زبان آلمانی

مدرک زبان آلمانی سطوح A1 , A2 , B1 , B2 , C1 , C2   توضیحات کامل درباره سطوح زبان آلمانی

اگر به تازگی شروع به یادگیری زبان آلمانی کرده‌اید و می‌خواهید بدانید در هر سطح، به چه میزان از تسلط می‌رسید، باید هر شش سطح زبان آلمانی را بشناسید و بدانید برای رسیدن به هر سطح، باید چند ساعت و چند روز مطالعه کنید. همچنین باید سطوح مختلف زبان آلمانی را بشناسید تا بتوانید برای دریافت مدارک مختلف اقدام کنید.  در این مطلب، هر آنچه باید در مورد مدارک زبان آلمانی سطوح مختلف بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.  

چند سطح زبان آلمانی وجود دارد؟

زبان آلمانی، بر اساس دسته‌بندی CEF، به شش سطح تقسیم می‌شود. در واقع، وقتی شروع به یادگیری زبان آلمانی می‌کنید، با یادگیری  یک سری واژه و دستور زبان مشخص، وارد سطح بالاتری از زبان آلمانی می‌شوید. رفته رفته، از سطح مبتدی به سطح پیشرفت می‌رسید. در جدول زیر، این دسته‌بندی را برای‌تان آورده‌ایم.

مبتدیA1
بالاتر از مبتدیA2
متوسطB1
بالاتر از متوسطB2
پیشرفتهC1
فوق پیشرفتهC2

بنابراین شش سطح برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد که اگر بخواهید به تسلط کامل برسید، باید هر شش سطح را پشت سر بگذارید.

مدرک زبان آلمانی سطح A1

در سطح A1 زبان آلمانی، واژگان پرکاربرد زبان آلمانی، الفبای آلمانی، تلفظ حروف الفبا و واژگان ساده و مباحث ابتدایی دستور زبان آلمانی را یاد می‌گیرید. بعد از اتمام این مرحله، متوجه جمله‌ها ساده می‌شوید و معنی واژگان ابتدایی را نیز یاد می‌گیرید.

برای رسیدن به سطح A1، باید هشت هفته آموزش ببینید و مطالعه کنید.  

مدرک زبان آلمانی سطح A2

وقتی وارد سطح A2 زبان آلمانی می‌شوید، نکات دستوری بیشتری را یاد می‌گیرید، با جمله‌های طولانی‌تر آشنا می‌شوید و واژگان و عبارت‌های پرکاربرد در زبان آلمانی را یاد می‌گیرید. پس از اتمام این سطح، می‌توانید از پس مکالمه‌های ساده در زبان آلمانی یاد بگیرید. برای مثال، می‌توانید خودتان را به زبان آلمانی معرفی کنید، در مورد اعضای خانواده‌تان صحبت کنید، به خرید بروید و در مورد کارتان نیز صحبت کنید.

برای رسیدن به سطح A2، باید هشت هفته دیگر مطالعه کنید و آموزش ببنید.

مدرک سطح آلمانی سطح B1

در سطح B1 زبان آلمانی، دانش‌تان در مورد زبان آلمانی بیشتر می‌شود و می‌توانید در مورد برخی موضوعات ساده، به زبان آلمانی صحبت کنید و نکات دستوری پیشرفته را نیز یاد می‌گیرید. در این سطح، می‌توانید با خیال راحت، به آلمان سفر کنید و با گویش‌وران این زبان نیز صحبت کنید. پس از اتمام سطح B1، می‌توانید بخوانید، بنویسید، در مورد موضوعات پیچیده‌تر صحبت کنید و نظرتان را بیان کنید. برای مثال، می‌توانید در مورد علایق‌تان، اهداف‌تان، خاطرات‌تان و مواردی از این دست صحبت کنید.  

رسیدن به سطح B1، هشت هفته زمان می‌برد.

مدرک زبان آلمانی سطح B2

در سطح B2 زبان آلمانی، دایره واژگان‌تان گسترده‌تر می‌شود و با بخش عظیمی از دستور زبان آلمانی آشنا می‌شوید. در سطح B2، می‌توانید متوجه مفهوم و موضوع اصلی مقاله‌های پیچیده‌تر بشوید و حتی در مورد حوزه تخصصی خودتان به زبان آلمانی صحبت کنید. در این سطح، می‌توانید به راحتی، با گویش‌وران زبان آلمانی صحبت کنید. همچنین، می‌توانید متون مختلف را، از جمله روزنامه‌ها و رمان‌های آلمانی، بخوانید.

برای رسیدن به سطح B2، باید ده هفته زبان آلمانی بخوانید و آموزش ببینید.

مدرک زبان آلمانی سطح C1

وقتی به سطح C1 می‌رسید، در واقع، وارد سطح پیشرفته شده‌اید و می‌توانید هنگام صحبت کردن، از واژه‌ها و عبارت‌های دشوارتر و همچنین، قوانین دستوری پیچیده‌تر استفاده کنید. در این سطح، با واژگان و قواعد دستوری پیچیده‌تر آشنا می‌شوید و می‌توانید افکار و عقایدتان را در مورد موضوعات مختلف بیان کنید. همچنین می‌توانید در مورد موضوعات مختلف به زبان آلمانی بنویسید.

برای رسیدن به سطح C1 زبان آلمانی، باید 600 تا 750 ساعت مطالعه کنید.

مدرک زبان آلمانی سطح C2

در مرحله C2 زبان آلمانی، می‌توانید مثل گویش‌وران آلمانی به این زبان صحبت کنید. جالب است بدانید نوشتن به زبان آلمانی دشوار است، از این رو، گویش‌وران آلمانی علاقه چندانی به نوشتن به این زبان ندارند، اما زبان آموزانی که به سطح C2  می‌رسند و مدرک C2 را دریافت می‌کنند، می‌توانند به زبان آلمانی بنویسند.

در این مرحله، زبان آموزان می‌توانند در مورد مباحث آکادمیک نیز صحبت کنید.

اگر می‌خواهید به این سطح برسید، باید بیش از 750 ساعت مطالعه کرده باشید.

سخن آخر

تا به اینجا، با سطوح مختلف زبان آلمانی، یعنی A1، A2، B1، B2، C1، C2، آشنا شدید. در هر سطح، یک سری واژگان و قواعد دستوری مشخص را یاد می‌گیرید و با پیشرفت سطح‌تان، دایره واژگان‌تان گسترده‌تر می‌شود و قواعد دستوری بیشتری را یاد می‌گیرید. در هر سطح، یک سری توانمندی‌های مشخصی دارد و در نهایت، وقتی به سطح C2 می‌رسید، می‌توانید مثل گویش‌وران زبان آلمانی صحبت کنید، متوجه مقالات پیچیده بشوید و حتی به زبان آلمانی بنویسید. رسیدن به سطح C2 زبان آلمانی مستلزم تلاش و ثبات قدم است. یادتان باشد که زبان آلمانی دشوار است و نباید در میان مسیر دلسرد شوید. مطمئن باشید که با تداوم و غلبه بر دشواری‌ها و پیچیدگی‌های زبان آلمانی، می‌توانید به هدف‌تان از یادگیری این زبان برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا