زبان انگلیسی

کاربرد تشدیدکننده‌ یا intensifier در انگلیسی

بخشی از دستور زبان انگلیسی شامل تشدیدکننده‌ها یا intensifierها می‌شود. اما آیا چیزی در مورد تشدیدکننده‌ها در دستور زبان انگلیسی می‌دانید؟ تشدیدکننده‌ها در زبان انگلیسی بسیار پرکاربرد هستند، حتی اگر عنوان آن‌ها را نشناسید، حتماً از آن‌ها در گفتار و نوشتارتان استفاده کرده‌اید. اگر همه تشدیدکننده‌ها را در زبان انگلیسی بشناسید و کاربردشان را یاد بگیرید، می‌توانید منظورتان را مکالمه‌های انگلیسی و نوشته‌‌ها بهتر بیان کنید، درست مثل یک گویش‌ور زبان انگلیسی.  در این مطلب، هر آنچه باید در مورد کاربرد تشدیدکننده یا intensifier در انگلیسی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

تشدیدکننده در زبان انگلیسی چیست؟

تشدیدکننده یا intensifier در زبان انگلیسی نوعی قید اندازه است که معنا فعل، قید یا صفت را در جمله تغییر می‌دهد یا اینکه جزئیات بیشتری را در مورد آن‌ها به مخاطب می‌گوید. از تشدیدکننده‌ها در زبان انگلیسی برای تأکید بر شدت چیزی استفاده می‌کنند.

از تشدیدکننده‌های پرکاربرد در زبان انگلیسی می‌توان به این موارد اشاره کرد: extremely، absolutely، completely، highly، very، awfully، perfectly.

تشدید کننده ها در زبان انگلیسی ومعنای جمله

تشدیدکننده‌ها در زبان انگلیسی بر معنای جمله تأثیر می‌گذارند. به مثال‌های زیر توجه کنید تا متوجه تأثیر تشدیدکننده بر معنا شوید.

این سیب خوشمزه است.This apple is tasty.
این سیب خیلی خوشمزه است.This apple is very tasty.

در جدول بالا، در جمله اول، هیچ تشدیدکننده‌ای در جمله وجود ندارد. در مثال دوم، واژه very تشدیدکننده جمله است و از میزان خوشمزگی سیب به ما می‌گوید. واژه very پرکاربردترین تشدیدکننده در زبان انگلیسی است.

امتحان هفته پیش آسان بود.Last week’s test was easy.
امتحان هفته پیش واقعاً آسان بود.Last week’s test was really easy.
دشواری امتحان هفته پیش باورنکردنی بود.Last week’s test was incredibly easy.

در جمله اول، خبری از تشدیدکننده نیست. اما در جمله‌های دوم و سوم، واژه‌های really و incredibly، تشدیدکننده‌های جمله هستند و در مورد میزان دشواری امتحان توضیح بیشتری را ارائه می‌دهند.

محل قرار گرفتن تشدیدکننده در جمله انگلیسی کجاست؟

وقتی می‌خواهید از تشدیدکننده‌ها در زبان انگلیسی استفاده کنید، باید آن‌ها را بعد از فعل کمکی to be یا to have قرار دهید. اگر در جمله فعل کمکی ناشتید، باید آن‌ها را قبل از فعل اصلی یا واژه مورد نظر قرار دهید.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

او بسیار زیبا بود.She was so gorgeous.

همانطور که در جمله بالا مشاهده می‌کنید، تشدیدکننده قبل از فعل to be قرار گرفته است.

من بسیار تحت تأثیر بودم.I am very impressed.
این مکان واقعا زیبا است.This is really nice place.
پیدا کردن شغل برای او واقعا دشوار بود.She found it extremely difficult to get a job.

کاربرد تشدیدکننده‌ها در زندگی روزمره

تشدیدکننده‌ها در مکالمه‎‌های روزمره انگلیسی نیز کاربرد دارند و فقط کاربردشان فقط مختص به نوشته‌ها نیست.

در ادامه،از کاربرد این قیدها در مکالمه‌های روزمره برای‌تان گفته‌ایم.

شما فقط زمانی از زندگی لذت می‌برید که سرتان به شدت شلوغ است.You can only enjoy life when you’re extremely busy.
هیچ چیز به اندازه خندیدن زیاد حل من را خوب نمی‌کندNothing to me feels as good as laughing incredibly hard.

چرا یادگیری کاربرد تشدیدکننده‌ها در زبان انگلیسی مهم است؟

تشدیدکننده‌ها در نوشته‌های رسمی و گفتار روزمره اهمیت بسیار زیادی دارند و بسیار پرکاربرد هستند. بنابراین فرقی نمی‌کند می‌خواهید یک مقاله رسمی انگلیسی بنویسید یا اینکه در مورد مسائل روزمره با کسی صحبت کنید، در هر صورت، می‌توانید از تشدیدکننده‌ها استفاده کنید. کافی است کاربردشان را بشناسید تا بتوانید به راحتی بنویسید و صحبت کنید.

در مورد کاربرد تشدیدکننده‌ها در زبان انگلیسی، یادتان باشد که نباید از دو تشدیدکننده پشت سر هم استفاده کنید.

به جمله‌های زیر توجه کنید:

She tried very very hard.
Tomorrow’s meeting is so terribly important.

وقتی از دو تشدیدکننده پشت سر هم استفاده می‌کنید، به خواننده نشان می‌دهید که دانش و مهارت کافی برای انتخاب واژه درست را ندارید. با شناخت انواع تشدیدکننده و معنا و کاربرد درست‌تان، می‌توانید به جای استفاده از چند تشدیدکننده، از یک تشدیدکننده درست استفاده کنید.

سخن آخر

تا به اینجا با تشدیدکننده در زبان انگلیسی آشنا شدید. همانطور که مشاده کردید، تشدیدکننده‌ها در زبان انگلیسی بسیار پرکاربرد هستند و می‌توانید در موقعیت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید. تشدیدکننده‌ها در جمله بعد از فعل کمکی و قبل از فعل اصلی قرار می‌گیرد. همچنین، این قیدها قبل از صفت یا قیدی که قرار است در مورد توضیح دهید قرار می‌گیرد.  تشدیدکننده‌ها در نوشتار و گفتار کاربرد دارند. البته یادتان باشد که در نوشته‌های رسمی، نباید زیاد از تشیدیدکننده استفاده کنید، بلکه فقط زمانی می‌توانید از تشدیدکننده در نوشتار رسمی انگلیسی استفاده کنید که کاربرد آن واجب است و به هیچ شیوه دیگری نمی‌توانید آن‌ها را استفاده کنید. به علاوه، یادتان باشد که نباید دو تشدیدکننده را پشت سر هم بیاورید، چرا که با این کار این پیام را به مخاطب می‌دهید که واژه یا تشدیدکننده درست را پیدا نکرده‌اید. با شناخت انواع تشدیدکننده یا intensifier در زبان انگلیسی، می‌توانید بهترین تشدیدکننده را در جای درست به کار بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا