زبان‌های دیگر کمک‌تان می‌کند

فرانسوی ریشه در زبان ومی دارد. اگر زبان فرانسه را بیاموزید، یادگیری دیگر زبان‌های رومی نیز برای‌تان آسان‌تر خواهد شد. اما منظور از زبان‌های رومی چیست؟

  • اسپانیایی
  • ایتالیایی
  • پرتغالی
  • رومی
  • انگلیسی

این زبان‌ها از یگ خانواده هستند، از این رو، دستور زبان، الفبا و واژگان مشابهی نیز دارند. اگر تصمیم دارید چند زبان اروپایی را یاد بگیرید، یادگیری فرانسوی نقطۀ شروع بسیار خوبی است.

یادگیری زبان فرانسوی دری به سوی یادگیری علوم جدید است

یادگیری زبان فرانسوی دریچه‌ای جدید به سوی علوم مختلف است. اگر می‌خواهید زیست‌شناسی، بیوشیمی یا زیست‌‎‎شناسی بخوانید، باید بدانید که اکثر پژوهش‌های انجام‎‌‌شده در این حوزه به زبان فرانسوی هستند. یادگیری این زبان در مطالعه متون ادبی، روانشناسی، فلسفی و زبان‌شناسی به شما کمک می‌کند.

یادگیری زبان فرانسوی دریچه‌ای به سوی ادبیات و فرهنگ فرانسه است

فرانسوی فقط زبانی پرگویش نیست، بلکه زبان رسمی مد، هنر، معماری و ادبیات نیز است. اگر به هر کدام از این حوزه‌ها علاقه‌مند هستید، از یادگیری زبان فرانسه غافل نشوید. با یادگیری زبان فرانسه، می‌توانید آثار ویکتور هوگو، کامو، مولیر، مارسل پروست و سارتر را به زبان خودشان بخوانید. همچنین می‌توانید شازده کوچولو را به زبان نویسنده‌اش بخوانید.

یادگیری زبان فرانسه در سفر کمک‌تان می‌کند

اگر قصد سفر به پاریس یا دیگر شهرهای فرانسه را دارید، بهتر است زبان فرانسه را یاد بگیرید تا بتوانید از این سفر نهایت لذت را ببرید. همچنین فرانسوی در کشورهای دیگر نیز رایج است، از این رو، با یادگیری آن، می‎‌‌توانید از سفر به این کشورها نیز لذا ببرید. برای مثال، سوییس، کانادا، مراکش و تونس از کشورهایی هستند که اگر فرانسه را به خوبی یاد بگیرید، می‌توانید از سفر به آن‌ها نیز لذت ببرید.

فرانسه زبان عشق است

فرانسوی زبان زیبا و جذاب است. معمولاً آن را زبان عشق می‌خوانند این زبان خوش‌آهنگ بسیار غنی است و هم گوینده از ادای واژگانش لذت می‌برد و هم شنونده از شنیدن اصواتش لذت می‌برد.

یادگیری زبان جدید به تقویت حافظه و تفکر خلاق کمک می‌کند

یادگیری زبان جدید تأثیر شگفت انگیزی بر روحیه‌تان خواهد داشت. برای مثال، سبب بهبود مهارت حل مسئله، افزایش خلاقیت و عزت نفس در شما خواهد شد. هر چه در این حیطه پیشرفت بیشتری کنید، حس بهتری پیدا خواهید کرد. بدین ترتیب، یادگیری زبان فرانسه باعث تقویت برخی از مهارت‌ها در شما خواهد شد.

سخن آخر

تا به این‌جا، دانستید که چرا باید فرانسوی را یاد بگیریم. برای مهاجرت، یافتن کار جدید، آشنایی با فلسفه، هنر و ادبیات فرانسه و حتی تقویت حافظه و افزایش خلاقیت می‌توانید به سراغ یادگیری زبان فرانسه بروید.  اگر یادگیری این زبان جذاب را به صورت هدفمند آغاز کنید، می‌توانید در ادامه مسیر نیز از یادگیری این زبان لذت ببرید و حتی با سرعت بیشتری پیشرفت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا