زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول میکشد؟

«آموزش زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد؟» این سوال بسیاری از کسانی است که می‌خواهند شروع به یادگیری زبان فرانسه کنند و این بسیار طبیعی است. هر زبان آموز دوست دارد خیلی زود به زبان فرانسوی مسلط شود و بتواند مثل گویش ور زبان فرانسوی صحبت کند. پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال، سن، زبان اول شخص، محیط، انگیزه و زمان از عوامل اثرگذار بر مدت زمان لازم برای رسیدن به تسلط است. در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت آموزش زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد. با ما همراه باشید!

تسلط به زبان فرانسه یعنی چه؟

منظور از تسلط به فرانسه چیست؟ تسلط به زبان فرانسه چند سطح دارد. از A1 تا C2.  در ادامه، معیار این طبقه‌بندی را برای‌تان خواهیم گفت.

مبتدی (A1 و A2)

زبان‌آموزان سطح مبتدی یا A1 و A2 می‌توانند در مورد مسائل مختلف و خودشان به زبان ساده صحبت کنند.

متوسط (B1 و B2)

زبان آموزان سطح متوسط یا B1 و B2 می‌توانند در مورد موضوعات مختلف صحبت کنند و دیدگاه‌شان را بیان کنند. در این سطح، زبان آموز می‌تواند در مورد برخی از موضوعات تخصصی نیز صحبت کند.

پیشرفته (C1 و C2)

در این سطح، زبان آموز کاملاً به این زبان مسلط است و می‌تواند از این زبان برای مکالمه، صحبت در مورد مسائل اجتماعی و آکادمیک استفاده کنند و حتی شغلی مرتبط با زبان فرانسه را انتخاب کنند.

مدت زمان لازم برای تسلط به زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه زمان‌بر است، از این رو، نباید عجله داشته باشید و دلسرد شوید. تقریباً پنج ماه یا 360 ساعت طول می‌کشد تا به سطح B1 زبان فرانسه برسید، یعنی سطح مقدماتی زبان فرانسه! برای رسیدن به سطح B2، باید 560 ساعت مطالعه کنید. برای تسلط نسبی به زبان فرانسه، به 730 تا 1450 ساعت مطالعه نیاز دارید. اما نمی‌توان مدت زمان دقیقی را برای تسلط کامل به زبان فرانسه، یعنی سطح C1 و C2، تعیین کرد. اگر می‌خواهید به زبان فرانسه مسلط شوید و کاملاً روان صحبت کنید، باید سال‌ها تلاش و مطالعه کنید.

البته پژوهش‌های زیادی در این حوزه انجام شده است و برخی از آن‌ها نیز زمان دقیق را تعیین کرده‌اند. برای مثال، طبق تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه کمبریج، اگر زبان آموز به منابع باکیفیت دسترسی داشته باشد و معلمی مجرب را در کنارش داشته باشد، می‌تواند طی این زمان به تسلط برسد:

متوسط (B1 و B2)

سطح B1: 350 تا 490 ساعت

سطح B2: 530 تا 750 ساعت

پیشرفته (C1 و C2)

سطح C1: 730 تا 1050 ساعت

سطح C2: 1030 تا 1450 ساعت

اگر هفته‌ای دو ساعت در کلاس صحبت کنید و دو ساعت تمرین کنید، یعنی 4 ساعت در هفته زمان بگذارید، می‌توانید به هدف‌تان برسید.

آیا زبان فرنسه دشوار است؟

یادگیری هر زبانی دشوار است، زبان فرانسه نیز از این قاعده مستثنی نیست. بزرگ‌ترین چالشی که در مسیر یادگیری زبان فرانسوی پیش روی‌تان قرار دارد دستور زبان فرانسه و تلفظ واژگان و حروف این زبان است.

برای یادگیری زبان فرانسوی، باید به سراغ کتاب‌های دستور زبان بروید و به آن‌ها کاملاً مسلط شوید. می‌توانید از اپلیکیشن‌های آموزش زبان فرانسه نیز استفاده کنید تا یادگیری دستور زبان برای‌تان مفرح شود.

در مورد تلفظ واژگان و حروف زبان فرانسه، باید بدانید که طی یک هفته و یک ماه و حتی یک سال نمی‌توانید واژگان را مثل یک گویش ور زبان فرانسه تلفظ کنید، بلکه باید سال‌ها تلاش کنید. در این مسیر، استفاده از برخی از ابزارهای یادگیری، می‌توانید سرعت‌تان را افزایش دهد. برای مثال، تماشای فیلم و سریال، گوش دادن به پادکست و موسیقی فرانسوی و استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان فرانسه می‌تواند شما را زودتر به مسیرتان برساند.

انگیزه‌تان را برای یادگیری زبان فرانسه بیشتر کنید

وقتی انگیزه‌تان را برای یادگیری زبان فرانسه افزایش می‌دهید، سرعت‌ یادگیری‌تان نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر همواره به هدف‌تان فکر کنید و از مسیر یادگیری نیز لذت ببرید، انگیزه‌تان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اگر شیوۀ درست را برای یادگیری زبان فرانسه انتخاب کنید و از ابزارهای مناسب برای یادگیری این زبان استفاده کنید و مسیر را برای خودتان مفرح کنید، انگیزه‌تان افزایش خواهد یافت و بدین ترتیب، ثابت قدم خواهید ماند.

سخن آخر

تا به اینجا متوجه شدید که آموزش زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد. برای تسلط به زبان فرانسه، باید اهداف‌تان را مشخص کنید و قدم قدم پیش بروید. از همان ابتدا، باید بدانید که یادگیری زبان فرانسه به زمان نیاز ندارد و نباید عجله کنید. مدیریت زمان بسیار مهم است. برای تسلط بر زبان فرانسه، باید برنامه مشخصی داشته باشید و از برنامه‌تان نیز فاصله نگیرید. تا وقتی انگیزه کافی برای یادگیری زبان فرانسه دارید، به سرعت پیش می‌روید. می‌توانید اساس و بنیان زبان فرانسه را خیلی زود یاد بگیرید و به سطح B2 برسید، اما برای تسلط کامل به این زمان و صحبت کردن مثل یک گویش ور فرانسوی زبان، به زمان خیلی زیادی نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا