دسته‌بندی نشده

پادکست برای یادگیری آلمانی

در عصری زندگی می‌کنیم که میلیون‌ها پادکست به زبان‌های مختلف و در مورد موضوعات مختلف در جهان وجود دارد. در مورد هر موضوع و دانشی که بخواهید، می‌توانید پادکست‌های متعددی را به زبان مورد نظرتان پیدا کنید. تنوع پادکست های آلمانی نیز آنقدر زیاد است که اگر تصمیم به انتخاب پادکست برای یادگیری زبان آلمانی بگیرید، حتماً انتخاب برای‌تان دشوار خواهد بود. گوش دادن به پادکست یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان آلمانی است. فرقی نمی‌کند در کدام سطح از یادگیری زبان آلمانی هستید، مبتدی، متوسط یا پیشرفته، در هر صورت، می‌توانید پادکست مختص به سطح و سلیقه‌تان را پیدا کنید. اما هنگام انتخاب پادکست برای یادگیری زبان آلمانی به چه نکاتی توجه کنیم؟ بهترین پادکست آلمانی چیست؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد پادکست برای یادگیری زبان آلمانی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان آلمانی

تنوع پادکست برای یادگیری زبان آلمانی بسیار زیاد است. به هر موضوعی علاقه‌مند باشید، می‌توانید پادکست متناسب با سلیقه، روحیه و سطح زبان‌تان را بیابید. در ادامه، بهترین پادکست ها را برای یادگیری زبان آلمانی معرفی خواهیم کرد.

پادکست Coffee Break German

پادکست Coffee Break German را رادیو لینگوا تولید می‌کند. در این شبکه، پادکست‌هایی به زبان‌های متعدد تولید می‌شود. هر اپیزود از این پادکست بیست دقیقه است و گوینده بخش آلمانی آن نیز توماس نام دارد که در حال تدریس زبان آلمانی به دانش آموزش، مارک، است. هنگام گوش دادن به این پادکست آلمانی، احساس می‌کنید سر کلاس خصوصی آلمانی نشسته‌اید.

در این کلاس درس، مدرس در مورد فرهنگ و دستور زبان آلمانی صحبت می‌کند و به شاگردش یاد می‌دهد چگونه دیدگاه‌هایش را به زبان آلمانی بیان کند.

اگر از زبان آموزان مبتدی هستید، از این پادکست برای یادگیری زبان آلمانی غافل نشوید، چرا که اساس و بنیان این زبان را به خوبی به شما یاد می‌دهد.

پادکست Speaking Of Berlin

اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید و می‌خواهید زبان آلمانی را نیز یاد بگیرید، پادکست Speaking Of Berlin را از یاد نبرید. در این پادکست، راوی به سراغ مشهورترین شهر آلمانی، یعنی برلین، رفته است. در هر اپیزود از این پادکست آلمانی، یک راوی جدید وارد شهر می‌شود و گذشته و حال این شهر آلمانی را بررسی می‌کند. هر اپیزود از این پادکست 15 دقیقه است.

این پادکست دو زبانه برای زبان آموزان سطح پیشرفته بسیار مناسب است.

پادکست Warum nicht?

پادکست Warum nicht? محصول همکاری میان موسسه گوته و شخصی به نام Deutsche Welle است. در این پادکست، کاراکترهای جذابی وجود دارد که شنونده را به خود جذب می‌کنند و با داستان پادکست همراه‌شان می‌کنند. با استفاده از این پادکست، می‌توانید دستور زبان آلمانی را یاد بگیرید و دایره واژگان‌تان را نیز گسترش دهید.

این پادکست متشکل از چهار فصل است و مجموعاً 26 ساعت است. فرقی نمی‌کند در کدام سطح از یادگیری زبان آلمانی هستید، در هر صورت، می‌توانید روند پیشرفت‌تان را با استفاده از این پادکست احساس کنید.

پادکست Easy German

پادکست Easy German شامل اپیزودهای طولانی یک ساعته است. در هر کدام از این ایپزودها، با موضوعات متنوعی روبه رو خواهید شد، از سفر گرفته تا فلسفه. این پادکست را همان گروهی تولیدکنندۀ Easy German on YouTube تولید می‌کند.  این پادکست با سفری به سال 2005 شروع می‌شود. شخصی در خیابان با مردم مصاحبه می‎‌کند.

پادکست Marktplatz

پادکست Marktplatz یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای یادگیری زبان آلمانی است. با استفاده از این پادکست، می‌توانید واژگان مختلفی را در مورد موضوعات مختلف، مانند تجارت و معامله، یاد بگیرید. این پادکست متشکل از 26 اپیزود است.

پادکست News in Slow German

اپیزودهای پادکستNews in Slow German بسیار کوتاه است و گوش دادن به هر کدام از آن‌ها به اندازۀ نوشیدن یک چای عصرانه به همراه بیسکوییت زمان می‌برد. در هر اپیزود، واژگان آلمانی متعددی را در مورد موضوعات مختلف یاد می‌گیرید و اخبار را نیز به زبان آلمانی می‌شنوید. کافی است اپیزودهای کوتاه این پادکست را به طور مرتب گوش دهید تا رفته رفته، پیشرفت‌تان را ببینید.

پادکست Slow German with Annik Rubens

پادکست Slow German with Annik Rubens یکی دیگر از گزینه‌ها برای یادگیری زبان آلمانی است. نام این پادکست Slow German است، اما سرعت شما را در یادگیری زبان آلمانی افزایش خواهد داد. این پادکست را Annik Rubens، متخصص شبکه‌‌های اجتماعی، تولید می‌کند. راوی مدرس زبان آلمانی نیست، اما با روش‌های مختص به خودش، یادگیری زبان آلمانی را برای زبان آموزان آسان‌‎تر می‌کند. در این پادکست، با مضامینی مانند غذا و نوشیدنی، هنر و فرهنگ و تغییرات اقلیمی آشنا خواهید شد و واژگان آلمانی مختص به آن‌ها را نیز خواهید آموخت.

پادکست آلمانی چگونه به روند یادگیری زبان آلمانی کمک می‌کند؟

  • دستور زبان المانی را یاد می‌گیرید
  • با واژگان متعدد در حوزه‌های مختلف آشنا می‌شوید
  • تلفظ صحیح واژگان آلمانی را یاد می‌گیرید
  • پادکست‌های آموزش زبان آلمانی جذاب و آموزشی هستند و روند یادگیری زبان آلمانی را برای زبان آموزان مفرح و مفید می‌کند.
  • همواره، می‌توانید به پادکست‌های جدید و متناسب با روحیه‌تان دسترسی داشته باشید.
  • در هر کجا که هستید، فرقی نمی‌کند مشغول کار هستید یا استراحت می‌کنید، می‌توانید به پادکست‌های آلمانی گوش دهید و بدین ترتیب، زبان آلمانی را وارد زندگی روزمره‌تان کنید.

سخن آخر

تا به این‌جا، با پادکست های آلمانی برای یادگیری این زبان آشنا شدید. گوش دادن به پادکست یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری واژگان جدید و تلفظ صحیح‌شان، یادگیری دستور زبان آلمانی و تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری است. بنابراین بهتر است از همان ابتدای مسیر، پادکست آلمانی متناسب با روحیه و سطح‌تان را برای یادگیری زبان آلمانی انتخاب کنید و به آن‌ها گوش دهید. فرقی نمی‌کند در کدام سطح هستید، در هر صورت، می‌توانید از پادکست برای یادگیری زبان آلمانی و تقویت مهارت‌های زبانی‌تان بهره بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا