دسته‌بندی نشده

کلاس‌ خصوصی زبان بهتر است یا گروهی؟

کلاس خصوصی زبان بهتر است یا کلاس گروهی؟ این سوال برای همه کسانی که تصمیم به یادگیری زبان جدیدی دارند پیش می‌آید. برای رسیدن به پاسخ این سوال، باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید، مزایا و معایت هر کدام را بدانید تا در نهایت، به جواب درست برسید. در واقع، با شناخت مزایا و معایب کلاس‌های خصوصی و گروهی زبان و نیازهای خودتان، می‌توانید انتخاب درستی را انجام دهید. در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت که کلاس خصوصی زبان بهتر است یا گروهی. با ما همراه باشید.

مزایای شرکت در کلاس خصوصی زبان

وقتی در کلاس خصوصی شرکت می‌کنید، توجه و تمرکز مدرس زبان فقط برای شما است. در کلاس خصوصی زبان، مدرس مهارت‌های زبانی‌تان را می‌سنجد، نقاط ضعف و نقاط قوت‌تان را می‌سنجد و بر همان اساس، به شما تدریس می‌کند.

اگر هدف خاصی از یادگیری زبان جدید دارید، باید سریعاً زبان جدید را یاد بگیرید و  و مهارت‌های مشخصی را در خودتان تقویت کنید، بهتر است به سراغ کلاس های خصوصی زبان بروید. برای مثال، اگر قرار است در یک مصاحبه کاری شرکت کنید یا اینکه برای آزمون زبان خاصی آماده شوید، کلاس خصوصی می‌تواند کمک‌تان کند.

معمولاً کسانی که می‌خواهند در موعد مشخصی، در آزمون آیلتس شرکت کنند، می‌توانند در کلاس‌های خصوصی مربوط به مهارت‌هایی که در آن‌ها ضعف دارند شرکت کنند و آن را خیلی زود در خودشان پرورش دهند. برای مثال، اگر قرار است در آزمون آیلتس شرکت کنید و در بخش رایتینگ ضعف دارید یا اینکه می‌خواهید نمره بالاتری را کسب کنید، می‌توانید در کلاس‌های خصوصی مربوط به این مهارت شرکت کنید.

اگر قصد مهاجرت دارید و می‌خواهید خیلی زود به زبان کشور مورد نظرتان مسلط شوید، بهتر است در کلاس‌های خصوصی شرکت کنید تا خیلی زود، پیشرفت کنید و آماده زندگی در کشور جدید شوید.

مزایای شرکت در کلاس گروهی زبان

و اما می‌رسیم به کلاس‌های گروهی زبان! کلاس‌های گروهی زبان نیز مزایای متعددی دارد. وقتی در کلاس گروهی شرکت می‌کنید، امکان مکالمه و انجام بازی فراهم می‌شود. البته یادتان باشد که هر چه تعداد زبان آموزان در کلاس کمتر باشد، کیفیت آموزش و سرعت پیشرفت شما بیشتر خواهد شد.

در کلاس‌های گروهی، می‌توانید با دیگر زبان آموزان گفتگو کنید، با دیدگاه‌های مختلف آشنا شوید و همچنین، متوجه اشتباهات رایج در زبان مورد نظرتان شوید. در واقع، با شرکت در کلاس‌های گروهی، هم از اشتباهات خودتان می‌آموزید و هم از اشتباهات دیگر زبان آموزان.

در کلاس‌های گروهی، زبان آموزان در مورد روش‌های مطالعه‌شان و همچنین روشی که برای یادگیری اتخاذ می‌کنند خواهید دانست. برای مثال، ممکن است یکی از همکلاسی‌های‌تان روش خوبی را برای یادگیری صرف افعال بی‌قاعده یافته باشد. شما نیز می‌توانید از همان روش استفاده کنید. یا اینکه مثلاً ممکن است یکی از همکلاسی‌های‌تان اپلیکیشن خوبی را برای یادگیری زبان یافته باشد، بدین ترتیب، شما نیز فرصت استفاده از آن را پیدا خواهید کرد.

مقایسه کلاس خصوصی زبان و کلاس گروهی زبان

تا به اینجا، با کلاس‌های گروهی و خصوصی زبان آشنا شدید. در ادامه، این دو گزینه را با یکدیکر مقایسه کرده‌ایم.

کلاس‌های گروهی آموزش زبان

فرصت انجام فعالیت‌های کلاسی، بازی و مکالمه با دیگر زبان آموزان وجود دارد.

با شیوه‌های مختلف تقویت مهارت‌های زبانی مختلف آشنا می‌شوید.

از اشتباهات و دیدگاه‌های مختلف دیگر زبان آموزان یاد می‌گیرید

هزینه کلاس‌های گروهی کمتر از هزینه کلاس‌های خصوصی است.

از تجربیات دیگر زبان‌آموزان در مسیر آمادگی برای آزمون زبان مورد نظرتان مطلع خواهید شد.

کلاس‌های خصوصی آموزش زبان

همه تمرکز و توجه مدرس زبان بر روی شما است.

مدرس روی نقاط ضعف شما متمرکز است.

طبق سرعت شما پیشرفت می‌کند.

برنامه کلاس منعطف‌تر است.

اگر از صحبت در جمع و اشتباه کردن هراس دارید، بهتر است به سراغ کلاس‌های خصوصی بروید، چرا که در این کلاس‌ها فقط خودتان و مدرس حضور دارید.

در کلاس‌ خصوصی، همه زمان مختص به شما است. مثلاً اگر در کلاس گروهی، فقط 10 دقیقه زمان برای صحبت کردن به زبان مورد نظرتان دارید، در کلاس خصوصی، همه دو ساعت مختص به خودتان است و می‌توانید به زبان مورد نظرتان صحبت کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، به پاسخ سوال کلاس خصوصی زبان بهتر است یا گروهی رسیده‌اید. همانطور که مشاهده کردید، هر دو گزینه مزایای مختص به خودشان را دارند و بسته به هدف و روحیه‌تان، می‌توانید یکی از آن‌ها را برای پرورش مهارت‌های‌تان انتخاب کنید.  هر کدام از این کلاس‌ها مزایا و معایب مختص به خودشان را دارند. در کلاس‌های گروهی فرصت تعامل و آشنایی با دیگر زبان‌آموزان و شناخت روش‌های یادگیری‌شان فراهم است، همچنین می‌توانید از اشتباهات‌شان بیاموزید و دیگر خودتان مرتکب این اشتباهات نشوید.. همچنین هزینه شرکت در کلاس‌های گروهی آموزش زبان کمتر است. در کلاس‌های خصوصی زبان، سرعت پیشرفت بسیار بیشتر است، چرا که همه حواس مدرس بر شما و پرورش مهارت‌های مختلف زبانی‌تان است. بنابراین اگر برای یادگیری زبان مورد نظرتان عجله دارید، بهتر است گزینه کلاس خصوصی را انتخاب کنید. البته هزینه شرکت در کلاس خصوصی زبان بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا