زبان آلمانی

مدرک b2 زبان آلمانی – مدت زمان گرفتن مدرک b2 آلمانی

چقدر طول می‌کشد تا مدرک B2 زبان آلمانی بگیرم؟ این سوال بسیاری از زبان‌آموزانی است که در حال یادگیری زبان آلمانی هستند. اما چرا مدرک B2 انقدر اهمیت دارد و همه منتظر رسیدن به سطح B2 هستند؟ برای مهاجرت به آلمان باید حداقل مدرک B2 آلمانی را داشته باشید، از این رو، رسیدن به سطح B2 برای رسیدن به زبان آموزان انقدر مهم است. اما مدت زمان مدرک B2 آلمانی چقدر است؟ چگونه می‌توانیم این مدرک را سریع دریافت کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد مدرک B2 زبان آلمانی و مدت زمان لازم برای گرفتن این مدرک بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

یادگیری سطح A1  زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

یادگیری اصول  و مباحث اولیه زبان آلمانی تقریباً یک ماه طول می‌کشد. از مباحث اولیه زبان آلمانی می‌توان به افعال haben، sein و زمان Perfekt اشاره کرد. اگر مسیر یادگیری زبان آلمانی را به طور مداوم ادامه دهید و در کلاس‌های زبان آلمانی شرکت کنید، تقریباً سه ماه طول می‌کشد تا از سطح A1 گذر کنید.

براساس برآوردهای موسسه گوته  (Goeth Institute) گذر از سطح A1 دو تا سه ماه طول می‌کشد. بنابراین همه چیز بستگی به انگیزه خودتان و میزان صرف زمان برای یادگیری این زبان دارد.

در سطح A1، با اصول اولیه زبان آلمانی و دستور زبان آن آشنا می‌شوید. برای عبور از این سطح، باید ساختار جمله‌های آلمانی را بشناسید، مهارت نوشتاری‌تان را تقویت کنید و همچنین بتوانید در مورد مباحث کلی، مکالمه‌های کوتاهی را انجام دهید.

پس از اتمام سطح A1 زبان آلمانی، باید بتوانید با استفاده از واژه‌ها و عبارت‌های ساده خودتان را به زبان آلمانی معرفی کنید.

اگر برای عبور از سطح A1 عجله دارید، می‌توانید در کلاس های فشرده زبان آلمانی شرکت کنید، زمان بیشتری را صرف مطالعه زبان آلمانی کنید و از ابزارهای کمک آموزشی نیز استفاده کنید. بدین ترتیب، می‌توانید سطح A1 را یک ماهه یاد بگیرید و در آزمون مورد نظرتان نیز شرکت کنید.

یادگیری سطح A2 زبان آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

برای عبور از مرحله A2 و رسیدن به سطح B1، باید 150 تا 260 ساعت مطالعه کنید. در این سطح، با مفعول غیرمستقیم آشنا می‌شوید، حروف اضافه لازم برای حالت‌های داتیو و  آکوزاتیو را یاد می‌گیرید، با افعال انعکاسی و جداشدنی در زبان آلمانی آشنا می‌شوید، انواع ضمیر را می‌‌شناسید، زمان‌های آینده ساده و گذشته را می‌شناسید و با ساختار مجهول در زبان آلمانی نیز آشنا می‌شوید.

در این سطح، می‌توانید در مورد مسائل مختلف صحبت کنید، خواسته‌های‌تان را به زبان آلمانی بیان کنید، متوجه معنای بسیاری از اصطلاحات و واژگان رایج در زبان آلمانی بشوید. برای مثال، می‌توانید هنگام خرید کردن، از زبان آلمانی استفاده کنید، در مورد خودتان، اعضای خانواده‌تان، کارتان و محیط اطراف‌تان به زبان آلمانی صحبت کنید.

علاوه بر موارد بالا، با نواع اسم، فعل، ساختار جمله، صفت و پسوندهای آن و حروف اضافه در زبان المانی آشنا خواهید شد.

به طور کلی، سطوح A1 و A2 بسیار به یکدیگر نزدیک و مرتبط هستند و هنگام مطالعه آن‌ها، متوجه شباهت‌های‌شان خواهید شد.

پس از اتمام سطح  A2 زبان آلمانی، می‌توانید در آزمون گوته شرکت کنید. این آزمون 60 نمره دارد و برای قبولی در آن، باید حداقل نمره 36 را کسب کنید.

به طور جداگانه، می‌توانیم بگوییم برای رسیدن به سطح A1، باید حداقل 60 ساعت مطالعه کنید و برای رفتن از A1 به A2، باید به 120 ساعت اشاره کنید.

یادگیری سطح B2 آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

برای گذر از سطح B1 زبان آلمانی، باید هشت هفته را صرف مطالعه زبان آلمانی کنید و در هر هفته نیز، حداقل 80 ساعت زبان آلمانی بخوانید. در واقع، B1 سطح متوسط زبان المانی تلقی می‌شود.

وقتی به سطح B1 می‌رسید، می‌توانید در مورد مسیرها با دیگران صحبت کنید و با گویش‌وران زبان آلمانی نیز ارتباط برقرار کنید.

به طور کلی، در سطوح B1 و B2 می‌توانید روزنامه بخوانید، برنامه‌های تلویزیون آلمان را تماشا کنید و فیلم آلمانی ببینید تا بتوانید از آن‌ها برای تقویت زبان آلمانی استفاده کنید. اگر در این سطح، استفاده از این ابزارهای کمک آموزشی برای‌تان دشوار است، بهتر است به سراغ کتاب کودک بروید و از آن‌ها استفاده کنید.

در این سطح نیز می‌توانید در ازمون گوته برای سطح B1 شرکت کنید.

آیا می‌توانیم یک ماهه به سطح B2 برسیم؟

اگر می‌خواهید یک ماهه به سطح B2 برسید، باید هفته‌ای هشتاد ساعت مطالعه کنید.

گذراندن سطح B2 چقدر طول می‌کشد؟

برای عبور از سطح B2 زبان آلمانی، باید 450 تا 600 ساعت مطالعه کرده باشید. در سطح B2، زبان آموزان روان و دقیق به زبان آلمانی صحبت کنند، نزدیک به گویش وران زبان آلمانی. در واقع، در این سطح، دایره واژگان‌تان گسترده شده است و تقریباً 4000 واژه آلمانی و کاربردشان را می‌شناسید و با دستور زبان آلمانی نیز آشنایی کافی دارید.

در این سطح، می‌توانید با استفاده از اصطلاحات و واژگان آلمانی در مورد خودتان صحبت کنید، متون پیچیده را بخوانید و در مورد مباحث انتزاعی نیز با جزئیات کامل صحبت کنید.

آیا می‌توانم شش ماهه مدرک B2 زبان آلمانی بگیرم؟

برای رسیدن به سطح B2، حداقل به 7 تا 9 ماه زمان نیاز دارید، اما اگر در کلاس های فوق فشرده زبان آلمانی شرکت کنید و زمان کافی را به مطالعه اختصاص دهید، شش ماهه نیز از پس زبان آلمانی بر خواهید آمد.

اگر می‎‌خواهید شش ماهه به سطح B2 برسید، باید خودتان را در زبان آلمانی غرق کنید. در واقع، باید داستان و مقاله آلمانی بخوانید، پادکست و آهنگ آلمانی گوش دهید، فیلم و سریال آلمانی ببینید، اخبار را به زبان آلمانی بخوانید و از اپلیکیشن های زبان آلمانی نیز استفاده کنید.

در واقع، باید در سراسر روز، به زبان آلمانی بنویسید، صحبت کنید و بخوانید!

دشوارترین بخش زبان آلمانی چیست؟

دشوارترین بخش از زبان آلمانی جنسیت اسامی است و به علاوه، دستور زبان آن نیز بسیار پیچیده است. در زبان آلمانی، سه جنسیت مونث، مذکر و خنثی وجود دارد و هر اسم نیز جنسیت مشخصی دارد که باید آن‌ها را یاد بگیرید، در غیر این صورت، نمی‌توانید از واژگان استفاده کنید. همین دو مورد یادگیری زبان آلمانی را دشوار و زمان‌بر می‌سازند. در زبان آلمانی، برای یک مفهوم چندین واژه وجود دارد که یادگیری این زبان را برای زبان‌‎آموزان دشوار می‌سازد.

چگونه زبان آلمانی را سریع یاد بگیریم؟

یادگیری زبان جدید زمان‌بر است، بنابراین باید صبور باشد و آنقدر آزمون و خطا کنید تا روش یادگیری متناسب با خودتان را پیدا کنید. زبان آلمانی را در همه ابعاد زندگی‌تان جای دهید، حتی در تفریح و استراحت‌تان! این کار باعث افزایش قدرت یادگیری‌تان و همچنین افزایش انگیزه‌تان می‌شود.

با رعایت نکات زیر، می‌توانید زبان المانی را در بازه زمانی کوتاه‌ترین یاد بگیرید:

  • هر روز زبان آلمانی بخوانید.
  • با گویش وران زبان آلمانی صحبت کنید.
  • از اپلیکیشن های یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید.
  • در مورد فرهنگ و ادبیات کشور آلمان مطالعه کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، متوجه شدید چقدر طول می‌کشد تا مدرک B2 زبان آلمانی را دریافت کنید. مدرک B2 زبان آلمانی بسیار مهم است و بسیاری از زبان آموزان برای رسیدن به این سطح تلاش می‌کنند. در واقع، بسیاری از دانشگاه‌های آلمان مدرک B1 تا C1 زبان آلمانی را از شما می‌خواهند. بنابراین اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی آلمان را دارید، باید برای رسیدن به این سطح تلاش کنید. در هر سطح، می‌توانید در آزمون گوته یا دیگر آزمون‌های بین‌المللی زبان آلمانی شرکت کنید و مدرک آن سطح را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا