زبان اسپانیایی

فیلم برای تقویت زبان اسپانیایی

یادگیری زبان اسپانیایی به روش سنتی، مانند مطالعه کتاب‌های آموزشی، حفظ کردن واژگان و به خاطر سپردن دستور زبان، خیلی زود حوصله‌سربر و ملال‌انگیز می‌شود. یکی از جذاب‌ترین و بهترین ابزارها برای یادگیری و تقویت زبان اسپانیایی تماشای فیلم و سریال اسپانیایی است. در عصر تکنولوژی، هر لحظه اراده کنید، می‌توانید بهترین فیلم‌های اسپانیایی را در اختیار داشته باشید و با استفاده از آن‌ها، زبان اسپانیایی را یاد بگیرید. اما چگونه از فیلم برای تقویت اسپانیایی استفاده کنیم؟ بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان اسپانیایی چیست؟ در این مطلب، به معرفی بهترین فیلم ها برای تفویت زبان اسپانیایی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چرا فیلم اسپانیایی ببینیم؟

تماشای فیلم اسپانیایی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت‌های مختلف زبان اسپانیایی است. هنگام تماشای فیلم، کاربرد واژگان مختلف را در موقعیت واقعی خواهید دید و تلفظ صحیح آن‌ها را نیز خواهید شنید. در واقع، با تماشای فیلم اسپانیایی، واژگان جدید را با تلفظ و کاربرد صحیح خواهید آموخت.

یادگیری زبان جدید آسان نیست، اما اگر فیلم‌های مورد علاقه‌تان را ببینید، واژگان و عبارت‌های جدید را سریع‌تر به یاد خواهید سپرد. اگر فیلم را یک بار دیده باشید و داستانش را بدانید، می‌توانید روی یادگیری واژگان و جمله‌ها تمرکز کنید. بدین ترتیب، سرعت یادگیری‌تان افزایش خواهد یافت و خیلی زود، واژگان و کاربردشان را به یاد خواهید سپرد. با این روش، واژگان جدید خیلی زود در ذهن‌تان جای می‌گیرند تا جایی که می‌توانید از آن‌ها در مکالمه‌های روزمره‌تان استفاده کنید.

چگونه زبان اسپانیایی را با تماشای فیلم یاد بگیریم؟

و اما چگونه از فیلم برای یادگیری زبان اسپانیایی استفاده کنیم؟ پیش از هر چیزی، یادتان باشد که حفظ انگیزه و تداوم داشتن در تماشای فیلم برای یادگیری زبان اسپانیایی اهمیت بسیار زیادی دارد. پس از آن، نوبت به شیوه صحیح تماشای فیلم برای یادگیری زبان اسپانیایی می‌رسد. به نکته‌های زیر توجه کنید:

اولین بار، فیلم را با زیرنویس فارسی ببینید. این کار باعث می‌شود واژگان جدید را ببینید، داستان فیلم را متوجه شوید و از تماشای آن لذت ببرید.

بار دوم، فیلم را با زیرنویس اسپانیایی ببینید. اکنون، داستان فیلم را می‌دانید، بنابراین، می‌توانید روی واژگان جدید، تلفظ آن‌ها و کاربردشان تمرکز کنید. بدین ترتیب، واژگان را خیلی سریع‌تر یاد می‌گیرید، چرا که کاربردشان را مشاهده می‌کنید.

بار سوم، فیلم را بدون زیرنویس ببینید. در این مرحله، نباید انتظار داشته باشید همه چیز را متوجه شوید. در واقع، اگر متوجه تک تک مکالمه‌ها نشدید، اصلا دلسرد نشوید. فیلم را چند بار بدون زیر نویس ببینید نا جایی که متوجه همه واژگان و عبارت‌های موجود در فیلم بشوید و آن‌ها را در یادتان بسپارید.

رفته رفته، متوجه خواهید شد که می‌توانید فیلم‌های اسپانیایی را بدون زیرنویس ببینید.

هنگام تماشای فیلم اسپانیایی روی چه چیزهایی تمرکز کنیم؟

هنگام تماشای فیلم برای یادگیری زبان اسپانیایی، به موارد زیر توجه ویژه داشته باشید:

مکالمه‌های میان اسپانیایی‌زبانان

هنگام تماشای فیلم‌های اسپانیایی، خواهید دید که مکالمه‌‌های گویش‌وران زبان اسپانیایی چقدر با مکالمه‌هایی که در کتاب‌های آموزشی اسپانیایی می‌خواهید فرق می‌کند.

ساختار نحوی جمله‌های اسپانیایی

به هر جمله‌ای که می‌شنوید خوب گوش کنید و ساختار آن را درک کنید. یادتان باشد که نباید صرفاً جمله‌ها را طوطی‌وار تکرار کنید، بلکه باید کاملاً درک‌شان کنید.

تلفظ صحیح واژگان و اصطلاحات اسپانیایی

زبان اسپانیایی نیز، مانند بسیاری از زبان‌ها، گویش‌ها و لهجه‌های مختلفی دارد و انعکاس این تنوع را می‌توانید در فیلم‌های اسپانیایی ببینید. هنگام تماشای فیلم اسپانیایی، به تلفظ واژگان توجه کنید تا به مرور زمان، بتوانید لهجه‌ها و گویش‌های مختلف را تشخیص دهید.

دستور زبان اسپانیایی

دستور زبان اسپانیایی دشواری‌های مختص به خودش را دارد، بنابراین، اگر هنگام تماشای فیلم، متوجه ساختار برخی از جمله‌ها نشدید، اصلاً نگران نباشید و مطمئن باشید که در سطوح پیشرفته‌تر، آن‌ها را خواهید آموخت.

زبان بدن کاراکترهای فیلم

وقتی فیلم مورد علاقه‌تان را برای چندمین بار می‌بینید، جمله‌ها را همراه با کاراکترها تکرار کنید و هنگام صحبت کردن، زبان بدن‌شان را نیز تقلید کنید. بدین ترتیب، تلفظ صحیح واژگان و نحوه صحیح ادای جمله‌های اسپانیایی را فرا خواهید گرفت.

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان اسپانیایی

سینمای اسپانیا بسیار پرطرفدار است و تعداد شاهکارهای آن نیز کم نیست. کارگردان‌ها بزرگ اسپانیایی فیلم‌های جذابی را خلق کرده‌اند و شما با هر سلیقه‌ای، می‌توانید فیلم مورد علاقه‌تان را بیابید. در ادامه، از بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان اسپانیایی گفته‌ایم.

فیلم Volver

فیلم Volver داستان زندگی دو خواهر با نام‌های ریموندا و سول است. این دو خواهر از طبقه کارگر هستند، پدر و مادرشان را در آتش‌سوزی از دست داده‌اند و در جنوب مادرید زندگی می‌کنند. یک روز، روح مادرشان برای تسلی دادن دختر، ریموندا، که به تازگی همسرش را از دست داده است، ظاهر می‌شود. در این فیلم، مضامینی مانند مرگ، قتل، ترس و زنا را خواهید دید. جالب است بدانید پنه لوپه کروز برای ایفای نقش در این فیلم جایزه کن را دریافت کرد و نامزد جایزه نقش اول زن در اسکار نیز شد.

فیلم Tres metros sobre el cielo

اگر از تماشای فیلم‌های رمانتیک لذت می‌برید، حتماً فیلم Tres metros sobre el cielo را ببینید. این فیلم محصول سال 2010 است و داستانی بسیار جذاب دارد. پیرنگ این فیلم بسیار ساده است و می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

فیلم Como agua para chocolate

فیلم Como agua para chocolate اقتباسی از رمانی به همین نام است و مضامینی مانند خانواده، سنت، عشق، زندگی و مرگ را در خود دارد. این فیلم محصول سال 1993 کشور مکزیک است.

شخصیت اصلی فیلم دختری به نام تیتا است و به خاطر سنت‌های خانوادگی، نمی‌تواند با مرد مورد علاقه‌اش ازدواج کند و باید تا ابد، مراقب مادرش باشد. خواهر تیتا با این مرد ازدواج می‌کند. در این فیلم، بیست سال از زندگی این کاراکتر را خواهید دید.

فیلم Diarios de motocicleta

فیلم The Motorcycle Diaries محصول سال 2004 است و با تماشای آن، می‌توانید با زبان اسپانیایی رایج در آمریکای لاتین آشنا شوید. این فیلم روایت داستان زندگی ارنستو چگوارا است. با تماشای این فیلم، متوجه خواهید شد چه چیزی چگوارا به سوی ساختن دنیایی جدید سوق داد.

این فیلم برای زبان آموزان هر سه سطح مناسب است و با تماشای آن، می‌توانید با واژگان و اصطلاحات رایج در آمریکای جنوبی آشنا شوید.

فیلم Mar adentro

فیلم Mar adentro، محصول سال 2005 کشور اسپانیا، داستان زندگی Ramón Sampedro است و نقش آن را خاویر باردم ایفا کرده است. این فیلم برنده جایزه اسکار نیز شده است. این فیلم برای زبان آموزان سطح پیشرفته مناسب است، چرا که پیرنگ آن پیچیده و واژگانش دشوار است.

فیلم El hijo de la novia

فیلم El hijo de la novia محصول کشور آرژانتین است. این فیلم اسپانیایی برای علاقه‌مندان به ژانر کمدی بسیار جذاب خواهد بود. در فیلم، با مضامینی مانند عشق، خانواده، رویا و بالغ شدن رو به رو خواهید شد.

با تماشای این فیلم، با لهجه آرژانتینی آشنا خواهید شد.

سخن آخر

تا به این‌جا، با روش صحیح تماشای فیلم برای تقویت اسپانیایی و  بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان اسپانیایی آشنا شدید. با استفاده از این ابزار جذاب، می‌توانید دایره واژگان‌تان را گسترش دهید، دستور زبان اسپانیایی را یاد بگیرید و مهارت‌های گفتاری و شنیداری‌تان را نیز تقویت کنید. یادتان باشد که مجبور نیستید یک فیلم را یک باره ببینید، بلکه می‌توانید آن را به چند قسمت تقسیم کنید و طی چند بار ببینید. بدین ترتیب، خسته نیز نخواهید شد و از تماشای فیلم نیز لذت خواهید برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا