دسته‌بندی نشده

معرفی پادکست های چینی

در دنیای امروز، پادکست یکی از بهترین ابزارهای آموزش زبان است و محبوبیت آن نیز همواره رو به افزایش است. آیا شما تا به حال به استفاده از پادکست برای یادگیری زبان چینی فکر کرده‌اید؟ کاربرد پادکست در یادگیری زبان چینی فقط به تقویت مهارت شنیداری محدود نمی‌شود، بلکه پادکست می‌توانید تلفظ و کاربرد صحیح واژگان و دستور زبان چینی را نیز به شما یاد دهد. اما بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان چینی چیست؟ چگونه زبان چینی را با استفاده از پادکست یاد بگیریم؟ در این مطلب، به معرفی پادکست های چینی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

پادکست ماندارین بین (Mandarin Bean)

پادکست ماندارین بین (Mandarin Bean) از بهترین منابع آنلاین برای یادگیری زبان چینی است. درس‌های این پادکست بر اساس سطوح مختلف آزمون HSK، معتبرترین آزمون بین‌المللی زبان چینی، طبقه‌بندی شده است. در اپیزودهای مختلف پادکست Mandarin Bean درباره مباحث مختلف، از جمله کسب و کار، فرهنگ، غذا، تاریخ، سفر و سبک زندگی، صحبت شده است. در واقع، تنوع موضوعات این پادکست بسیار زیاد است و شما می‌توانید موضوع‌های متناسب با سلیقه و روحیه‌تان را انتخاب کنید و گوش دهید.

پادکست ماندارین پاد (Mandarin Pod)

پادکست ماندارین پاد (Mandarin Pod) را مدرسه زبان چینی سیشو ماندارین (Sishu Mandarin)، واقع در نیویورک سیتی، تولید می‌کند. مجری این برنامه ژو تیان (Zhou Tian) است. تیان از دیگر معلم‌های مدرسه نیز دعوت می‌کند تا در اپیزودهای مختلف این برنامه شرکت کنند و در مورد موضوعات مختلف صحبت کنند. هر اپیزود از این پادکست چینی تقریباً نیم ساعت طول می‌کشد که بسیار کافی است، نه کوتاه است و نه بلند. گویندگان اپیزودهای مختلف این پادکست معلم هستند، از این رو، می‌توانند در مورد مباحث مختلف به شیوه درست و جامع صحبت کنند. تا کنون، 14 قسمت از این پادکست منتشر شده است.

پادکست چیل چت (Chill Chat)

پادکست پادکست چیل چت (Chill Chat) یکی از بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان چینی است و به پرورش هر چهار مهارت زبانی‌تان کمک می‌کند. سرعت صحبت کردن در این پادکست چینی قابل تنظیم است و شما می‌توانید با توجه به مهارت شنیداری‌تان، سرعت مناسب را انتخاب کنید. سطح هر اپیزود مشخص است و شما می‌توانید با توجه به سطح زبان‌تان، اپیزود متناسب با سطح‌تان را انتخاب کنید.

یکی از مزایای این پادکست زبان چینی پرداختن به موضوعات مختلف است. به علاوه، در این پادکست، دستور زبان آلمانی نیز آموزش داده شده است. اگر قصد سفر به کشور چین را دارید، این پادکست گزینه بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود.

هر اپیزود از این پادکست 10 تا 25 دقیقه است و می‌توانید هر اپیزود را در بازه زمانی مناسب گوش دهید.

پادکست ChineseClass 101

پادکست ChineseClass 101 از بهترین پادکست‌های زبان چینی است. اگر به فکر یادگیری واژگان کاربردی زبان چینی هستید، بهتر است به سراغ این پادکست بروید و اپیزودهای مختلف آن را به طور مرتب گوش دهید. اپیزودهای مختلف این پادکست در مورد موضوعات مختلف به طور مرتب منتشر می‌شود. این پادکست برای زبان آموزان سطوح مختلف مناسب است و برای آماده شدن برای سطح‌های مختلف آزمون زبان چینی HSK نیز می‌توانید از این منبع آموزشی استفاده کنید.

پادکست iMandarinPod

پادکست iMandarinPod یکی دیگر از پادکست‌های مناسب برای زبان آموزان همه سطوح است. گویندگان این پادکست مدرسان مجرب زبان چینی هستند که معنا و کاربرد واژگان، دستور زبان چینی و تلفظ صحیح واژگان را همراه با مثال به زبان آموزان یاد می‌دهند. در اپیزودهای مختلف این پادکست در مورد مباحث مختلف صحبت می‌شود، از مکالمه‌های روزمره گرفته تا صحبت در مورد موضوعات و مباحث متنوع.

پادکست TalkChineasy

پادکست TalkChineasy یکی از بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان چینی ماندارین است. در اپیزودهای مختلف این پادکست، شاولان (ShaoLan)، کارآفرین مشهور تایوانی، با مهمانی ویژه در مورد مباحث مختلف صحبت می‌کند. طی این گفتگوها، واژگان و اصطلاحات چینی را یاد می‌گیرید، با فرهنگ کشور چین آشنا می‌شوید و داستان‌های چینی متنوعی را نیز می‌شنوید. این پادکست برای زبان آموزان همه سطوح مناسب است و با استفاده از آن، می‌توانید مهارت‌های زبانی‎‌‌تان را، به خصوص لیسنینگ و خواندن، تقویت کنید. به علاوه، می‌توانید دستور زبان چینی را یاد بگیرید و دایره واژگان‌تان را نیز گسترش دهید.

پادکست Mini Mandarin

با استفاده از پادکست Mini Mandarin، زبان چینی را طی درس‌های کوتاه و مفید خواهید آموخت. هر اگیزود از این پادکست فقط چند دقیقه طور می‌کشد و در هر اپیزود نیز، تمرکز روی بخش‌‌های مشخصی از زبان چینی است. به طور کلی، تلفظ، دستور زبان، واژگان و فرهنگ چین از مباحث مهم در این پادکست هستند.

سخن آخر

تا به اینجا، با بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان چینی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، پادکست های متعددی برای یادگیری زبان چینی وجود دارد و هر کدام از این پادکست‌های چینی نیز ویژگی‌های مشخصی دارند و روی مباحث مشخصی متمرکز شده‌اند. پادکست متناسب با سطح و روحیه‌تان را انتخاب کنید و به طور مرتب گوش دهید، به مرور زمان، دایره واژگان‌تان گسترش خواهد یافت، دستور زبان چینی را خواهید آموخت و مهارت‌های مختلف‌تان نیز تقویت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا