زبان آلمانی

معرفی تمامی آزمون های زبان آلمانی

اگر به فکر پیشرفت شغلی یا تحصیلی هستید یا اینکه قصد مهاجرت دارید، یادگیری زبان جدید کمک بسیار زیادی به شما می‌کند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای یادگیری زبان آلمانی است. آلمانی دومین زبان پرگویش در اروپا است و یکی از مهم‌ترین زبان‌ها در حوزه کسب و کار است و بسیاری از کارفرمایان از استخدام اشخاص مسلط به زبان آلمانی استقبال می‌کنند. اما برای اثبات میزان تسلط به زبان آلمانی، راهی جز شرکت در آزمون های زبان آلمانی و اخذ مدرک زبان آلمانی وجود ندارد. در حال حاضر، تعداد آزمون های زبان آلمانی و مدارک این زبان بسیار زیاد است و هر کدام از آن‌ها نیز ویژگی‌ها و کارکردهای مشخصی دارند. اگر شما نیز قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید و می‌خواهید در آزمون‌های آلمانی شرکت کنید، باید همه این آزمون‌ها را بشناسید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد ازمون های زبان آلمانی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چرا باید در آزمون های زبان آلمانی شرکت کنیم؟

بسیاری از کسانی که تصمیم به یادگیری زبان آلمانی می‌گیرند هدف‌شان افزودن یک مهارت جدید به رزومه‌شان است. برخی نیز می‌خواهند به کشورهای آلمانی‌زبان سفر یا مهاجرت کنند. اگر به هر دلیلی قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید، با شرکت در آزمون های زبان آلمانی و اخذ حداقل یک مدرک زبان آلمانی شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر می‌کند. از دلایل ضرورت شرکت در آزمون های آلمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشرفت شغلی: اگر می‌خواهید دانش آلمانی‌تان را به حوزه کسب و کار ببرید، باید به کافرما اثبات کنید که مسلط به زبان آلمانی هستید و یکی از بهترین راه‌های اثبات این تسلط اخذ مدرک زبان آلمانی است. با شرکت در این آزمون‌ها می‌توانید به هدف رویایی‌تان برسید.
  • مهاجرت شغلی: اگر قصد اخذ ویزای شغلی را دارید، باید در آزمون های زبان آلمانی شرکت کنید و مدرک نهایی را برای آن‌ها ارسال کنید. شرکت‌های المانی به دنبال استخدام کسانی هستند که توانایی برقراری ارتباط با مشتریان و دیگر کارکنان را داشته باشند. بنابراین برای اخذ ویزای شغلی، باید حداقل یک مدرک زبان المانی را به  رزومه یا سی وی‌تان اضافه کنید.
  • مهاجرت تحصیلی: اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های آلمانی زبان را دارید و می‌خواهید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید، باید از طریق آزمون‌هایی مانند Goethe-Zertifikat تسلط‌تان را به این زبان اثبات کنید.

آزمون های زبان آلمانی

در حال حاضر، تعداد آزمون های زبان آلمانی بسیار زیاد است و هر کدام از آن‌ها نیز ویژگی‌ها و کاربردهای مشخصی دارند. برخی از آن‌ها مهارت نوشتاری شما را می‌سنجند و برخی دیگر متمرکز بر مهارت گفتاری هستند. در ادامه، مهم ترین ازمون های زبان آلمانی را معرفی کرده‌ایم.

آزمون Goethe-Zertifikat

آزمون گوته یا Goethe-Zertifikat متعلق به موسسه گوته (Goethe-Institut) است و می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین ازمون‌های زبان آلمانی است. این آزمون برای داوطلبان همه سطوح برگزار می‌شود.

آزمون Goethe-Zertifikat C1 مشهورترین  آزمون موسسه گوته است. این مدرک جزو مدارک لازم برای ورود به بسیاری از دانشگاه‌های آلمان است. اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی آلمان یا اتریش را دارید، شرکت در این آزمون بسیار کمک‌تان خواهد کرد.

در آزمون گوته، هر چهار مهارت زبانی‌تان، یعنی مهارت‌های ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ، سنجیده می‌شود. در این آزمون، خبری از بخش دستور زبان آلمانی نیست، اما اگر تسلط کافی به این بخش از زبان آلمانی نداشته باشید، نمی‌توانید به سوالات بخش‌های مختلف پاسخ صحیح دهید. بنابراین برای تسلط به دستور زبان آلمانی و گسترش دایره واژگان‌تان بسیار تلاش کنید.

این ازمون به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود. هزینه شرکت در آزمون گوته 200 یورو است، اما کسانی که در موسسه گوته تحصیل می‌کنند می‌توانند از تخفیف استفاده کنند.

آزمون TestDaf

آزمون TestDaf یکی دیگر از آزمون های مهم زبان آلمانی است. این آزمون برای سطوح B2 و C1 برگزار می‌شود. اگر قصد تحصیل یا کار در دانشگاه‌های آلمان را دارید، این آزمون گزینه بسیار مناسبی برای‌تان است.

در آزمون TestDaf نیز هر چهار مهارت زبانی شما سنجیده می‌شود. موضوعات مطرح‌شده در این آزمون در سطح دانشگاهی هستند. در واقع، هدف از برگزاری آزمون TestDaf سنجش مهارت زبانی شما برای حضور در محیط آکادمیک است.

این آزمون سالیانه 6 بار در سرارسر جهان برگزار می‌شود و هزینه آن نیز 200 یورو است.

آزمون telc Deutsch

آزمون telc Deutsch از آزمون‌های استاندارد زبان آلمانی است. البته این آزمون مختص به زبان آلمانی نیست و برای ده زبان دیگر نیز برگزار می‌شود. در این آزمون، روی مهارت‌های ارتباطی شما تمرکز می‌شود.

این آزمون نیز برای سطوح مختلف برگزار می‌شود و شما می‌توانید آزمون متناسب با هدف و سطح‌تان را انتخاب کنید.

برای مثال، اگر قصد تحصیل در موسسه‌های آموزشی و دانشگاه‌های آلمان را دارید، باید در  telc Deutsch C1 Hochschule شرکت کنید و این مدرک را کسب کنید.

در این ازمون نیز هر چهار مهارت زبانی شما سنجیده می‌شود و از شما می‌خواهند در مورد موضوعات مرتبط با مسائل روزمره صحبت کنید. هر چه سطح آزمون بالاتر برود، بالطبع، پیچیدگی نیز بیشتر خواهد شد.

هزینه شرکت در آزمون telc Deutsch 150 تا 200 دلار است، اما اگر خیلی زود در آزمون ثبت نام کنید، می‌توانید از تخفیف آن استفاده کنید.

آزمون Deutschtest für Zuwanderer (DTZ)

آزمون Deutschtest für Zuwanderer (DTZ) برای کسانی مناسب است که قصد مهاجرت به آلمان را دارند. در این آزمون، باید اثبات کنید که می‌توانید از زبان آلمانی در زندگی روزمره‌تان استفاده کنید.

در این آزمون نیز هر چهار مهارت زبانی شما سنجیده می‌شود و موضوعات مورد بحث در آن نیز مربوط به مسائل زندگی روزمره است.

اشخاص بالای 16 سال می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. هزینه شرکت در این آزمون نیز 150 یورو است.

سخن آخر

تا به اینجا، با مهمترین آزمون های زبان آلمانی آشنا شدید. پیش از انتخاب آزمون زبان آلمانی و ثبت نام در آزمون، بهتر است تحقیق کنید تا بتوانید آزمون متناسب با سطح و نیازتان را انتخاب کنید. برای شرکت در آزمون های زبان آلمانی، باید بسیار مطالعه کنید، هر چهار مهارت زبانی‌تان را تقویت کنید، دایره واژگان‌تان را گسترش دهید و دستور زبان آلمانی را با همه جزئیات و دشواری‌هایش به خوبی یاد بگیرید. برای پرورش این مهارت‌ها، بهتر است در کلاس های آموزش زبان آلمانی شرکت کنید و یادگیری زبان آلمانی را زیر نظر مدرسی مجرب ادامه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا