زبان انگلیسی

پادکست برای تقویت لیسنینگ آیلتس

پادکست یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت لیسنینگ آیلتس است و باعث می‌شود بتوانید از اوقات روزتان حداکثر استفاده را ببرید. اما چگونه از پادکست برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم؟ کدام پادکست‌ها برای تقویت زبان انگلیسی برای آیلتس مناسب هستند؟ در این مطلب، پادکست هایی را برای تقویت لیسنینگ آیلتس معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

تاریخچه پیدایش پادکست و کمک آن به یادگیری زبان انگلیسی

از دهه 2000، پادکست وارد زندگی مردم شد. هر هفته، میلیون‌ها نفر منتظر قسمت جدید پادکست بودند. این پادکست‌ها در حوزه تاریخ، ادبیات و مواردی از این دست بودند. رفته رفته، مردم برای یادگیری زبان به سمت پادکست رفتند. در حال حاضر نیز، گوش دادن به پادکست انگلیسی یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی و تقویت مهارت لیسنینگ است. 

با استفاده از پادکست، می‌توانید زبان انگلیسی را در زندگی روزمره‌تان بگنجانید. برای مثال، می‌توانید هنگام رانندگی، پختن غذا، شستن ظرف‌ها و حتی جارو کردن، به پادکست گوش دهید. 

همچنین پادکست‌ها لهجه‌ها و گویش‌های مختلف انگلیسی را به شما معرفی می‌کنند.

بهترین پادکست‌های انگلیسی برای تقویت لیسنینگ آیلتس

پادکست‌های انگلیسی متعددی برای تقویت لیسنینگ آیلتس وجود دارد. در ادامه، برخی از بهترین پادکست ها برای تقویت لیسنینگ آیلتس را معرفی خواهیم کرد. 

پادکست BBC Six Minute English

پادکست BBC Six Minute English از بهترین پادکست‌ها برای کسانی است که به تازگی تصمیم به شرکت در آزمون آیلتس گرفته‌اند و مهارت لیسنینگ‌شان نیز خوب است. اپیزودهای این پادکست کوتاه هستند، موضاعتش همانند با موضوعات بخش اسپیکینگ و رایتینگ آزمون آیلتس است (برای مثال، تکنولوژی، چاقی، محیط زیست و غیره). یکی از مزیت‌های این پادکست این است که متن این فایل پیش روی‌تان قرار  دارد و هنگام گوش دادن به فایل می‌تواند متن را نیز روخوانی کنید. 

این پادکست برای چه کسانی مناسب است؟ برای زبان‌آموزان سطح متوسط به پایین و کسانی که می‌خواهند دایره واژگان‌شان را گسترش دهند. 

پادکست  In Our Time

پادکست In Our Time دشوارترین پادکست برای تقویت لیسنینگ آیلتس است. هر اپیزود از این پادکست پیرامون موضوعات تاریخی، فلسفی، دینی، فرهنگی و علمی است. مکالمه‌ها و مباحث این پادکست بسیار جذاب هستند و همین مسئله باعث می‌شود گوش دادن به اپیزودها برای‌تان آسان‌تر و جذاب‌تر شود. 

این پادکست برای چه کسانی مناسب است؟ این پادکست برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته که می‌خواهند نمره آزمون آیلتس‌شان بالاتر از 8 شود مناسب است.

پادکست Desert Island Discs

اگر می‌خواهید فقط یک پادکست را انتخاب کنید، توصیه می‌کنیم به سراغ پادکست  Desert Island Discs بروید. در هر اپیزود، یک شخص مشهور در مورد 8 آهنگ مورد علاقه‌شان صحبت می‌کنند. مکالمه‌ای که در مورد علاقه‌شان به این آهنگ‌ها صورت می‌گیرد بسیار جذاب است. 

این پادکست برای چه کسانی مناسب است؟ این پادکست برای زبان‌آموزان که می‌خواهند تلفظ واژگان را بهتر یاد بگیرند مناسب است. 

پادکست Radiolab

پادکست Radiolab در مورد دانش علوم اعصاب یا نورو ساینس است. اما اصلاً نترسید، مطمئن باشید این پادکست یکی از به‌خاطرماندنی‌ترین پادکست‌ها برای‌تان خواهد بود. جالب است بدانید که اپیزودهای این پادکست مضامین عاطفی و احساسی را نیز در خود دارند. 

این پادکست برای چه کسانی مناسب است؟ این پادکست برای زبان‌آموزانی که می‌خواهند مهارت‌های اسپیکینگ و لیسنینگ را در خودشان تقویت کنند. 

چگونه از پادکست برای تقویت زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

برای بهبود مهارت‌های زبان با پادکست انگلیسی، می‌توانید دراز بکشید و به اپیزودهای مختلف گوش دهید. این نوع گوش دادن را گوش دادن منفعل می‌نامند. گوش دادن فعال بسیار موثرتر است. اما گوش دادن فعال چگونه است؟ وقتی هنگام گوش دادن به پادکست انگلیسی، به کلمات، دستور زبان، ساختار جمله‌ها و تلفظ واژگان دقت می‌کند، در حال گوش دادن فعال هستید. 

اگر هنگام گوش دادن به پادکست، متوجه معنای واژه یا اصطلاحی نشدید، آن قسمت را چند بار گوش دهید، معنای آن را حدس بزنید و در نهایت، به دیکشنری مراجعه کنید تا معنای دقیق آن را بیابید. بهتر است این واژگان را یادداشت کنید تا بتوانید بعداً آن را مرور کنید. 

چه نوع پادکست‌هایی را برای تقویت لیسنینگ آیلتس انتخاب کنیم؟

بهتر است به سراغ پادکست‌هایی بروید که هر اپیزود آن در مورد موضوع متفاوتی است و شما می‌توانید با استفاده از آن، واژگان مربوط به مباحث مختلف را یاد بگیرید. اما چه موضوعاتی مناسب است؟

  • آموزش
  • محیط زیست
  • خانواده
  • سلامت
  • تکنولوژی
  • خبر
  • ورزش
  • سفر
  • کار

به شما توصیه می‌کنیم در ابتدای مسیر، به سراغ پادکست‌هایی بروید که مخصوص زبان آموزان هستند، چرا که این پادکست‌ها ساده‌تر هستند و شما را از یادگیری ناامید نمی‌کنند. 

سخن آخر

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، باید هر چه سریع‌تر این کار را شروع کنید. در روند کسب آمادگی، باید هر چهار مهارت‌تان را تقویت کنید. برای تقویت لیسنینگ آیلتس، می‌توانید به سراغ پادکست‌های انگلیسی بروید. استفاده از پادکست برای تقویت لیسنینگ آیلتس راه و روش مختص به خودش را دارد. باید گوش دادن فعال را تمرین کنید تا بتوانید با استفاده از پادکست انگلیسی، می‌توانید مهارت اسپیکینگ را نیز در خودتان تقویت کنید و همچنین دستور زبان‌تان را تقویت کنید و دایره واژگان‌تان را نیز گسترش دهید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا