زبان انگلیسی

30 موضوع برای شروع بحث آزاد انگلیسی

اگر مدرس زبان انگلیسی هستید و می‌خواهید در کلاس‌های‌تان بحث به زبان انگلیسی وجود داشته باشد، باید موضوعات جذاب و بحث برانگیزی را در کلاس درس مطرح کنید. اما کدام موضوعات برای زبان آموزان جذاب هستند؟ چگونه موضوعات مناسب را انتخاب کنیم؟ یک سری موضوعات مشخص وجود دارند که می‌توانند زبان‌آموزان را به سوی خود جلب کنند و آنان را به صحبت وا دارند.  در این مطلب، از موضوعات برای شروع بحث آزاد در انگلیسی برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

مبحث سرگرمی برای بحث آزاد انگلیسی

یکی از جذاب‌ترین مباحث برای گفتگو سرگرمی‌ها است. فرقی نمی‌کند زبان آموزان در سطح مبتدی هستند یا در سطح پیشرفته، در هر صورت، این موضوع برای زبان آموزان جذاب خواهد بود. برای مثال، می‌توانید در مورد سرگرمی‌ها، علایق و فعالیت‌های مربوط به اوقات فراغت صحبت کنید. از زبان آموزان بخوانید در مورد موضوعاتی مانند موسیقی، کتاب، ورزش و هر چیزی دیگری که برای‌شان جذاب است صحبت کنند. همچنین، می‌توانید از آن‌ها بخواهید در مورد هنرمندان، نویسندگان و ورزشکاران مورد علاقه‌شان به زبان انگلیسی صحبت کنند.

سوالات زیر، برای این ایجاد چنین بحث‌هایی مناسب هستند:

What is your favorite book and why?

What do you do for fun on the weekend?

 How do you relax?

مبحث کار و شغل برای بحث آزاد انگلیسی

یکی دیگر از مباحث جذاب برای صحبت کردن در کلاس درس مشاغل است. از زبان آموزان بخواهید در مورد شغل یا حرفه خودشان یا شغل مورد علاقه‌شان به زبان انگلیسی صحبت کنند. این موضوع برای بسیاری از زبان آموزان جذاب است و همچنین باعث می‌شود واژگان مربوط به مشاغل را نیز یاد بگیرند.

می‌توانید سوالات زیر را در کلاس درس مطرح کنید:

Why did you choose to work in the ____ industry?

What are your job responsibilities?

What is one thing you like about your job?

مبحث غذا برای بحث آزاد انگلیسی

غذا یکی از جذاب‌ترین موضوعات بحث در کلاس است و معمولاً مکالمات جالبی نیز در این باره شکل می‌‎گیرد. اگر زبان آموزان در سطح مبتدی هستند، در مورد مورد علاقه‌شان و مواد غذایی با آن‌ها صحبت کنید. اگر زبان آموزان در سطح پیشرفته هستند، می‌توانید در مورد غذاهای بین‌المللی، رستوران‌های مختلف، رابطه بین فرهنگ و غذا و هر چیز دیگری که به غذا مربوط می‌شود صحبت کنید.

به سوالات زیر توجه کنید:

Do you prefer cooking at home or going out to eat?

Describe one of your favorite dishes.

What is the most exotic food you’ve tried?

مبحث سفر برای بحث آزاد انگلیسی

بزرگسالام هکیشه دوست دارند در مورد تجربیات‌شان از سفرهای مختلف با دیگران صحبت کنند. از آن‌ها بخواهید در مورد سفرهای تفریحی و سفرهای کاری‌شان در کلاس درس صحبت کنند. همچنین، می‌توانید از آنان بخواهید که در مورد شهرها یا کشورهای مورد علاقه‌شان صحبت کنند و بگویند دوست دارند به کدام یک از آن‌ها سفر کنند.

به سوالات زیر توجه کنید:

Have you ever been to another country? If so, where?

Did you take any trips last year?

 What country/city have you always dreamed of visiting?

مبحث اخبار و اتفاقات روز برای بحث آزاد انگلیسی

در هر جامعه، اتفاقاتی جریان دارد که مردم در مورد آن‌ها صحبت می‌کنند. همچنین یک سری اخبار نیز منتشر می‌شود و بسیاری از اشخاص آن‌ها را دنبال می‌کنند. این موضوع برای بحث در کلاس‌های سطح متوسط و پیشرفته مناسب است، نه برای سطح مبتدی. در واقع، زبان آموزان باید یک سری واژگان را بدانند تا بتوانند در مورد مباحث روز به زبان انگلیسی صحبت کنند.

 Do you think it’s important to read/listen to the news every day?

Which source(s) do you use for news?

What do you think about [insert current event]?

مبحث اهداف و برنامه ها برای بحث آزاد انگلیسی

از زبان آموزان بخواهید در مورد اهداف و برنامه‌هایشان برای آینده و همچنین برای زندگی روزمره صحبت کنند. این اهداف به زندگی شغلی، تحصیلی و حتی خصوصی‌ آن‌ها مربوط می‌‌شود. با سوالات زیر می‌توانید بحث در مورد این مسائل را در کلاس آغاز کنید:

What do you hope to be doing with your life in 10 years?

If you could have your dream job, where would you work/what would you be?

What would you do if you suddenly won the lottery?

همچنین می‌توانید در مورد برنامه‌های روزمره‌شان با آن‌ها صحبت کنید.

What is your morning routine?

What is your best advice for staying organized?

What is your favorite time of day and why?

مبحث خانواده برای بحث آزاد انگلیسی

خانواده یکی از اولین مباحثی است که زبان آموزان از همان ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی یاد می‌گیرند در موردش صحبت کنند. در واقع، از همان ابتدا واژگان و اصطلاحات مربوط به آن را یاد می‌گیرند. با طرح چنین سوالاتی، می‌توانید از آنان بخواهید در مورد خانواده به زبان انگلیسی صحبت کنند.

What is your morning routine?
What is your best advice for staying organized?
What is your favorite time of day and why?

سخن اخر

تا به اینجا، با 30 موضوع برای شروع بحث آزاد انگلیسی در کلاس درس آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، بهتر است به سراغ مباحث کلی و جذاب بروید. برای مثال، در مورد مباحثی مثل خانواده، شغل، سرگرمی و غیره می‌توان بسیار صحبت کرد. بنابراین بهتر است به سراغ مباحثی بروید که برای زبان آموزان جذاب است.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا