زبان آلمانی

چگونه به زبان آلمانی ایمیل بزنیم؟

یادگیری از زبان‌های دشوار است و معمولاً یادگیری آن زمان‌بر است و به تمرین و ممارست نیاز دارد. در واقع، اگر بخواهید مثل گویش‌وران زبان آلمانی بخوانید و بنویسید، باید زمان کافی را صرف این کار کنید و از تلاش دست نکشید. وقتی به این زبان مسلط شدید و خواستید با شرکت‌های آلمانی یا گویش‌وران این زبان با ایمیل ارتباط برقرار کنید، باید ساختار ایمیل به زبان آلمانی را بشناسید و بدانید در ایمیل‌های‌تان از چه واژه‌ها و عبارت‌هایی استفاده کنید و چگونه جمله رسمی بسازید. اما چگونه به زبان آلمانی ایمیل بزنیم؟ اصول و قواعد ایمیل زدن به زبان آلمانی چیست؟

در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت چگونه به زبان آلمانی ایمیل بزنیم. با ما همراه باشید.

ضمیر مناسب برای ایمیل آلمانی

پیش از یادگیری ساختار ایمیل به زبان آلمانی، باید بدانید در ایمیل‌های آلمانی، از چه ضمیری استفاده کنید: du یا Sie. هر دو ضمیر برای اشاره به دوم شخص به کار می‌رود با این تفاوت که du ضمیر دوم شخص مفرد غیررسمی است و Sie ضمیر دوم شخص رسمی است.

در قدم اول، باید ماهیت رابطه‌تان و میزان صمیمیت‌تان را با گیرنده نامه مشخص کنید. اگر می‌خواهید ایمیلی رسمی بزنید و رابطه صمیمانه‌ای با گیرنده ایمیل ندارید، باید از ضمیر Sieاستفاده کنید، اما اگر رابطه دوستانه‌ای با گیرنده دارید، می‌توانید از ضمیر du استفاده کنید. یادتان باشد که ضمیر Sie اگر به دوم شخص اشاره داشته باشد و رسمی باشد، باید با S  بزرگ نوشته شود. در زبان آلمانی ضمیر sie با s کوچک فقط برای اشاره به سوم شخص جمع به کار می‌روند. در این حالت، فقط sie را در ابتدای جمله می‌توانید با حرف بزرگ بنویسید و در دیگر موقعیت‌ها، باید آن را با حرف کوچک بنویسید. اما ضمیر Sie، برای اشاره به دوم شخص، در همه جای جمله با حرف بزرگ ظاهر می‌شود. بنابراین هنگام استفاده از این ضمیر باید خیلی دقت کنید.

البته یادتان باشد که گویش وران زبان آلمانی بیشتر از Sie، ضمیر رسمی، استفاده می‌کنند و کمتر پیش می‌آید ضمیر du را در ایمیل‌های‌شان مشاهده کنید.

چگونه نوشتن ایمیل به زبان آلمانی را آغاز کنیم؟

اکنون نوبت به نوشتن ایمیل به زبان آلمانی و آغاز کردن ایمیل است. اگر شما نیز می‌خواهید به زبان آلمانی ایمیل بزنید یا اینکه صرفاً می‌خواهید ایمیل زدن به زبان آلمانی را یاد بگیرید، در ادامه، دستورالعمل نوشتن ایمیل به زبان آلمانی را برای‌تان گفته‌ایم.

نوشتن ایمیل رسمی به زبان آلمانی

برای نوشتن ایمیل رسمی آلمانی، باید یک سری اصطلاحات مشخص را بشناسید تا بتوانید نامه‌ رسمی یکپارچه و صحیحی را به زبان آلمانی بنویسید.

استفاده از عبارت Sehr geehrter Herr برای مردان

اگر می‌خواهید ایمیلی را برای مردی ارسال کنید که او را می‌شناسید و نامش را می‌دانید، ایمیل را با عبارت Sehr geehrter Herr آغاز کنید و بعد از واژه Herr نیز نام شخص مورد نظرتان را بنویسید. این عبارت برای ارسال ایمیل به مردان به کار می‌رود، چرا که Herr فقط برای مردان به کار می‌رود.

استفاده از عبارت Sehr geehrte Frau برای زنان

اگر گیرنده ایمیل خانم است، باید ایمیل را با عبارت Sehr geehrte Frau آغاز کنید و بعد از واژه Frau نیز نام شخص مورد نظرتان را بنویسید. واژه Frau به معنای واژه «خانم» است. 

استفاده از عبارت Sehr geehrte Damen und Herren

اگر اسم گیرنده ایمیل را نمی‌دانید و همچنین، خبر ندارید که قرار است برای یک زن نامه بنویسید یا برای یک مرد، باید از عبارت Sehr geehrte Damen und Herren استفاده کنید. ترجمه لفظ به لفظ این عبارت آلمانی بدین شکل است: «خانم یا آقای عزیز».

نوشتن ایمیل غیررسمی به زبان آلمانی

اکنون نوبت به نوشتن ایمیل به زبان غیررسمی می‌رسد. در ادامه، از قواعد نوشتن ایمیل غیررسمی به زبان آلمانی برای‌تان گفته‌ایم.

استفاده از واژه Hallo در ایمیل آلمانی

واژه Hallo از رایج‌ترین روش‌های شروع ایمیل به زبان غیررسمی است. در واقع، واژه hallo در زبان آلمانی به معنای سلام است.

استفاده از واژه Liebe در ایمیل آلمانی

واژه Liebe پرکاربردترین واژه برای شروع کردن ایمیل یا نامه به زبان آلمانی است. این واژه معادل واژه «عزیز» است و برای ارسال نامه یا ایمیل به دوستان و آشنایان‌تان، می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از واژه Lieber در ایمیل آلمانی

همانطور که می‌دانید، در زبان آلمانی، جنسیت مطرح است. اگر گیرنده نامه یا ایمیل مرد است، باید از واژه Lieber برای شروع استفاده کنید.

یادتان باشد که ایمیل به زبان آلمانی، باید نامه را با حرف کوچک شروع کنید و نباید در ابتدای ایمیل، از حروف بزرگ استفاده کنید.

به اتمام رساندن ایمیل به زبان آلمانی

بعد از نوشتن ابتدای ایمیل و پس از آن، بدنه ایمیل، باید بتوانید ایمیل را با جمله‌های صحیح به پایان برسانید. جمله‌های زیر برای به اتمام رساندن نامه مناسب هستند.

وقتی می‌خواهید به مخاطب بگویید که منتظر دریافت جواب هستید، می‌توانید از این جمله استفاده کنید.Ich würde mich freuen, bald von Ihnen zu hören
وقتی می‌خواهید به مخاطب بگویید که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با شما در ارتباط باشد، از این جمله استفاده کنید.Für weitere Auskünfte stehe ich Ihnen gerne zur Verfügung

یادتان باشد که برای به اتمام رساندن ایمیل آلمانی، لازم نیست از ویرگول استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید:

VG

Kat

اتمام ایمیل رسمی به زبان آلمانی

برای اتمام ایمیل رسمی آلمانی، از عبارت‌های زیر استفاده کنید.

جمله Mit freundlichen Grüßen

جمله Mit freundlichen Grüßen پرکاربردترین جمله برای اتمام نامه است. در ایمیل‌های غیررسمی، این جمله را به شکل اختصاری mfg نیز مشاهده می‌کنید.

جمله Mit herzlichen Grüßen

جمله Mit herzlichen Grüßen به معنای «با بهترین آرزوها» است و برای اتمام ایمیل، از آن استفاده می‌کنند.

اتمام ایمیل غیررسمی آلمانی

اگر ایمیل غیررسمی نوشته‌اید و می‌خواهید آن را به درستی به اتمام برسانید، از واژه‌ها و عبارت‌هایی مانند Viele Grüße or Liebe Grüße، Gruß، Dein(e) استفاده کنید. جمله Mach’s gut! نیز گزینه خوبی است و معادل فارسی آن «مراقب خودت باش» است.

سخن آخر

تا به اینجا، با نحوه ایمیل زدن به زبان آلمانی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، برای نوشتن ایمیل به زبان آلمانی، باید ابتدا نسبت و میزان صمیمت‌تان را گیرنده ایمیل مشخص کنید، سپس شروع به نوشتن کنید. با یادگیری واژه‌ها و عبارت‌های رسمی و غیررسمی آلمانی، می‌توانید انواع ایمیل را به زبان آلمانی بنویسید، به شیوه درست و مثل گویش‌وران این زبان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا