زبان انگلیسی

چگونه زبان انگلیسی را فراموش نکنیم؟  مقابله با فراموشی در زبان انگلیسی

هر زبان آموزشی پس از مدتی آنچه را یاد گرفته است فراموش خواهد کرد. در واقع، خطر فراموش کردن زبان در کمین است. زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. حتی اگر مسلط به زبان انگلیسی باشید، پس از چند سال، ممکن است فقط واژگان رایج  و ساده یادتان بماند و واژگان و ساختارهای پیشرفته از یادتان برود. اما چگونه از بروز این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کنیم؟ روش‌های متعددی برای مقابله با فراموشی زبان انگلیسی وجود دارد که اگر آن‌ها را بدانید، برای همیشه، به این زبان مسلط خواهید ماند و زحمات‌تان در مسیر یادگیری زبان انگلیسی هدر نخواهد رفت. در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چگونه زبان انگلیسی را فراموش نکنیم. با ما همراه باشید.

چرا زبان انگلیسی را فراموش می‌کنیم؟

اگر زبان انگلیسی را مدت ها کنار بگذارید، یعنی در نوشتار و گفتارتان از آن استفاده نکنید، متن انگلیسی نخوانید و هیچ چیز انگلیسی گوش ندهید، رفته رفته، این زبان از یادتان خواهد رفت یا کمرنگ خواهد شد.

روش های مقابله با فراموشی زبان انگلیسی

روش های متعددی برای مقابله با فراموشی زبان انگلیسی وجود دارد. در ادامه، از این روش‌ها برای‌تان خواهیم گفت.

کتاب صوتی انگلیسی گوش دهید

گوش دادن به کتاب صوتی یک از بهترین روش‌های برای یادگیری زبان انگلیسی و به یاد سپردن این زبان است. این روش حتی از خواندن کتاب انگلیسی اثربخش‌تر است، چرا که مهارت‌های لیسنینگ و ریدینگ را به طور همزمان تقویت می‌کند. حتی اگر سرتان شلوغ است، می‌توانید حین انجام کارهای دیگر، کتاب صوتی را گوش دهید. برای مثال، هنگام رانندگی، آشپزی و انجام کارهای دیگر، می‌توانید کتاب صوتی انگلیسی را گوش دهید.

برای اجرای این روش، لازم نیست به سراغ نمایشنامه‌های شکسپیر یا رمان‌های فاکنر بروید، بلکه می‌توانید داستان‌های کوتاه ادگار آلن پو یا حتی داستان‌های کودکانه را انتخاب کنید. یادتان باشد در این روش، تداوم اهمیت بسیار زیادی دارد.

گوش دادن به پادکست های انگلیسی

تنوع پادکست انگلیسی بسیار زیاد است و روز به روز، به تعداد پادکست‌ها افزوده می‌شود. بهتر است پادکست‌های مورد علاقه‌تان را پیدا کنید و در طی روز، به آن‌ها گوش دهید. بدین ترتیب، واژگان در ذهن‌تان زنده می‌مانند و ساختار جملات را نیز فراموش نخواهید کرد. حتی می‌توانید واژگان و اصطلاحات جدید را نیز یاد بگیرید.

در این روش، اصلاً لازم نیست به سراغ پادکست‌های آموزشی بروید، بلکه می‌توانید به سراغ پادکست‌های غیرآموزشی بروید تا این روش برای‌تان جذاب‌تر شود.

فیلم و سریال انگلیسی ببینید

تماشای فیلم و سریال انگلیسی را از یاد نبرید. سعی کنید در طول هفته، قسمت‌های مختلف سریال مورد علاقه‌تان را ببینید یا حداقل چند فیلم انگلیسی را تماشا کنید. بدین ترتیب، فضا برای‌تان فراهم می‌شود و زبان انگلیسی نیز از یادتان نخواهد رفت.

زبان انگلیسی را تدریس کنید

یکی از بهترین راه‌های مقابله با فراموشی زبان انگلیسی تدریس این زبان است. با تدریس زبان انگلیسی، واژگان، اصطلاحات و دستور زبان انگلیسی در ذهن‌تان خواهد ماند و حتی همواره، دانش‌تان به‌روز خواهد شد.

لزوماً نباید مدرس زبان انگلیسی باشید، بلکه می‌توانید این زبان را به دوستان، آشنایان یا اعضای خانواده‌تان یاد دهید.

با انگلیسی زبانان صحبت کنید

در دنیای امروز، به کمک شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید با انگلیسی زبانان در سراسر جهان صحبت کنید. برای مثال، در گروه‌های تلگرام عضو شوید یا اینکه در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام یا توییتر، هم‌صحبت‌های انگلیسی زبانی را بیابید و با آن‌ها مکالمه کنید. بدین ترتیب، تلفظ و املای واژگان در ذهن‌تان می‌ماند و حتی واژگان جدیدی را نیز از آن‌ها یاد می‌گیرید.

به وب سایت های انگلیسی زبان سر بزنید

اگر می‌خواهید اخبار روز جهان را دنبال کنید، دستور پخت غذا یا شیرینی‌ای را بیابید، از خواص مواد غذایی آگاه شوید، در مورد عکاسی و نقاشی بخوانید یا هر اطلاعاتی دیگری را کسب کنید، به سراغ وبسایت‌های انگلیسی بروید و به طور کلی، از وبسایت های فارسی خداحافظی کنید. بدین ترتیب، واژگان و ساختار جملات در ذهن‌تان تکرار می‌شود و برای همیشه، در آن خواهد ماند.

متون انگلیسی بخوانید

از مطالعه کردن متون انگلیسی غافل نشوید. به سراغ شاهکارهای ادبیات انگلیسی بروید و آن‌ها را مطالعه کنید. اگر آثار ادبی انگلیسی را نمی‌شناسید، سری به Goodreads بزنید و ریویوها و پیشنهادات دیگران را بخوانید. بدین ترتیب، مسیر شناخت آثار انگلیسی را خواهید شناخت. بهتر است بعد از مطالعه هر اثر، نقد آن را نیز به زبان انگلیسی بخوانید و حتی خودتان نقد یا مروری را در مورد آن بنویسید. بدین ترتیب، مهارت‌های رایتینگ و ریدینگ‌تان به طور همزمان تقویت خواهد شد.

آهنگ انگلیسی گوش دهید

به سراغ موسیقی انگلیسی بروید. گوش دادن به موزیک بخشی از زندگی همه ما است و چقدر خوب است که از آن در جهت یادگیری و به یاد سپردن زبان انگلیسی استفاده کنیم. با گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی، مهارت لیسنینگ‌تان تقویت می‌شود، تلفظ صحیح واژگان را یاد می‌گیرید و واژگان و اصطلاحات جدید را نیز یاد می‌گیرید.

سخن آخر

تا به اینجا، حتماً به پاسخ این سوال که چگونه زبان انگلیسی را فراموش نکنیم رسیده‌اید. همانطور که مشاهده کردید، روش های مقابله با فراموشی زبان انگلیسی بسیار است. برخی از این روش‌ها، مانند تماشای فیلم و سریال انگلیسی و گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی، بسیار مفرح هستند و شما بدون تلاش برای یادگیری، دایره واژگان‌تان گسترش خواهد یافت، ساختارهای جدید یاد می‌گیرید و آموزه‌های قبلی‌تان نیز در ذهن‌تان ثتبیت خواهد شد. به طور خلاصه، می‌توان گفت برای جلوگیری از فراموشی زبان انگلیسی، باید این زبان را در زندگی روزمره‌تان بگنجانید و از هر فرصتی برای خواندن به زبان انگلیسی و صحبت کردن به زبان انگلیسی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا