دسته‌بندی نشده

با چندزبانه های معروف دنیا آشنا شوید 

آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید که سلبریتی‌ها، خارج از صفحه تلویزیون، سینما و رسانه‌های اجتماعلی، زندگی دیگری نیز دارند. شاید برای‌تان جالب باشید که بدانید بسیاری از اشخاص معروف می‌توانند به بیش از یک زبان صحبت کنند. برخی از آن‌ها زبان بومی‌شان را در کنار زبان رسمی کشورشان یاد گرفته‌اند و برخی دیگر، خودشان اقدام به یادگیری زبان جدیدی کرده‌اند. حتی برخی از سلبریتی‌ها، در جشنواره‌ها و مراسم مختلف، به زبان‌های مختلف با خبرنگاران صحبت می‌کنند. در این مطلب، می‌توانید با چندزبانه های معروف دنیا آشنا شوید. با ما همراه باشید.

ساندارا بولاک: آلمانی و انگلیسی

ساندرا بولاک یکی از محبوب‌ترین بازیگران هالیوود است و در فیلم‌هایی مانند The Blind Side درخشیده است. این بازیگر، علاوه بر زبان انگلیسی، به زبان آلمانی نیز مسلط است. بولاک در آمریکا به دنیا آمده است، اما مادرش خواننده‌ای آلمانی زبان است. از این رو، بولاک به هر دو زبان به یک اندازه مسلط است.

بردلی کوپر: فرانسوی و انگلیسی

بردلی کوپر از بازیگران دوست‌داشتنی هالیوود است که نقش‌آفرینی‌اش در فیلم A Star is Born در اذهان باقی مانده است. کوپر در این فیلم به زبان آلمانی صحبت می‌کند.

بردلی بعد از تماشای فیلم Chariots of Fire شروع به یادگیری زبان فرانسوی کرد. در واقع، این فیلم بسیار برایش الهام‌بخش بود و او را به سوی یادگیری این زبان سوق داد. حتی شش ماه در کشور فرانسه زندگی کرد تا در محیط قرار بگیرید و با فرهنگ فرانسوی نیز آشنا شود.  

ناتالی پورتمن: عبری، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، ژاپنی، آلمانی و عربی

ناتالی پورتمن از آن بازیگرانی است که در سنین نوجوانی وارد عرصه سینما شد. بسیاری از طرفداران پورتمن نمی‌دانند که این بازیگر در اورشلیم به دنیا آمده است و عبری و انگلیسی را از همان ابتدا آموخته است. پورتمن در بسیاری از مصاحبه‌هایش در مورد تسلطش به زبان عبری صحبت کرده است.

جالب است بدانید که پورتمن به پنج زبان دیگر نیز می‌تواند صحبت کند: اسپانیایی، فرانسوی، ژاپنی، آلمانی و عربی.

پورتمن به کشورهای مختلفی سفر کرده است و طی همین سفرها، انگیزه برای یاد گرفتن زبان جدید در وی بیدار شده است.

جودی فاستر: انگلیسی و فرانسوی

جودی فاستر به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کند. فاستر زبان فرانسوی را از همان کودکی آموخت. در واقع، والدینش او را به مدرسه فرانسوی زبان در لس آنجلس فرستادند.

جالب است بدانید که فاستر بسیاری از فیلم‌های خودش را به زبان فرانسوی دوبله کرده است و حتی در فیلم‌های فرانسوی، مانند Un Long Dimanche de Fiançailles، نقش آفرینی کرده است.

آنیا تیلور: اسپانیایی و انگلیسی

آنیا تیلور، بازیگر فیلم Queen’s Gambit، زبان اسپانیایی را پیش از زبان انگلیسی آموخته است. این بازیگر در آمریکا به دنیا آمد، اما در آرژانتین بزرگ شد. در واقع، تا 6 سالگی در آرژانتین زندگی کرده است. پس از آن، خانواده‌اش به انگلستان نقل مکان کردند و تیلور شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرد.

تیلور زبان اولش را همواره بر زبان انگلیسی ترجیح می‌دهد و شما می‌بینید که در بسیاری از مصاحبه‌هایش به زبان اسپانیایی صحبت می‌کند. کافی است نامش را در یوتیوب جستجو کنید تا ببینید این بازیگر چگونه زبان اسپانیایی را بدون عیب و نقص صحبت می‌کند.

مارک زاکربرگ: انگلیسی و چینی

مارک زاکربرگ، از غول‌های حوزۀ تکنولوژی، می‌تواند به زبان چینی ماندارین صحبت کند، روان و بی عیب و نقص. چینی از زبان‌های بسیار دشوار است. زاکربرگ معاملاتش را نیز با چینی‌ها به همین زبان انجام می‌دهد.

در سال 2014، زاکربرگ، برای اولین بار، در یکی از سخنرانی‌هایش، به زبان چینی صحبت کرد و همین مسئله باعث شد بسیاری از اشخاص به سوی یادگیری زبان چینی برود.

لئوناردو دی کاپریو: انگلیسی، آلمانی و ایتالیایی

لئوناردو دی کاپریو، بازیگر بااستعداد، طی سال‌های فعالیتیش در حوزه سینما، مهارت‌های بسیاری را آموخت. پدر این بازیگر آلمانی-ایتالیایی بود. دی کاپریو زبان آلمانی را از پدربزرگش آموخت و در همان دوران کودکی، بارها به آلمان سفر کرد.

این بازیگر هالیوود بعدها به زبان ایتالیایی علاقه‌مند شد و شروع به یادگیری این زبان کرد. در حال حاضر، می‌تواند به هر دو زبان صحبت کند. جالب است بدانید که دی کاپریو حتی با پاپ نیز به زبان ایتالیایی صحبت می‌کند.

میلا کونیس: انگلیسی و روسی

میلا کونیس، ستاره فیلم That 70’s Show، در اوکراین به دنیا آمد، بنابراین زبان مادری وی روسی است. در همان دوران کودکی، پدر و مادرش به آمریکا مهاجرت کردند و وی در هفت سالگی، وارد مدرسه‌ای در لس آنجلس شد و چاره‌ای جز یادگیری زبان انگلیسی نداشت.

اکنون کونیس انگلیسی را بدون هیچ لهجه‌ای صحبت می‌کند، گرچه، در خانه، با پدر و مادرش به زبان روسی صحبت می‌کند.

تام هیدلستون: انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی

تام هیدلستون به زبان‌های ایتالیایی، اسپانیایی و فرانسوی صحبت می‌کند. در زمان تحصیل در دانشگاه کمبریج نیز، زبان یونانی را یاد گرفت. این بازیگر با زبان‌های روسی، لاتین، آلمانی، چینی ماندارین و کره‌ای نیز آشنایی دارد.

این بازیگر یادگیری زبان‌های جدید را از دوران کودکی آغاز کرده است و همواره، این یادگیری را ادامه داده است. در سفر به هر کشور جدید نیز، سعی می‌کند واژگانی از زبان مردم آن را یاد بگیرد. بدین ترتیب، می‌تواند با طرفدارانش در کشورهای مختلف ارتباط بهتری برقرار کند.

سخن آخر

تا به این‌جا با چندزبانه های معروف دنیا آشنا شدید. بسیاری از آن‌ها، از کودکی زبان دیگری را آموخته بودند و برخی دیگر، در پی انگیزه‌های مختلف، شروع به یادگیری زبان‌های دیگر کرده‌اند. این سلبریتی‌های چند زبانه از مزایای تسلط به چندین زبان بسیار گفته‌اند و همواره، دیگران را نیز تشویق به یادگیری زبان‌های جدید کرده‌اند. برای یادگیری زبان جدید هیچ وقت دیر نیست و در هر سنی، می‌توانید به رویای‌تان برای یادگیری زبان جدید دست خواهید یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا