زبان انگلیسی

چرا در آیلتس موفق نمیشویم؟

چرا در آزمون آیلتس موفق نمی‌شویم؟  این سوال بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس است! اما باید به شما بگوییم غیرممکن است کسی در آزمون آیلتس موفق نشود، مگر اینکه مسیر اشتباهی را در پیش گرفته باشد و مرتکب اشتباهات بزرگی در مسیر آمادگی برای آزمان آیلتس شوید. کافی است این اشتباهات را بشناسید و بتوانید برطرف‌شان کنید، بعد از آن، می‌‌توانید نمره بالایی را در آزمون آیلتس کسب کنید. آزمون آیلتس متشکل از چهار بخش ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ است و هر قسمت نیز بین 1 تا 9 نمره دارد که میانگین نمره‌های این چهار بخش نمره کلی آزمون آیلتس را شکل می‌دهد. در واقع، برای کسب نمره بالا، باید روی پرورش هر چهار مهارت متمرکز شوید، اما به شیوه اصولی.

در این مطلب، از دلایل عدم موفقیت در آزمون آیلتس برای‌تان خواهیم گفت.

چرا در آزمون آیلتس شرکت می‌کنیم؟

آزمون آیلتس (IELTS) از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که مدرک آن را موسسه‌ها و نهادهای مهم در سراسر جهان می‌پذیرند. اگر قصد کار یا تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارید یا اینکه می‌خواهید مهاجرت کنید، باید در این آزمون شرکت کنید و نمره لازم را کسب کنید. طی آزمون آیلتس، باید اثبات کنید که مهارت‌های زبانی‌تان آنقدر قوی است که از پس کار، زندگی و تحصیل در کشورهای انگلیسی‌زبان بر می‌آید.

دلایل عدم موفقیدت در آزمون آیلتس

دلایل متعددی برای عدم قبولی در نمره آزمون آیلتس وجود دارد، از طرز فکر اشتباه گرفته تا روش ناکارآمد مطالعه. در ادامه، از دلایل موفق نشدن در آزمون زبان انگلیسی آیلتس برای‌تان خواهیم گفت.

انتظار یادگیری فرمول جادویی برای قبولی در آزمون آیلتس

بسیاری از داوطلبان آزمون ایلتس به اشتباه گمان می‌کنند که برای پاسخ به سوالات هر کدام از بخش‌های آزمون آیلتس فرمولی جادویی وجود دارد که اگر آن‌ها را یاد بگیرند، می‌توانند به راحتی، به این سوالات پاسخ دهند. این فرضیه کاملاً اشتباه است.

برای موفقیت در آزمون آیلتس، باید مسلط به زبان انگلیسی باشید و ساختار آزمون آیلتس و سبک نمره‌دهی آن را نیز بشناسید. یادتان باشد که استفاده از واژگان و اصطلاحات عجیب و غریب به هیچ وجه اگزمینر آیلتس را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

بنابراین باید آزمون آیلتس و سبک سوالاتش را بشنالسید، روی پرورش مهارت‌های چهارگانه‌تان کار کنید و در صورت لزوم، در دوره‌های تخصصی آمادگی برای آزمون آیلتس شرکت کنید.

ثبت نام در آزمون آیلتس با وجود عدم آمادگی

اگر هنوز برای آزمون آیلتس آماده نیستید، برای شرکت در آیلتس ثبت نام نکنید. بسیاری از داوطلبان مرتکب این اشتباه می‌شوند و بدون آمادگی و برنامه‌ریزی برای شرکت در آزمون ثبت نام می‌کنند. همانطور که گفتیم، هیچ فرمول جادویی‌ای برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس وجود ندارد، بنابراین نمی‌توانید در بازه زمانی کوتاهی برای شرکت در آزمون آماده شوید. بهتر است ابتدا میزان آمادگی‌تان را بسنجید، سپس در آزمون ثبت نام کنید.

کیفیت پایین مطالعه

اگر برنامه مشخصی برای مطالعه نداشته باشید، انتظار کسب نمره بالا در آزمون آیلتس چندان منطقی نیست. یادتان باشد که اگر می‌خواهید برای آزمون آیلتس آماده شوید، باید برنامه دقیقی برای مطالعه داشته باشید، به صورت مداوم مطالعه کنید و انگیزه‌تان را از دست ندهید. تداوم مسئله مهمی است.

زمان لازم برای مطالعه روزانه بستگی به میزان آشنایی‌تان با زبان انگلیسی دارد، اما به طور کلی، اگر می‌خواهید نمره مطلوبی را کسب کنید، باید هفته‌ای پانزده ساعت مطالعه کنید. هنچنین اگر قرار نیست در کلاس آمادگی آزمون آیلتس شرکت کنید و می‌خواهید این کار را به صورت خودخوان انجام دهید، باید ماهانه حداقل شصت ساعت مطالعه کنید. بنابراین، باید پشتکار داشته باشید و مداوماً تمرین و تکرار کنید. برنامه‌ریزی کنید و به برنامه‌تان متعهد باشید. این نظم و تعهد و پشتکار باعث افزایش نمره‌تان در آزمون ایلتس خواهد شد.

جدی نگرفتن یادگیری واژگان انگلیسی

برای گسترش دایره واژگان‌تان، باید هر روز مطالعه کنید. این مطالعه روزانه کلید موفقیت در آزمون آیلتس است، چرا که گسترش دایره واژگان تأثیر شگفت انگیزی در پاسخ دادن به سوالات بخش‌های مختلف آزمون دارد. اگر واژگان متعدد را از بر باشید، متوجه متون بخش ریدینگ می‌شوید، هنگام اسپیکینگ از واژگان و اصطلاحات مناسب استفاده می‌کنید، در بخش رایتینگ عملکرد بهتری دارید و در بخش ریدینگ نیز درک بالاتری برای پاسخ به سوالات خواهید داشت.

برای یادگیری واژگان انگلیسی، به سراغ منابع درست بروید و از روش‌های صحیح یادگیری واژگان انگلیسی استفاده کنید. برای مثال، در کنار منابع آزمون آیلتس، منابعی مانند اخبار و مقالات BBC، فیلم و سریال، مستند و پادکست‌های انگلیسی از منابع مناسب برای یادگیری واژگان انگیسی هستند.

اهمیت ندادن به رایتینگ اول

بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس تسک اول بخش رایتینگ را جدی نمی‌گیرند و همه تمرکزشان را روی بخش دوم می‌گذارند. تسک دوم رایتینگ آیلتس نمره بالاتری دارد، اما تسک اول هم بدون نمره نیست و باید آن را جدی بگیرید. یادتان باشد که حتی اگر مقاله دوم را به بهترین شکل بنویسید، اما مقاله او را چندان خوب ننویسید، نمره بخش رایتینگ‌تان 6.5 خواهد شد و بالطبع، نمره کلی‌تان نیز کاهش خواهد یافت. بنابراین بهتر است به تک تک بخش‌های آزمون به یک اندازه اهمیت بدهید.

اهمیت ندادن به فیدبک های مدرسان آزمون آیلتس

برای موفقیت در آزمون آیلتس، بهتر است در دوره های خصوصی یا گروهی آمادگی آزمون آیلتس شرکت کنید، چرا که دریافت فیدبک از سوی مدرسان مجرب تأثیر شگفت‌انگیزی بر موفقیت‌تان خواهد داشت. وقتی فیدبکی را دریافت می‌کنید و آن را جدی می‌گیرید، روی نقاط ضعف‌تان کار خواهید کرد و در نتیجه، در جلسه آزمون آیلتس، نقاط ضعف‌تان را به حداقل می‌رسانید. در واقع، دریافت فیدبک باعث می‌شود بسیاری از اشتباهات را در جلسه آزمون مرتکب نشوید.

جدی نگرفتن مدیریت زمان

مدیریت زمان را یاد بگیرید. در آزمون آیلتس، برای پاسخ به سوالات هر بخش زمان محدودی دارد و باید در همان زمان مشخص، به همه سوالات پاسخ دهید. بهتر است مدیریت زمان را یاد بگیرید تا به دلیل کمبود وقت، نمره‌تان کاهش پیدا نکند. یادتان باشد که حتی اگر پاسخ همه سوالات را بدانید، اما نتوانید زمان‌تان را مدیریت کنید، نمره مطلوبی را کسب نخواهید کرد. بنابراین اهمیت مهارت مدیریت زمان بسیار زیاد است.

سخن آخر

تا به اینجا، پاسخ‌های متعددی را در جواب این سوال که چرا در آزمون آیلتس موفق نمی‌شویم آوردیم. همانطور که متوجه شدید دلایل متعددی برای عدم موفقیت در آزمون آیلتس وجود دارد. کافی است این دلایل را بشناسید و اشتباهات‌تان را برطرف کنید تا بتوانید نمره بالایی را در آزمون آیلتس کسب کنید. دایره واژگان‌تان را گسترش دهید، ساختار آزمون آیلتس و معیارهای نمره‌دهی آن را بشناسید، هر روز مطالعه کنید، در دوره‌های آمادگی برای آزمون آیلتس شرکت کنید و فیدبک‌های مدرس آیلتس را جدی بگیرید، روی همه بخش‌های آزمون به یک اندازه تمرکز کنید و مدیریت زمان را نیز یاد بگیرید. همچنین انتظار نداشته باشید با یادگیری چند فرمول بتوانید به همه سوالات آزمون آیلتس پاسخ دهید. با رعایت این نکات و داشتن پشتکار می‌توانید نمره دلخواه‌تان را در آزمون آیلتس کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا