زبان انگلیسی

آموزش نحوه نوشتن آدرس به انگلیسی

نحوه نوشتن آدرس به انگلیسی اهمیت زیادی دارد. برای مثال، اگر بخواهید غذا سفارش دهید، سیم کارتی را ثبت کنید، سفارشی را پست کنید، باید نحوه نوشتن آدرس به انگلیسی را بدانید. در نتیجه، برای کوچک‌ترین سفارش‌ها و کارها، باید آدرس بنویسید. نوشتن آدرس به انگلیسی اصول مشخصی دارد که باید آن‌ها را بدانید تا بتوانید آدرس را به درستی بنویسید. در این مطلب، به آموزش نحوه نوشتن آدرس به انگلیسی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نوشتن آدرس به انگلیسی روی پاکت نامه

وقتی می‌خواهید آدرس را روی پاکت نامه بنویسید، باید یک سری اصول را به طور دقیق رعایت کنید. در ادامه، از نحوه نوشتن آدرس به انگلیسی روی پاکت نامه بنویسید.

اسم و آدرس خودتان را در گوشه سمت چپ پاکت نامه بنوسید. ترتیب نوشتن اسم و آدرس روی پاکت نامه بدین شرح است: ابتدا نام و نام خانوادگی‌تان را بنویسید، زیر اسم‌تان، نام خیابان را بنویسید و پس از آن، نام شهر، ایالت و زیپ کد را بنویسید. به نمونۀ زیر توجه کنید:

Tyler Hamilton
123 Scenic Drive
Houston, TX 77007

پس از نوشتن نام و آدرس خودتان، باید به سراغ آدرس گیرنده بروید. نام و نام خانوادگی گیرنده را در وسط پاکت نامه بنویسید. پیش از نام گیرنده، عبارت مناسب را قرار دهید: Ms.، Mr. یا Dr.. سپس حرف اول نام و نام خانوادگی گیرنده را با حرف بزرگ بنویسید.
هنگام نوشتن اسم گیرنده، به دو نکته توجه داشته باشید:
⦁ اگر می‌خواهید برای یک زوج نامه بنویسید، نام هر دو نفر را روی پاکت نامه درج کنید. همچنین می‌توانید از عبارت Mr. and Mrs. استفاده کنید.
⦁ اگر می‌خواهید برای یک خانواده نامه بفرستید، نام خانوادگی‌شان را روی نامه درج کنید. برای مثال، بنویسید The LaCour Family. همچنین می‌توانید نام والدین را در خط اول بنویسید، سپس در خط پایین‌تر، نام فرزندان‌شان را بیاورید. به مثال زیر توجه کنید:
Mr. Micah and Ms. Sarah Smith
Callie, Mindy, and Seth

اکر نامه‌تان کاری است، پایین اسم گیرنده، نام شرکت یا نهاد مورد نظرتان را بنویسید. این کار باعث می‌شود نامه به دست شخص مورد نظرتان برسد. برای مثال، ممکن است بنویسید University of Houston یا Bayou Enterprises.

پس از نام گیرنده، آدرس گیرنده را بنویسید. پس از اسم گیرنده، نام کامل خیابان را بنویسید. یادتان باشد که اگر نامه‌تان رسمی یا کاری است، باید به جای Laurel Ave. بنویسید Laurel Avenue. اما اگر می‌خواهید نامه شخصی بنویسید، می‌توانید از مخفف‌ها استفاده کنید.

شماره آپارتمان یا واحد را بنوسید. در این قسمت، می‌توانید از واژه‌های زیر استفاده کنید:
⦁ Apartment
⦁ apt.
⦁ office
⦁ suite
به کاربرد این واژگان در جمله دقت کنید:
⦁ 123 Liberty Lane Apt. 3.
⦁ 555 Laurel Avenue Suite 44.

در زیر نام خیابان، نام شهر، ایالت و زیپ کد را بنویسید. یادتان باشد که پس از اسم شهر، باید ویگول بگذارید و ابتدای نام شهر و ایالت را با حرف بزرگ شروع کنید.
به مثال زیر توجه کنید:
Orange, TX 77630

پس از نوشتن زیپ کد، باید به خطر بعدی بروید و نام کشور را بنویسید. البته نام کشور را باید زمانی بنویسید که می‌خواهید نامه‌ای را از کشوری به کشور دیگر بنویسید.

تمبر را در گوشه سمت راست پاکت نامه بچسبانید. یادتان باشد که اداره پست هیچ نامه‌ای را بدون تمبر نمی‌پذیرد. اگر می‌خواهید نامه‌ای را از کشوری به کشور دیگر بفرستید، باید به سراغ تمبرهای بین‌المللی بروید.
چگونه آدرس را به روش بریتانیایی بنویسیم؟
اگر می‌خواهید آدرس انگلیسی را به روش بریتانیایی بنویسید، باید یک سری نکات را بدانید. در ادامه، از مراحل نوشتن نامه به روش انگلیسی برای‌تان خواهیم گفت.
مرحله اول
ابتدا نام گیرنده نامه را بنویسید، سپس شماره یا نام خانه یا آپارتمان را بنویسید، سپس نام خیابان را بیاورید. به مثال زیر توجه کنید:
71 Cherry Court
اکنون باید به خط بعدی بروید و نام خیابان را بنویسید.
اگر قرار است نامه را برای نهاد یا سازمانی بنویسید، نام سازمان را زیر نام گیرنده بنویسید.
مرحلۀ دوم
همانطور که مشاهده کردید، در آدرس به سبک آمریکایی، نام شهر، ایالت و زیپ کد در یک خط قرار می‌گیرد. اما در این نوع روش، باید نام شهر و کد پستی را در یک خط جداگانه بنویسید.
بعد از نام خیابان، به خط بعدی بروید و نام شهر را بنویسید، سپس کد پستی را در خط بعدی بنویسید. یادتان باشد که نام شهر و کد پستی را باید با حروف بزرگ بنویسید.
مرحلۀ سوم
در نهایت، نام کشور مقصد را بنویسید. یادتان باشد که نام کشور را نیز باید با حروف بزرگ بنویسید.
به مثال زیر توجه کنید:
Mr Ch Robertson
3R & Co.
72 West Street, off 11
Liverpool
NR32 4WY
United Kingdom
سخن آخر
تا به اینجا، با نحوه نوشتن آدرس انگلیسی به روش‌های آمریکایی و بریتانیایی آشنا شدید. آموزش نحوه نوشتن آدرس به انگلیسی را در اولویت قرار دهید و اصول نوشتن آن را از بر کنید تا بتوانید در صورت نیاز، آدرس را به طور دقیق بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا