دسته‌بندی نشده

چرا باید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیریم؟

یادگیری زبان ترکی استانبولی بسیار لذت‌بخش است. اگر به فکر یادگیری زبان جدید هستید، زبان ترکی استانبولی گزینه بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود. اما چرا باید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیریم؟ یادگیری زبان ترکی استانبولی مزایا و فواید بسیار زیادی برای‌‌تان خواهد داشت. بهتر است مزایای یادگیری زبان ترکی استانبولی را بشناسید تا بتوانید بسته به روحیه، نیاز و شرایط‌تان، بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چرا باید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیریم. با ما همراه باشید.

دلایل یاادگیری زبان ترکی استانبولی

یادگیری زبان ترکی استانبولی مزایای بسیار زیادی دارد. در ادامه، از دلایل و مزایای یادگیری زبان ترکی استانبولی برای‌تان خواهیم گفت.

تعداد زیاد گویش‌وران زبان ترکی استانبولی در سراسر جهان

زبان ترکی استانبولی پانزدهمین زبان پرگویش در جهان است. ترکی استانبولی زبان اول مردم بسیاری در سراسر جهان است. می‌توان گفت ترکی استانبولی زبان اول 75 میلیون نفر و زبان دوم 15 میلیون نفر در سراسر جهان است. بخش عظیمی از گویش‌وران زبان ترکی استانبولی در کشور ترکیه زندگی می‌کنند. در قبرس و کرکوک عراق نیز به زبان ترکی صحبت می‌کنند.

جالب است بدانید که زبان ترکی استانبولی هنوز در کشورهایی که در گذشته جزو امپراطوری عثمانی بوده‌اند رایج است. برای مثال، عراق، بلغارستان، یونان و رومانی.

علاوخ بر آن، اجتماع‌های ترکی زبانی نیز در آلمان، فرانسه، انگلستان، ارتیش، بلژیک، سوییس و ایالات متحده آمریکا وجود دارد.

سادگی زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی استانبولی از زبان‌های ساده است و به راحتی، می‌توانید آن را یاد بگیرید. الفبای ترکی استانبولی لاتین است، از این رو، اگر با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید، بخش مهمی از مسیر را پیموده‌اید. همچنین، تلفظ واژگان ترکی نیست چندان دشوار نیست و به راحتی می‌توانید آن را یاد بگیرید.

اهمیت زبان ترکی استانبولی در دنیای کسب و کار

زبان ترکی استانبولی در دنیای کسب و کار نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. تولید، واردات و صادرات گسترده در این کشور باعث ایجاد روابط بین‌المللی این کشور با دیگر کشورها شده است. از این رو، با یادگیری این زبان، می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید یا اینکه در ایران، با شرکت‌هایی همکاری کنید که با شرکت‌های ترکیه‌ای در ارتباط هستند.

بنابراین با یادگیری ترکی استانبولی فرصت‌های شغلی جذابی نیز پیش روی‌تان خواهد بود.

اهمیت جایگاه جغرافیایی کشور ترکیه

کشور ترکیه، از لحاظ جغرافیایی، در جایگاه بسیار مهمی قرار دارد. این کشور بین آشیا اروپا قرار گرفته است و در واقع، پل ارتباطی میان شرق و غرب است. در این کشور، عناصر و نشانه‌های دنیای شرق و غرب را می‌توانید ببینید. همچنین، این کشور همواره در حال پیشرفت و ترقی است و روز به روز، ارتباطش با کشورهای مختلف گسترده‌تر می‌شود. بنابراین با یادگیری زبان ترکی استانبولی، فرصت‌های متعددی برای پیشرفت پیش روی‌تان قرار خواهد گرفت.

علاقه به فرهنگ ترکیه

فرهنگ ترکیه بسیار منحصر به فرد است. این کشور، با تاریخی غنی و جذاب، آداب و رسوم و سنت‌های بسیار زیادی دارد. اگر به فرهنگ این کشور علاقه دارید و دوست دارید بیشتر با آن آشنا شوید، یگانه راهش یادگیری زبان ترکی استانبولی است. زمانی می‌توانید در فرهنگ این کشور زیبا غرق شوید که بتوانید به این زبان مکالمه کنید و بخوانید.

لذت بردن از سفر به ترکیه

ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و معمولاً از اولین گزینه‌های ایرانیان برای سفر خارجی است. اگر شما نیز از سفر به ترکیه لذت می‌برید و دوست دارید در هر سفر تجربه متفاوت و عمیق‌تری داشته باشید، بهتر است زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید.

امکان تحصیل در ترکیه

اگر می‌خواهید خارج از ایران تحصیل کنید، ترکیه گزینه بسیار مناسبی برای‌تان خواهد بود. در ترکیه، دانشگاه‌های بسیار خوبی وجود دارد و شما می‌توانید با خیال راحتی، در این کشورها تحصیل کنید. اگر می‌خواهید از دانشگاه‌های ترکیه پذیرش بگیرید و راهی این کشور شوید، باید شروع به یادگیری زبان ترکی استانبولی کنید. اما چرا باید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیریم؟ برای ورود به بهترین دانشگاه‌های ترکیه، باید در آزمون‌های زبان ترکی استانبولی شرکت کنید و نمره لازم را کسب کنید. علاوه بر آن، برای اینکه بتوانید چند سال در این کشور تحصیل و زندگی کنید، بالطبع، باید بتوانید به زبان مردم این کشور صحبت کنید تا زندگی مطلوبی داشته باشید. بنابراین تحصیل در ترکیه بدون یادگیری زبان ترکی استانبولی امکان‌پذیر نیست.

ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر

با یادگیری زبان ترکی استانبولی، فرصت‌های شغلی متعددی پیش روی‌تان قرار خواهد گرفت. برای مثال، می‌توانید مترجم زبان ترکی استانبولی باشید یا اینکه با کسب مدرک گردشگری، با ایرانیان در ترکیه همراه شوید و در با اهالی ترکیه در سفر به ایران همراه شوید.

سخن آخر

حتما تا به اینجا، به پاسخ این سوال که چرا باید ترکی استانبولی یاد بگیریم رسیده‌اید. یادگیری زبان ترکی استانبولی فرصت‌های شغلی و تحصیلی متعددی را پیش روی‌تان قرار خواهد داد. علاوه بر آن، فرصت یادگیری با فرهنگ ترکیه نیز برای‌تان فراهم می‌شود و می‌توانید تجربه متفاوتی را از سفر به شهرهای مختلف ترکیه داشته باشید. ترکی استانبولی از زبان‌های ساده است، از این رو، می‌توانید به راحتی آن را یاد بگیرید و به هدف‌تان از یادگیری این زبان برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا