دسته‌بندی نشده

بهترین فیلم‌ها برای شروع یادگیری زبان ایتالیایی

اگر اهل تماشای فیلم هستید، از سینمای جذاب ایتالیا برای یادگیری زبان ایتالیایی استفاده کنید. ایتلایا فرهنگی بسیار غنی دارد و شاهکاری سینمایی شگفت انگیزی نیز در این کشور تولید شده است. جالب است بدانید که جنبش‌های سینمایی متعددی نیز از همین کشور آغاز شدند و به کشورهای دیگر رسیدند. با مشاهده فیلم‌های جذاب سینمای ایتالیا، می‌توانید زبان ایتالیایی را یاد بگیرید و علاوه بر آن، با فرهنگ این کشور آشنا شوید. اما کدام فیلم‌های ایتالیایی را برای یادگیری زبان ایتالیایی ببینیم؟ آیا فیلم های ایتالیایی برای شروع یادگیری زبان ایتالیایی نیز مناسب هستند؟ در این مطلب، به معرفی بهترین فیلم ها برای شروع یادگیری زبان ایتالیایی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چرا از فیلم برای یادگیری زبان ایتالیایی استفاده کنیم؟

تماشای فیلم می‌تواند به شیوه‌های مختلف به یادگیری زبان ایتالیایی کمک کند. در ادامه، برخی از آن‌ها را برای‌تان خواهیم گفت.

  • فیلم ایتالیایی یادگیری زبان ایتالیایی را برای‌تان مفرح می‌کند.
  • اصطلاحات و واژگان رایج در زبان ایتالیایی را یاد می‌گیرید.
  • تلفظ صحیح واژگان را یاد می‌گیرید.
  • مهارت‌های شنیداری و گفتاری را در خودتان تقویت می‌کند.

معرفی فیلم برای یادگیری زبان ایتالیایی

و اما نوبت به معرفی فیلم برای یادگیری زبان ایتالیایی می‌رسد. در ادامه، برخی از این فیلم‌ها را معرفی خواهیم کرد.

فیلم La vita è bella (Life Is Beautiful) (1997)

فیلم  La vita è bella اثر Roberto Benigni، کارگردان شهیر ایتالیایی، است. این فیلم در سال 1997 تولید شد و می‌توان گفت از بهترین فیلم‌های سینمای ایتالیا است.

داستان فیلم در دهۀ 1930 رخ می‌دهدد و در مورد پدری است که می‌خواهد از پسرش در برابر واقعیت تلخ هولوکاست مراقبت کند. در این فیلم خواهید دید که چگونه این پدر یهودی در تلخ‌ترین لحظه‌ها، سعی می‌کند صحنه‌های خنده‌دار را وارد داستان کند و با این کمدی، از فرزند 5 ساله‌اشمراقبت کند.

همانطور که گفتیم، داستان این فیلم در دهۀ 1930 رخ می‌دهد، اما زبان آن مدرن است و می‌توانید مکالمه روزمره ایتالیایی را از آن یاد بگیرید.

فیلم Malèna (Malena) (2000)

فیلم Malèna (Malena) (2000) محصول سال 2000 است و کارگردان آن  Giuseppe Tornatore است. داستان این فیلم در سال 1940 در سیسیل ایتالیا رخ می‌دهد. داستان این فیلم در مورد پسر سیزده ساله‌ای است که عاشق معلم زیبایی به نام Malena می‌شود. شوهر مالنا برای جنگ به آفریقا رفته است. مونیکا بلوچی بازیگر نقش این معلم است.

با استفاده از این فیلم، می‌توانید اصطلاحات و واژگان کاربردی بسیاری را یاد بگیرید.

فیلم I cento passi (One Hundred Steps) (2000)

فیلم I cento passi (One Hundred Steps) (2000)، به کارگردانی Marci Tullio Giordana، محصول سال 2000 است. عنوان فیلم به فاصله میان خانه فعال سیاسی و یکی از روسای مهم مافیا اشاره دارد.

این فیلم در مورد Peppino Impastato است. در آن زمان که هیچ کس جرأت نزدیک شدن به اعضای مافیا را نداشت، وی به انتشار اخبار جنایت‌های اعضای مافیا از طریق برنامه‌های رادیویی پرداخت.  

در نهایت، اعضای مافیا وی را کشتند و مرگش را خودکشی اعلام کردند. بیست سال بعد از این اتفاق، راز این قتل فاش شد.

اگر به لهجه سیسیلی علاقه دارید، این فیلم گزینه بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود.

فیلم Nuovo Cinema Paradiso (Paradise Cinema) (1988)

فیلم Nuovo Cinema Paradiso (Paradise Cinema) (1988)، به کارگردانی Giuseppe Tornatore، محصول سال 1988 است. این فیلم داستان زندگی یک مرد است، از کودکی تا بزرگسالی. همچنین این فیلم داستان عشقی گم‌شده است.

سینما پارادیزو از محبوب‌ترین فیلم‌های سینمای ایتالیا است. هنگام تماشای این فیلم عاشق داستان و کاراکترهایش خواهید شد.

در سال 1989، سینما پارادیوز برنده جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم خارجی شد و همچنان در دسته فیلم‌های پرطرفدار قرار دارد.

زبان این فیلم بسیار منحصر به فرد است. هنگام تماشای سینما پارادیزو با نثر زیبای ایتالیایی آشنا می‌شوید و نقل قول‌هایی از دیگر فیلم‌های ایتالیایی را نیز خواهید شنید.

فیلم  Sotto il sole di Riccione (Under the Riccione Sun) (2020)

فیلم Sotto il sole di Riccione (Under the Riccione Sun) (2020)، به کارگردانی YouNuts، محصول سال 2020 است. اگر می‌خواهید به مغزتان استراحت دهید و ازتماشای یک فیلم ایتالیایی لذت ببرید، این کمدی جذاب را فراموش نکنید.

فیلم Baarìa (Baaria) (2009)

فیلم Baarìa (Baaria) (2009)، به کارگردانی Giuseppe Tornatore، محصول سال 2009است. این فیلم داستان یک خانواده طی پنجاه سال است.

داستان از دهه 1930 شروع می‌شود و ادامه پیدا می‌‌کند. پیرنگ این فیلم بسیار منسجم است و همه اتفاقات به ترتیب زمانی رخ می‌دهند.

در این فیلم مضامین مختلفی را مانند خانواده، شغل، زندگی روستایی، عشق و سیاست خواهید دید.

فیلم La siciliana ribelle (The Sicilian Girl) (2008)

فیلم La siciliana ribelle (The Sicilian Girl) (2008)، به کارگردانی Marco Amenta، محصول سال 2008 است. این فیلم در مورد عدالت و انتقام در مافیای سیسیل است. آتریا در خانواده‌ای مافیا متولد شده است و پدر و برادرش، پیش چشمانش، به طرز فجیعی به قتل رسیده‌اند. شخصیت این فیلم با پلیس همکاری می‌کند تا در حمایت آن‌ها، عدالت را اجرا کند و زندگی خودش را نیز حفظ کند.

فیلم La vita davanti a sé (The Life Ahead) (2020)

فیلم La vita davanti a sé (The Life Ahead) (2020)، به کارگردانی Edoardo Ponti، محصول سال 2020 است. در این فیلم، سوفیا لورن، ستارۀ سینمای ایتالیا، در نقش مادام رزا ایفای نقش می‌‌کند.

مادام رزا از حادثه هولوکاست جان سالم به در برده است و به زنان و کودکان کمک می‌کند.

داستان این فیلم اقتباسی از یک رمان فرانسوی به نام La vie devant soi” است.

فیلم La grande bellezza (The Great Beauty) (2013)

فیلم La grande bellezza (The Great Beauty) (2013)، به کارگردانی پائولو سورنتینو، محصول سال 2013 است. این فیلم برنده جایزه اسکار شده است. اگر به پوچ‌گرایی علاقه دارید، تماشای این فیلم برای‌تان بسیار جذاب خواهد بود.

سخن آخر

تا به این‌جا با بهترین فیلم ها برای شروع یادگیری زبان ایتالیایی آشنا شدند. همانطور که مشاهده کردید، این فیلم‌ها متعلق به دهه‌های مختلف و از ژانرهای متعدد هستند. بنابراین فرقی نمی‌کنند به کدام ژانرهای سینمایی علاقه دارید یا اینکه کدام بخش از تاریخ ایتالیا برای‌تان جذاب است، در هر صورت، می‌توانید فیلم مورد علاقه‌تان را بیابید و علاوه بر یادگیری زبان ایتالیایی، از تماشای فیلم نیز لذت ببرید. با تماشای فیلم‌های ایتالیایی، می‌توانید زبان ایتالیایی را با لهجه ایتالیایی یاد بگیرید و با واژگان و اصطلاحات مهم ایتالیایی نیز آشنا شوید.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا