زبان آلمانی

چگونه زبان آلمانی یاد بگیریم؟

اگر همیشه به فکر یادگیری زبان آلمانی هستید، بدانید که تنها نیستید، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در حال یادگیری این زبان هستند. پرطرفدار بودن زبان آلمانی اصلاً چیز عجیبی نیست. آلمان از آن کشورهایی است فرهنگی غنی و تاریخی پر فراز و نشیب داشته است. زبان آلمانی نیز مسیری پر فراز و نشیب را طی کرده است تا به امروز، به اینجا رسیده است. با یادگیری زبان آلمانی، می‌توانید به راحتی، به سراسر جهان سفر کنید؛ در سراسر اروپا و حتی بخش‌هایی از آفریقا، آمریکایی شمالی و آمریکایی جنوبی، گویش‌وران این زبان زندگی می‌کنند. اگر به تازگی شروع به یادگیری زبان آلمانی کرده‌اید یا این‌که قصد دارید شروع به یادگیری این زبان کنید، حتما سوالات زیادی در مورد نحوه یادگیری زبان آلمانی به ذهن‌تان خواهد رسید. چگونه زبان آلمانی یاد بگیریم؟ آیا یادگیری زبان آلمانی ارزش صرف زمان را دارد؟ چگونه روند یادگیری زبان آلمانی را سرعت ببخشیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد یادگیری زبان آلمانی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چرا زبان آلمانی را یاد بگیریم؟

یادگیری زبان جدید چالش جدیدی است مه ذهن‌تان را باز می‌کند، دیدگاه جدیدی به شما می‌بخشد و به شما می‌کند تا بتوانید با مردمی از فرهنگ‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. وقتی به یادگیری زبان آلمانی می‌رسیم، دلایل متعددی برای یادگیری به میان می‌آید. از دلایل اهمیت یادگیری زبان آلمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با ده‌ها میلیون نفر از سراسر جهان می‌توانید ارتباط برقرار کنید
  • یادگیری یک سری از زبان‌ها، مانند زبان انگلیسی، برای‌تان آسان‌تر می‌شود
  • فرهنگ و تاریخچۀ آلمانی زبانان را از دیدگاه زبان شناختی مشاهده می‌کنید
  • با اعتماد به نفس بیشتری به کشورهای آلمانی زبان سفر می‌کنید و حتی برای مهاجرت به این کشورها جرأت پیدا می‌کنید
  • ذهن‌تان را تقویت و پذیرای دریافت اطلاعات جدید می‌کنید

الفبای زبان آلمانی را به خوبی یاد بگیرید

قدم اول در یادگیری زبان آلمانی یادگیری حروف الفبای آلمانی و تلفظ آن‌ها است. بنابراین، باید تلفظ صحیح حروف و ترکیب آن‌ها را کاملاً یاد بگیرید.

واژگان پرکاربرد را یاد بگیرید

پس از تسلط به الفبای زبان آلمانی و یادگیری تلفظ صحیح حروف آلمانی، نوبت به یادگیری واژگان پرکاربرد در این زبان می‌رسد. واژگان پرکاربرد را یاد بگیرید تا بتوانید مکالمه آلمانی را شروع کنید. برای مثال، یاد بگیرید چگونه باید خودتان را معرفی کنید، با دیگران ارتباط برقرار کنید، با «بله» و «خیر» به سوالات پاسخ دهید، درخواست‌تان را مطرح کنید و تشکر کنید. بدین ترتیب، گام اول را در مکالمه به زبان آلمانی بر خواهید داشت.  

دایره واژگان‌تان را گسترش دهید

پس از یادگیری واژگان و جمله‌های پرکاربرد، نوبت به گسترش دایره واژگان می‌رسد. در این مرحله از یادگیری زبان آلمانی، باید اسامی، افعال و صفت‌های آلمانی را یاد بگیرید. روزانه، نه واژه آلمانی جدید یاد بگیرید. در میان این نه واژه، چند فعل، اسم و صفت را بگنجانید تا رفته رفته، بتوانید در مورد مسائل مختلف به راحتی صحبت و مکالمه کنید.

تمرین و تکرار را فراموش نکنید

روزانه، 15 دقیقه زبان آلمانی بخوانید. در واقع، باید زبان آلمانی را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید و هیچ وقفه‌ای بین یادگیری نیندازید. یادتان باشد روزانه یک ربع مطالعه بسیار اثرگذارتر از آن است که یک روز در هفته چند ساعت مطالعه کنید. بنابراین بهتر است هر روز، واژگان جدید را با خودتان تکرار کنید تا به مرور زمان، ملکه ذهن‌تان شود و وارد مکالمه‌های روزمره‌تان شود. این روش از تمرین و تکرار باعث می‌شود واژگان وارد حافظه بلندمدت‌تان شوند و در همان جا بمانند.

دستور زبان آلمانی را یاد بگیرید

تا به این‌جا، واژگان پرکاربرد زبان آلمانی را یاد گرفته‌اید، بنابراین نوبت به جمله‌سازی به زبان آلمانی می‌رسد. دستور زبان آلمانی را یاد بگیرید تا بتوانید به راحتی جمله بسازید.

عبارت‌های آلمانی را یاد بگیرید

اکنون مراحل اولیه را در یادگیری زبان آلمانی پیموده‌اید و باید وارد مرحله‌ای جدیدتر شوید. عبارت‌های مختلف آلمانی را یاد بگیرید تا بتوانید رفته رفته، مثل یک گویش ور زبان آلمانی صحبت کنید و بنویسید. حتی می‌توانید روزانه یک یا دو عبارت را یاد بگیرید. این عبارت‌های آلمانی را از کتاب‌های داستان، فیلم و پادکست یاد بگیرید.

اخبار را به زبان آلمانی بخوانید

بعد از تماشای فیلم به زبان آلمانی، باید یک پله فراتر بروید و روی مهارت درک مطلب‌تان کار کنید. یکی از بهترین روش‌های برای بهبود مهارت درک مطلب خواندن روزنامه‌های آلمانی زبان است. برای با خبر شدن از اخبار روز جهان، به سایت‌های خبر آلمانی‌زبان سر بزنید و اخبار را به این زبان بخوانید. بدین ترتیب، رفته رفته، دایره واژگان‌تان گسترده‌تر می‌شود و همچنین، می‌توانید متون را کاملاً درک کنید.

به زبان آلمانی فکر کنید

وقتی به زبان آلمانی بخوانید و به زبان آلمانی بشنوید، می‌توانید به راحتی به زبان آلمانی فکر کنید. در همان اولین مراحل یادگیری زبان آلمانی، روزانه، چند دقیقه به زبان آلمانی فکر کنید. به مرور زبان، این کار برای‌تان عادت می‌شود و به صورت ناخواسته، به زبان آلمانی فکر می‌کند. یادتان باشد به جای اینکه افکارتان را از فارسی به آلمانی ترجمه کنید، باید یاد بگیرید ساختار و عبارات زبان آلمانی را به ذهن‌تان بیاورید.

سخن آخر

تا به این‌جا، حتماً به پاسخ سوال چگونه زبان آلمانی یاد بگیریم رسیده‌اید. با رعایت نکات فوق، می‌توانید قدم به قدم، به زبان آلمانی مسلط شوید و از صحبت کردن، خواندن و نوشتن به آلمانی لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا