دسته‌بندی نشده

فیلم برای یادگیری روسی

آثار ادبی روسی در جهان بسیار مشهور هستند و بسیاری از آن‌ها به چندین زبان ترجمه شده‌اند. اما آیا چیزی در مورد سینمای روسیه می‌دانید؟ تعداد شاهکارهای سینمای روسیه آنقدر زیاد است که با هر سلیقه و روحیه‌ای می‌توانید از تماشای‌شان لذت ببرید. اگر در حال یادگیری زبان روسی هستید، می‌توانید در کنار لذت بردن از سینمای روسیه، زبان روسی را نیز یاد بگیرید. تماشای فیلم روسی برای یادگیری زبان روسی روشی مفرح و جذاب است. اما چگونه زبان روسی را با تماشای فیلم روسی یاد بگیریم؟ تماشای فیلم به پرورش کدام مهارت‌های زبانی کمک می‌کند؟ آیا در هر سطحی می‌توانیم از فیلم برای یادگیری زبان روسی استفاده کنیم؟ در این مطلب، به معرفی بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان روسی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید!

چرا زبان روسی را با فیلم یاد بگیریم؟

تماشای زبان روسی یکی از بهترین ابزارها برای یادگیری زبان روسی و گسترش دایره واژگان روسی است. هنگام تماشای فیلم، واژگان جدید روسی را با تلفظ صحیح یاد می‌گیرید. همچنین، موقعیت استفاده از واژگان را نیز یاد می‌گیرید.

اگر تماشای فیلم را برای یادگیری زبان روسی انتخاب کنید و به طور مرتب، فیلم روسی ببینید، تأثیر شگفت انگیزش را بر پرورش مهارت شنیداری‌تان خواهید دید.

همچنین، وقتی دایره واژگان‌تان در مورد موضوعات مختلف گسترش پیدا می‌کند، مهارت گفتاری‌تان نیز بهبود پیدا می‌کند و رفته رفته، می‌توانید به این زبان صحبت کنید.

علاوه بر این‌ها، با تماشای فیلم روسی، با فرهنگ این کشور نیز آشنا می‌شوید.

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان روسی

صنعت فیلمسازی روسیه در جهان مطرح است و طی سال‌های متمادی، کارگردانان روسی شاهکارهای بسیاری را ساخته‌اند که همواره، در جهان پرطرفدار هستند. فیلم‌های روسی به جذابیت فیلم‌های هالیودی نیستند، اما بسیار خلاقانه هستند و در بسیاری از آن‌ها، مفاهیم فلسفی ژرفی نیز مطرح شده است. در ادامه، از بهترین فیلم های سینمای روس برای یادگیری زبان روسی برای‌تان گفته‌ایم.

فیلم رزم‌ناو پوتمکین  (Броненосец «Потёмкин)

فیلم رزم‌ناو پوتمکین (Броненосец «Потёмкин) در سال 1925 تولید شد و می‌توان آن را بهترین فیلم تاریخ سینمای روسیه دانست. همچنین این فیلم را یازدهمین فیلم تاریخ سینمای جهان نیز می‌دانند. اگر به تاریخ جذاب روسیه علاقه دارید، از این فیلم غافل نشوید، چرا که داستان انقلاب 1905 روسیه را به تصویر می‌کشد. این فیلم چند سال بعد از جنگ داخلی روسیه تولید شد.

فیلم چکامۀ یک سرباز (Баллада о солдате)

فیلم روسی چکامۀ یک سرباز (Баллада о солдате) از فیلم‌های جنگی و رمانتیک روسی است و در سال 1959 تولید شد. کارگردان چکامۀ یک سرباز گریگوری چوخرای است. در این فیلم، تأثیر عشق را در دوره جنگ می‌بینیم. این فیلم داستان یکی از سربازان ارتش سرخ روسیه را در دوران جنگ جهانی دوم روایت می‌کند. این سرباز در مسیر رفتن به خانه‌اش عاشق دختری می‌شود. این فیلم برندۀ جایزۀ بفتا نیز شده است.

زبان‌آموزان هر سه سطح می‌توانند از این فیلم برای یادگیری زبان روسی استفاده کنند. بسیاری از واژه‌های به کار رفته در این فیلم همان واژه‌های پرکاربرد در زبان روسی هستند. به علاوه، واژه‌های مربوط به جنگ و ارتش نیز در این فیلم روسی وجود دارد.

فیلم آفتاب سوخته (Утомлённые солнцем)

فیلم آفتاب سوخته (Утомлённые солнцем) از فیلم‌‌های روسی برنده جایزه اسکار است که در سال 1994، این جایزه را به خود اختصاص داد. این فیلم داستان روسیه را در دهۀ 1930 روایت می‌کند و جالب است بدانید که اولین فیلمی است که وضعیت روسیه را در آن زمان نشان می‌دهد. کارگردان این فیلم نیکیتا میخالکوف است.

اگر دوست دارید با واژگان حوزه سیاست آشنا شوید، حتماً به سراغ این فیلم بروید. البته باید بگوییم که دیالوگ‌ها و واژگان این فیلم ساده نیستند، از این رو، تماشای آن را به زبان آموزان سطوح متوسط و پیشرفته توصیه می‌کنیم. علاوه بر این‌ها، با تماشای این فیلم، با بخش مهمی از تاریخ روسیه و فرهنگ این کشور آشنا می‌شوید.

فیلم النا (Елена)

فیلم النا (Елена) فیلم بسیار جذابی است که در سال 2011، تولید شد. این فیلم داستان زندگی زنی میانسال به نام النا است که مردی ثروتمند ازدواج می‌کند. این ازدواج باعث ایجاد تنش میان النا و پسرش، که حاصل ازدواج پیشین این زن بود، می‌شود.

اگر در سطح‌ متوسط یا پیشرفته هستید، با استفاده از این فیلم، می‌توانید واژگان بسیاری را یاد بگیرید. همچنین، می‌توانید با زبان محاوره روسی نیز آشنا شوید. علاوه بر این‌ها، از طریق تماشای این فیلم، می‌توانید با جامعۀ روسیه و روابط خانوادگی در این کشور آشنا شوید.

فیلم استاکر (Сталкер)

فیلم استاکر    (Сталкер)، اثر آندری تارکفسکی، کارگردان بزرگ روسی است. این فیلم علمی تخیلی از بهترین فیلم‌های سینمای روسیه است و زبان آموزان در هر سطحی می‌توانند از این فیلم برای یادگیری زبان روسی استفاده کنند. این فیلم پر دیالوگ نیست، از این رو، زمان لازم را برای یادگیری واژگانی ناآشنا دارید.

فیلم مسکو اشک را باور ندارد  (Москва слезам не верит)

اگر وضعیت زندگی مردم روسیه در دوره شوروی برای‌تان جذاب است، فیلم مسکو اشک را باور ندارد  (Москва слезам не верит) را از دست ندهید. در این فیلم، روایت زندگی سه زن را از دوره نوجوانی تا دوره میانسالی می‌‌بینید. این فیلم در سال 1980 تولید شد و از طریق آن، می‌توانید با زندگی مردم در روسیه کمونیستی آشنا شوید. با استفاده از این فیلم، می‌توانید واژگان بسیار زیادی را یاد بگیرید.

فیلم سولاریس (Солярис)

سولاریس یکی دیگر از فیلم‌های علمی تخیلی روسی است و در سال 1972، تولید شد. این فیلم اقتباسی از رمانی علمی تخیلی به همین نام است که در سال 1961، منتشر شده بود.

فیلم سولاریس برای زبان آموزان سطح‌های متوسط و پیشرفته مناسب است و با استفاده از آن، می‌توانید واژگان تخصصی مربوط به هوا و فضا را یاد بگیرید. سرعت مکالمه شخصیت‌های فیلم بالا نیست، اما واژگان دشوار آن برای زبان آموزان سطح مبتدی کاربردی ندارد.

فیلم برادر (Брат)

اگر به تماشای فیلم‌های اکشن علاقه دارید، فیلم برادر   (Брат) برای‌تان جذاب خواهد بود. دانیلا، شخصیت اصلی فیلم، از ارتش بیرون می‌آید و به امید شروعی دوباره، راهی سنت پترزبورک می‌شود. اما در آن‌جا، برادر بزرگترش را ملاقات می‌کند و درگیر جرم و جنایت می‌شود. با استفاده از این فیلم، با اصطلاحات عامیانه روسی آشنا می‌شوید، البته این فیلم برای زبان آموزان سطح پیشرفته مناسب است و تماشای آن به زبان آموزان سطوح مبتدی و متوسط توصیه نمی‌شود.

سخن آخر

تا به اینجا، با بهترین فیلم های سینمای روسیه و تأثیر تماشای فیلم در یادگیری زبان روسی آشنا شدید. فرقی نمی‌کند در کدام سطح از یادگیری زبان روسی هستید، در هر صورت، می‌توانید از این فیلم‌ها برای یادگیری زبان روسی استفاده کنید و مهارت‌های زبانی مختلف‌تان را تقویت کنید. بهتر است فیلم متناسب با سطح‌تان را انتخاب کنید تا بتوانید نهایت استفاده را از تماشای هر فیلم ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا