زبان انگلیسی

معرفی کتاب ۱۱۰۰ کلمه که باید بدانید | 1100Words You Need To Know

کتاب 110 کلمه که باید بدانید برای همه کسانی که پله‌ای در یادگیری زبان انگلیسی پیش رفته‌اند نامی بسیار آشنا است. اگر قصد شرکت در کنکور زبان انگلیسی را داشته باشید، بخواهید در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی شرکت کنید یا واژگان پرکاربر این زبان را بشناسید، 1100 واژه بارونز از منابع بسیار مهم خواهد بود. اما کتاب 1100 کلمه که باید بدانید چیست؟ ساختار آن چگونه است؟ بهترین روش برای خواندن آن چیست؟ در این مطلب، به معرفی کتاب 1100 کلمه که باید بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

ساختار کتاب 100 کلمه که باید بدانید چگونه است؟

کتاب 100 واژه که باید بدانید متشکل از درس نامه و تمرین است. در بخش درسنامه، واژگان جدید را یاد می‌گیرید و کاربردشان را نیز در متن می‌بینید. در بخش تمرین، چندین تمرین وجود دارد که به تثبیت معنای واژگان در ذهن‌تان کمک می‌کند. در هر درس، پنج واژه را یاد می‌گیرید. بنابراین هدف از نگارش این کتاب صرفاً یادگیری واژگان نیست، بلکه هدف اصلی آن آموزش کاربرد واژگان در متن و جمله است.

این کتاب برای 46 هفته، یعنی کمتر از یک سال، برنامه‌ریزی شده است. در هر هفته، باید چهار درس جدید را بخوانید و یک روز تمرین حل کنید و مرور کنید. برای دو روز دیگر برنامه‌ای وجود ندارد. طی این دو روز، می‌توانید واژگان جدید و درس‌های قبلی را مرور کنید تا کاملاً در ذهن‌تان تثبیت شود.

در هر درس نیز 5 واژه جدید را یاد می‌گیرید و کاربردشان را در متن و جمله مشاهده می‌کنید. بنابراین در هر هفته، 20 واژه جدید و کاربردی را کاملاً یاد می‌گیرید.

چگونه از کتاب 1100 واژه که باید بدانید استفاده کنیم؟

اما چگونه می‌توانیم از کتاب 1100 به بهترین شکل، برای گسترش دایره واژگان‌مان استفاده کنیم؟ اگر یک سری نکات را بدانید، می‌توانید از این کتاب حداکثر استفاده را ببرید.

از هیچ درسی سرسری عبور نکنید.

برای خواندن کتاب 1100 کلمه که باید بدانید، اصلاً عجله نکنید. واژه‌های اصلی هر درس را به طور دقیق بخوانید، آن‌ها را از بر کنید، کاربردشان را در جمله یاد بگیرید، سپس به سراغ تمرین‌ها بروید و آن‌ها را حل کنید. وقتی مطمئن شدید واژه‌ها را کاملاً یاد گرفته‌اید، به سراغ درس بعدی بروید. بدین ترتیب، واژه‌ها در ذهن‌تان جای می‌گیرند.

تمرین‌ها را با دقت حل کنید

تمرین‌های کتاب 1100 واژه را جدی بگیرید و فقط به درسنامه اکتفا نکنید. تک تک تمرین‌ها را با دقت حل کنید و واژگان جدید موجود در تمرین‌ها را به طور کامل یاد بگیرید. در انتهای کتاب، می‌توانید پاسخ تمرین‌ها را نیز مشاهده کنید.

در انتهای هر بخش نیز، اصطلاحات پرکاربرد در زبان انگلیسی وجود دارد. این اصطلاحات را نیز با دقت یاد بگیرید و در مکالمه‌های‌تان از آن‌ها استفاده کنید تا بتوانید رفته رفته، مانند گویش‌وران زبان انگلیسی صحبت کنید.

هنگام حل تمرینات، مترادف‌های واژگان جدید را نیز خواهید دید. یادگیری این مترادف‌ها و کاربردشان باعث گسترش دایره واژگان‌تان خواهد شد.

تلفظ صحیح واژگان را یاد بگیرید

فقط به یادگیری واژگان جدید بسنده نکنید، بلکه تلفظ‌شان را نیز یاد بگیرید. تلفظ واژگان جدید و دیگر واژه‌های موجود در درسنامه و تمرین‌های کتاب را یاد بگیرید و آن‌ها را با خودتان تمرین کنید. آگاهی از تلفظ صحیح واژگان باعث می‌شود تا بتوانید با اعتماد به نفس بیشتری از آن‌ها استفاده کنید و در مکالمه‌های‌تان به کار بگیرید. یادتان باشد یادگیری تلفظ صحیح واژگان به بهبود مهارت اسپیکینگ‌تان نیز بسیار کمک خواهد کرد.

پیش نیاز مطالعه کتاب 1100 کلمه ای که باید بدانید چیست؟

پیش از آنکه کتاب 1100 بارونز را دست‌تان بگیرید، کتاب 504 واژۀ ضروری زبان انگلیسی را با دقت بخوانید. مطالعۀ کتاب 504 باعث می‌شود کتاب 1100 واژه را سریع‌تر بخوانید. در واقع، با بسیاری از واژگان موجود در متن کتاب آشنا می‌شوید و دیگر لازم نیست معنای تک تک واژگان را در دیکشنری جستجو کنید. بدین ترتیب، می‌توانید همه تمرکزتان را روی یادگیری واژگان جدید و کاربردشان بگذارید. در نتیجه، با خواندن کتاب 504، مطالعه کتاب 1100 کلمه بارونز برای‌تان دشوار و ملال‌آور نخواهد بود.

چه زمانی از کتاب 1100 کلمه که باید بدانید استفاده کنیم؟

و اما چه زمانی به سراغ کتاب 1100 واژه ای که باید بدانید برویم؟ این کتاب بسیار پرکاربرد است. اگر می‌خواهید دایره واژگان‌تان را گسترش دهید و با خیال راحت، در مورد مباحث مختلف گفتگو کنید و بنویسید، این کتاب برای‌تان مفید خواهد بود. علاوه بر این، اگر قصد شرکت در آزمون‌های زیر را دارید، می‌توانید از این کتاب کمک بگیرید:

  • شرکت در آزمون تافل
  • شرکت در آزمون GRE
  • شرکت در کنکور منحصراً زبان
  • شرکت در کنکور کارشناسی ارشد گرایش‌های مختلف زبان

با استفاده از این کتاب، می‌توانید در بخش‌های مختلف آزمون‌ها، مانند واژگان و درک مطلب، نمره یا درصد بالایی را کسب کنید.

سخن آخر

تا به این‌جا با کتاب 1100 کلمه که باید بدانید آشنا شدید و نحوه استفاده صحیح از آن را نیز آموختید. یادتان باشد که خواندن کتاب 1100 واژه بارونز فقط به درسنامه و پنج واژه داخل آن محدود نمی‌شود، بلکه تمرین‌های آن نیز اهمیت دارد. واژگان هر درس و کاربرد صحیح‌شان را کاملاً یاد بگیرید، سپس به سراغ تمرین‌ها بروید و همه آن‌ها را با دقت حل کنید. پس از آن، به سراغ درس جدید بروید. در ضمن، تلفظ صحیح واژگان را نیز یاد بگیرید تا بتوانید با خیال راحت، در مکالمه‌های‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا