زبان انگلیسی

تعداد کلمات و قوانین رایتینگ آیلتس

اگر بخواهید به کشوری انگلیسی زبان مهاجرت کنید یا در دانشگاه‌های این کشورها تحصیل کنید، باید در آزمون آیلتس شرکت کنید. در آزمون آیلتس، هر چهار مهارت زبانی‌تان سنجیده می‌شود و رایتینگ یکی از این چهار مهارت است. رایتینگ از دشوارترین بخش‌های آزمون آیلتس است که قوانین و اصول مختص به خودش را دارد. اگر می‌خواهید نمره بالایی را در این بخش کسب کنید، باید از قبل، همه چیز را در مورد آن بدانید تا بتوانید خودتان را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده کنید. در این مطلب، هر آنچه باید در مور تعداد کلمات و قوانین رایتینگ آیلتس بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

رایتینگ آیلتس چیست؟

از سال 1989، آزمون آیلتس در سراسر جهان در حال برگزاری است و در حال حاضر، می‌توان آن را قابل اعتمادترین آزمون زبان انگلیسی دانست، چرا که بیش از 8000 نهاد در سراسر جهان نتیجه این آزمون را از شما می‌پذیرند.

رایتینگ (writing) یکی از چهار بخش آزمون آیلتس است که خودش از دو بخش تشکیل شده است. اما چرا این بخش در آزمون آیلتس وجود درد؟ این بخش از آزمون آیلتس طراحی شده است تا نشان دهد که آیا می‌توانید پاسخ نامه یا ایمیلی را بنویسید، ایده‌های‌تان را سازمان‌دهی کنید یا این‌که از واژه‌ها و قواعد دستوری در نوشته‌های‌تان استفاده کنید یا خیر.

رایتینگ آزمون آیلتس چند کلمه است؟

همانطور که گفتیم، آزمون آیلتس متشکل از دو بخش است. در بخش اول، باید نوشته‌ای 150 کلمه‌ای بنویسید و در بخش دوم، باید 250 کلمه بنویسید. یادتان باشد که هر دو بخش را باید کامل کنید.

در بخش اول، باید در مورد یک شکل توضیح دهید. این شکل ممکن است جدول یا نمودار باشد. باید بتوانید این شکل‌ها را  با استفاده از واژه‌های خودتان توصیف کنید. در این بخش، باید بتوانید به این موارد را به سبک آکادمیک و بسیار دقیق توصیف کنید.

در بخش دوم، باید در مورد موضوع مشخصی بتویسید. نوشته این بخش باید کاملاً منسجم باشد. سبک رایتینگ آیلتس آکادمیک باید نیمه رسمی و خنثی باشد. یادتان باشد که نوشته‌تان باید جذاب باشد و مخاطب بتواند به راحتی آن را بخواند و درکش کند.

نحوه پاسخ به سوالات بخش رایتینگ آیلتس

برای پاسخ به سوالات بخش رایتینگ آیلنس، باید به طبق اصول و قوانین رایتینگ آیلتس پیش بروید. اما منظور از سبک آزمون آیلتس چیست؟

  • نیمه رسمی
  • آکادمیک
  • لحن خنثی

هنگام پاسخ به دو سوال بخش رایتینگ آزمون آیلتس، باید حواس‌تان به سه مولفه بالا باشد.

مدت زمان پاسخ گویی به بخش رایتینگ آزمون آیلتس

بخش رایتینگ آزمون آیلتس متشکل از دو بخش و باید این دو بخش را طی یک ساعت پاسخ دهید. یادتان باشد که برای رایتینگ اول نباید بیش از 20 دقیقه زمان بگذارید، چرا که رایتینگ بخش دوم سنگین‌تر است و برای پاسخ به آن، باید زمان بیشتری را صرف کنید. در واقع، باید بتوانید در بخش، زمان‌تان را مدیریت کنید و برای رایتینگ اول بست دقیقه زمان بگذارید و برای رایتینگ دوم چهل دقیقه زمان بگذارید.

نحوه نمره دهی بخش رایتینگ آزمون آیلتس

تأثیر نمره رایتینگ دوم آیلتس دو برابر تأثیر نمره رایتینگ اول است. بنابراین باید حواس‌تان به زمان‌بندی آزمون باشد و زمان بیشتر را به رایتینگ دوم اختصاص دهید. اگر نتوانید رایتینگ دوم را به خوبی بنویسید، نمره بخش رایتینگ بسیار پایین خواهد آمد.

در نمره‌دهی به هر دو بخش از رایتینگ، معیارهای زیر اهمیت پیدا می‌کنند:

  • انجام رایتینگ
  • انسجام و یکپارچگی
  • انتخاب واژگان
  • دقت در کاربرد دستور زبان

در دومین رایتینگ آزمون آیلتس، باید بتوانید ایده‌تان را بیان و توجیه کنید، استدلال‌های مرتبط بیاورید، با ارائه مثال‌ها و شواهد، از فرضیه‌تان دفاع کنید، راه‌حل‌های مختلف را ارائه دهید و از زبان دقیق استفاده کنید.

چه عواملی باعث می‌شود نمره پایینی در بخش رایتینگ آیلتس کسب کنیم؟

اگر پاسخ‌تان غیرمرتبط با موضوع اصلی باشد یا این‌که نتوانید مقاله هر بخش را کامل کنید، نمره قابل توجهی را از دست خواهید دارد. یادتان باشد که نوشته‌های‌تان باید کاملاً بکر و جدید باشد، به هیچ وجه، نباید از جایی کپی کنید، چرا که دزدی ادبی تلقی می‌شود.

نکات مهم در مورد بخش رایتینگ آزمون آیلتس

برای پاسخ به بخش رایتینگ آیلتس و کسب نمره بالا، باید یک سری نکات مهم را بدانید تا بتوانید نمره بالایی را کسب کنید:

  • از تکرار پرهیز کنید
  • ایده‌های‌تان باید منطقی، مستدل و قابل درک باشد
  • مقدمه و نتیجه گیری را در دو پاراگراف جداگانه بنویسید
  • برای بیان هر کدام از ایده‌ها و موضوعات به پاراگراف جدیدی بروید
  • زیر هیچ کلمه یا جمله‌ای خط نکشید
  • پاراگراف‌های تک جمله‌ای در متن‌تان قرار ندهید

سخن آخر

تا به این‌جا، با رایتینگ آیلتس آشنا شدید و دانستید چه تأثیر مهمی بر نمره کلی‌تان دارد. بخش رایتینگ آزمون آیلتس متشکل از دو بخش است و در کل یک ساعت برای پاسخ دادن به این دو بخش زمان دارید. بخش اول کوتاه‌تر است و باید زمان کمتری را به آن اختصاص دهید و بخش دوم طولانی‌تر است و بالطبع، باید زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید. یادتان باشد که رایتینگ آیلتس باید دقیق و منسجم باشد، لحن آن خنثی باشد و دقیقاً مرتبط با موضوع خواسته شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا