زبان انگلیسی

چگونه مدرس آیلتس شویم

آزمون آیلتس از آن آزمون‌های پرطرفدار است که در سراسر جهان، عده زیادی همواره متقاضی شرکت در آن هستند و می‌خواهند بالاترین نمره ممکن را کسب کنند. بنابراین تدریس آیلتس نیز همیشه بازارش گرم است. اما چگونه مدرس آیلتس شویم؟ برای ورود به این حیطه به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟ برای تدریس آیلتس، از کجا شروع کنیم؟

در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چگونه مدرس آیلتس شویم. با ما همراه باشید.

چرا مدرس آیلتس شویم؟

پیش از هر چیزی، باید بدانیم که اصلاً چرا باید وارد حیطه تدریس آیلتس شویم؟ هر مدرسی حتماً دلایل خودش را برای تدریس آیلتس دارد، اما چند دلیل مشخص وجود دارد که عده زیادی را به سوی تدریس آیلتس سوق داده است.

هر سال، حداقل 3.5 میلیون داوطلب در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند.

بیش از 1600 مرکز آزمون آیلتس در سراسر جهان وجود دارد.

بیش از 10000 سازمان در بیش از 140 کشور آزمون آیلتس و نتیجه آن را به رسمیت می‌شناسند.

می‌توانید در موسسه‌های خارج از کشور نیز شروع به کار کنید.

با 15% تخفیف در آزمون آیلتس شرکت می‌کنید.

در واقع، آیلتس ابزاری بین‌المللی برای سنجش سطح زبان اشخاص است. بنابراین همواره داوطلبان بسیاری برای شرکت در این آزمون وجود دارد و این داوطلبان نیز باید زیر نظر مدرسان آموزش دیده باشند تا بتوانند نمره بالایی را در این آزمون کسب کنند.

مدرس آیلتس چه ویژگی هایی دارد؟

فرقی نمی‌کند که می‌خواهید با موسسه‌های آموزش آیلتس همکاری کنید یا به فکر تدریس خصوصی هستید، در هر صورت، باید یک سری ویژگی‌ها را داشته باشید تا بتوانید مدرس موفقی شوید.

مدرک معتبر زبان داشته باشید. برای مثال، باید در دانشگاهی معتبر تحصیل کرده باشید یا اینکه در آزمون زبان نمره بالایی را کسب کرده باشید.

سابقه تدریس زبان داشته باشید. پیش از آن‌که شروع به تدریس تخصصی آیلتس کنید، باید سابقه تدریس زبان انگلیسی را داشته باشید.

اگزمینر آیلتس و مدرس آیلتس

بسیاری از متخصصان حوزه آیلتس به فکر ورود به حوزه امتحان گرفتن و اگزمینر شدن هسند. اگر شما نیز دوست دارید وارد این حیطه شوید، باید بدانید که در صورت اگزمینر شدن، دیگر نمی‌توانید مدرس آیلتس باشید. در ضمن، برای اینکه اگزمینر شوید، باید حداقل سه سال مدرس آیلتس بوده باشید.

پیش از آنکه حرفه جدید را شروع کنید، چند آزمون از شما می‌گیرند تا مطمئن شوند که از پس این کار بر می‌آیید و می‌توانید به درستی انجامش دهید.

آنچه پیش از مدرس آیلتس شدن باید بدانید

پیش از ورود به حیطه تدریس آیلتس، بهتر است چند نکته را بدانید.

با ساختار آزمون آیلتس آشنا کامل داشته باشید

ساختار آزمون آیلتس را بشناسید. در واقع، باید بدانید این ازمون از چند بخش تشکیل شده است و در هر بخش، چند سوال  وجود دارد. همچنین باید مدت زمان پاسخ به هر بخش را نیز بدانید. این اطلاعات را در اختیار زبان آموزان قرار دهید و پیش از آزمون اصلی، از آن‌ها بخواهید در چند آزمون آزمایشی شرکت کنند تا با ساختار آزمون کاملاً آشنا شوند. این کار سبب افزایش اعتماد به نفس‌شان خواهد شد.

استراتژی پاسخ به سوالات آیلتس را بشناسید

هر مدرس آیلتس باید استراتژی های لازم برای پاسخ دادن به سوالات آزمون آیلتس را بشناسد. آگاهی از تکنیک‌های پاسخ دادن به سوالات تأثیر شگفت انگیزی بر نمره نهایی داوطلبان آزمون خواهد داشت. بنابراین باید این استراتژی‌ها را بشناسید و آن‌ها را در اختیار زبان آموزان نیز قرار دهید.

برای مثال، باید بخش رایتینگ ازمون ایلتس را بشناسید و بتوانید در مورد آن با زبان آموزان صحبت کنید. برای پاسخ به سوالات بخش رایتینگ، یک سری تکنیک‌ها و استراتژی‌های مشخصی وجود دارد که زبان اموزان برای یادگیری آن‌ها و کسب نمره بالا راهی کلاس آیلتس می‌شوند. هر مدرس موفق آیلتس این تکنیک‌ها را به خوبی می‌شناسد و آن‌ها را به شاگردانش نیز آموزش می‌دهد.

بر تمرین‌های زبان آموزان نظارت کنید

هر داوطلب آزمون آیلتس در مسیر آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس باید یک سری تمرین‌ها را انجام دهد. این تمرین‌ها شامل تمرین‌هایی برای پرورش هر چهار مهارت زبانی می‌شود: نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندن و درک مطلب. برای پرورش این مهارت‌ها، باید از زبان آموزان بخواهید یک سری تمرینات را انجام دهند. پس از آن، وظیفه شما شروع می‌شود. در واقع، باید بر تک تک این تمرین‌ها نظارت داشته باشید تا بتوانید نقاط قوت و ضعف زبان آموزان را بشناسید و در نهایت، توانید آن‌ها را به سمتی ببرید که نمره بالاتری را در آزمون آیلتس کسب کنند.

سخن آخر

تا به اینجا، متوجه شدید که چگونه می‌توانید مدرس آیلتس شوید. همانطور که مشاهده کردید، با توجه به بازار کار مربوط به تدریس آیلتس، عده زیادی به فکر تدریس آیلتس هستند. در واقع، تدریس آیلتس از شغل‌های پردرآمد است. اگر بخواهید تدریس تخصصی آیلتس را در موسسه های معتبر زبان انگلیسی آغاز کنید، باید مراحل بسیاری را پشت سر بگذارید. برای مدرس آیلتس شدن، باید ساختار آزمون آیلتس و شیوه صحیح پاسخ دادن به سوالات بخش‌های مختلف را بشناسید تا داوطلبان را به سمت کسب نمره بالاتر در آزمون ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا