دسته‌بندی نشده

خود را اسپانیایی معرفی کنیم

آیا می‌توانید خودتان را به زبان اسپانیایی معرفی کنید؟ اولین مبحثی که هنگام یادگیری هر زبان جدید یاد می‌گیریم، معرفی خودمان است و یادگیری زبان اسپانیایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما چرا معرفی کردن انقد اهمیت دارد؟ هر مکالمه با معرفی آغاز می‌شود و هر چه این مرحله بهتر انجام شود، ارتباط بهتری شکل خواهد گرفت. اما منظور از معرفی خود به زبان اسپانیایی چیست؟ هنگام معرفی، در مورد چه چیزهایی صحبت می‌کنیم؟ آیا معرفی به زبان رسمی با معرفی به زبان غیررسمی فرق دارد؟ چگونه از دیگران بخواهیم خودشان را به ما معرفی کنند؟

در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چگونه باید خود را به زبان اسپانیایی معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

خودتان را به زبان اسپانیایی معرفی کنید

وقتی می‌خواهید مکالمه‌ای را به زبان اسپانیایی شروع کنید، معمولاً با ¡Hola! یعنی سلام شروع می‌کنید. بعد از آن، می‌گویید  ¿Qué tal? یعنی چطوری. بعد از آن، می‌توان نام مخاطب‌تان را بپرسید یا اینکه نام خودتان را بگویید و منتظر شوید مخاطب‌تان نیز نامش را به شما بگوید.

با جمله زیر، می‌توانید نام‌تان را بگویید:

اسم من …. است.Mi nombre es …
سلام، اسم من ادی است. اسم تو چیست؟¡Hola! Mi nombre es Eddy, ¿Cómo te llamas?

همچنین، می‌توانید از جمله زیر استفاده کنید:

نام من…. است.Me llamo …
سلام. اسم من آنا است، چطوری؟¡Hola! Me llamo Ana. ¿Cómo estás?

اگر در شرایط رسمی هستید، دیگر نباید به سراغ واژه‌هایی مثل Hola بروید. اگر در محل کارتان هستید، در یک کنفرانس رسمی شرکت کرده‌اید یا در محیط آکادمیک هستید، باید مکالمه را به واژه‌هایی مثل روزبخیر و عصر بخیر آغاز کنید. برای مثال، در زبان اسپانیایی، از عبارت‌هایی مثل Buenos días، Buenas tardes و Buenas noches استفاده کنید. بعد از این عبارت‌ها، می‌توانید نام خودتان را بگویید.

به جمله زیر توجه کنید:

صبح بخیر به همه، اسم من استیو است و قرار است معلم جدید شما باشم.Buenos días a todos, mi nombre es Steve y yo voy a ser su nuevo profesor.
عصر بخیر، من آنتونیو گوررو هستم و برای مصاحبه شغلی به اینجا آمده‌ام.Buenas tardes, soy Antonio Gerrero y estoy aquí para la entrevista de trabajo.

بعد از معرفی از سوی دو طرف، نوبت به یک سری پاسخ‌های دیگر می‌رسد. در زبان اسپانیایی، معمولاً از Mucho gusto و Un gusto به معنای «از آشنایی با شما خوشوقتم» استفاده می‌کنیم. این دو جمله بسیار پرکاربرد هستند و می‌توانید در شرایط رسمی و غیررسمی از آن‌ها استفاده کنید.

به مثال زیر توجه کنید:

سلام. اسم من آندرس است. از آشنایی با تو خوشوقتم آندرس، اسم من ماریو است.¡Hola! Mi nombre es Andrés. / Mucho gusto, Andrés. Soy Mario. – Hello! My name is Andrés.

صحبت کردن در مورد ملیت به زبان اسپانیایی

بعد از گفتگو در مورد نام، معمولاً نوبت به ملیت می‌رسد. اگر می‌خواهید به زبان اسپانیایی در مورد ملیت‌تان بگویید، از جمله‌های زیر استفاده کنید. به دو جمله زیر توجه کنید:

من اهل ایتالیا هستم.Soy de Italia.
من از ایتالیا می‌آیم.Vengo de Italia.

صحبت در مورد سن و سال به زبان اسپانیایی

وقتی می‌خواهید در مورد سن و سال‌تان صحبت کنید، دو گزینه پیش روی‌تان قرار دارد:

من 32 ساله هستم.Tengo 32 años.
32 ساله هستم.32 años

صحبت کردن در مورد تحصیلات به زبان اسپانیایی

ممکن است مخاطب‌تان بخواهید در مورد تحصیلات و رشته تحصیلی‌تان بدانید. در این شرایط، می‌توانید این اطلاعات را در قالب جمله زیر بیان کنید:

من ارتباطات خواندم.Estudié comunicación.

صحبت کردن در مورد شغل به زبان اسپانیایی

اکنون می‌خواهید در مورد شغل‌تان به زبان اسپانیایی صحبت کنید و بگویید با چه حرفه‌ای امرار معاش می‌کنید.

سه الگوی زیر را یاد بگیرید تا بتوانید به راحتی، شغل‌تان را بیان کنید:

من در رستوران کار می‌کنم.Trabajo en un restaurante.
من در رستوران سرآشپز هستم.Soy chef en un restaurante
من سرآشپز هستم.Soy chef

همانطور که مشاهده کردید، وقتی می‌خواهید در مورد شغل‌تان صحبت کنید، می‌توانید به محل کارتان نیز اشاره کنید.

صحبت کردن در مورد سرگرمی‌ها به زبان اسپانیایی

سرگرمی‌ها بخشی از شخصیت ما را شکل می‌دهند و بالطبع، مخاطب‌مان برای برقراری ارتباط بیشتر، ممکن است در این باره، از شما بپرسد. با استفاده از دو جمله زیر، می‌توانید در این باره به زبان اسپانیایی صحبت کنید.

یکی از سرگرمی‌های من مطالعه کردن است.Uno de mis pasatiempos es leer.
من دوست دارم به موسیقی گوش دهم.Me gusta escuchar música.

انتهای مکالمه به زبان اسپانیایی

 آخرین مرحله معرفی به زبان اسپانیایی ابراز خوشوقتی از آشنایی با کسی است. در رسم در کشورهای سراسر جهان وجود دارد. در زبان اسپانیایی نیز جمله‌های مختلفی برای بیان این منظور وجود دارد.

به جمله‌های زیر توجه کنید:

از آشنایی با شما خوشوقتم.Encantada/o de conocerle.
از آشنایی با شما خوشوقتم.Un placer conocerle.
آشنایی با شما باعث افتخار است.Fue un placer haberlo/a conocido.

جمله‌های بالا را در شرایط رسمی استفاده کنید. اگر می‌خواهید این مفاهیم را در مکالمه غیررسمی بگنجانید، کافی است ضمیر انتهای فعل را تغییر دهید. کافی در انتهای فعل پسوند te را قرار دهید. به همین سادگی.

سخن آخر

تا به اینجا، یا گرفتید چگونه خودتان را به زبان اسپانیایی معرفی کنید. اگر زبان‌‌آموز هستید، بهتر است از همان ابتدا، یاد بگیرید چگونه خودتان را به زبان اسپانیایی معرفی کنید. همچنین اگر قصد سفر به اسپانیا یا کشورهای آمریکای لاتین را دارید، بهتر است عبارت‌ها و جملات مهم را برای معرفی کردن خودتان یاد بگیرید تا بتوانید با دیگران در مورد خودتان گفتگو کنید و ارتباط‌های جدیدی را شکل دهید. بهتر است روش‌های معرفی به زبان رسمی و غیررسمی را همزمان یاد بگیرید تا بتوانید در هر شرایط، از زبان مناسب استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا