دسته‌بندی نشده

یادگیری زبان با توییتر

اگر در شبکه اجتماعی توییتر عضو باشید، متوجه محتوای بی حد و حصر آن شده‌اید. البته اکنون توییتر به ایکس تغییر کرده است. در این شبکه اجتماعی، مطالب گوناگونی وجود دارد، از اخبار روز جهان گرفته تا آموزش زبان و موضوعات اجتماعی و عاطفی. بنابراین توییتر دریای اتفاقات است و حتی می‌تواند جریان بسیاری از چیزها را تغییر دهد. اما چگونه زبان جدید را از طریق توییتر یاد بگیریم؟ در این مطلب، از روش های یادگیری زبان با توییتر برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چرا توییتر محل مناسبی برای یادگیری زبان جدید است؟

در توییتر سابق یا ایکس کنونی، نوشته‌ها کوتاه هستند. در گذشته، هر توییت نهایتاً متشکل از 140 کاراکتر بود، اما از 2017 به بعد، تعداد حداکثر کاراکترها به 280 رسید. توییت‌ها کوتاه هستند و زبان‌شان نیز بسیار آسان است، بنابراین می‌توانید به راحتی و خیلی سریع، آن‌ها را بخوانید.

معمولاً گویش وران هر زبان به زبان خودشان توییت می‌کنند. بنابراین اگر در حال یادگیری زبان اسپانیایی هستید، خیال‌تان راحت خواهد بود که توییت‌های اسپانایی را گویش وران این زبان نوشته‌اند، از این رو، می‌توانید اصطلاحات و جمله های رایج در این زبان را یاد بگیرید.

روش های یادگیری زبان جدید با توییتر

و اما چگونه از شبکه اجتماعی توییتر برای یادگیری زبان جدید استفاده کنیم؟ در ادامه، مسیر درست یادگیری زبان با توییتر یا ایکس را برای‌تان گفته‌ایم.

حساب‌های کاربری درست را دنبال کنید

در توییتر، به دنبال حساب‌های کاربری درست بگردید و فالو کنید. بهتر است حساب کاربری گویش وران زبان مورد نظرتان را دنبال کنید. برای مثال، اگر در حال یادگیری زبان فرانسوی هستید، حساب کاربری گویش وران زبان فرانسوی را دنبال کنید.

بهتر است حساب‌های کاربری متعددی را دنبال کنید تا بتوانید واژگان مربوط به مباحث مختلف را یاد بگیرید. بهتر است به سراغ حساب‌های کاربری طنزآمیز نیز بروید تا بتوانید لحن شوخی را نیز به زبان مورد نظرتان یاد بگیرید.

تنظیمات زبان توییتر را تغییر دهید

بهتر است زبان تنظیمات حساب کاربری‌تان را به زبان مورد نظرتان تغییر دهید. برای مثال، اگر در حال یادگیری زبان آلمانی هستید، تنظیمات را به زبان آلمانی تغییر دهید.

هشتگ های ترتد در کشور مورد نظرتان را جستجو کنید

از هشتگ‌های ترند در کشور مورد نظرتان مطلع باشید. برای مثال، اگر در حال یادگیری زبان ایتالیایی هستید، باید از هشتگ‌های ترند در ایتالیا مطلع شوید یا اگر در حال یادگیری فرانسه هستید، باید هشتگ های ترند در کشورهای فرانسوی زبان را بشناسید. بدین ترتیب، می‌توانید به روز ترین مطالب را بشناسید.

توییت ها را با نگاه آموزشی بخوانید

همه توییت ها را با نگاه آموزشی بخوانید و سعی کنید واژگان و اصطلاحات جدید را یاد بگیرید.

توییت ها را با صدای بلند بخوانید تا زبان‌تان به تلفظ جمله‌ها، اصطلاحات و واژگان عادت کند.

معنای تک تک واژگان و اصطلاحات داخل توییت را پیدا کنید و کاملاً یادشان بگیرید. اصلاً مهم نیست ترجمه دقیق و اصولی را انجام دهید یا صرفاً مفهوم کلی را در بیاورید، در هر صورت، به فکر یافتن معنای کلی آن باشید.

علاوه بر معنا، به فکر یادگیری دستور زبان مورد نظرتان باشید و ساختار جمله ها را بشناسید. همچنین، می‌توانید زبان محاوره را نیز از طریق همین توییت یاد بگیرید.

نحوه گفتگو را یاد بگیرید

لازم نیست فقط به نحوه توییت ها توجه کنید، بلکه بهتر است به کامنت‌ها یا منشن‌ها نیز مراجعه کنید و مکالمه کاربران را با یکدیگر مشاهده کنید.

خودتان توییت کنید

لازم نیست فقط توییت کنید، بلکه باید خودتان نیز به زبان مورد نظرتان توییت کنید. ممکن است در ابتدای مسیر، فکر کنید «اگه اشتباه بنویسم چی؟ اگه بقیه بهم بخندن چی؟» این سوالات به ذهن‌تان می‌رسد و این دغدغه‌ها در ذهن‌تان شکل می‌گیرد، اما اصلا لازم نیست نگران باشید، چرا که بسیار طبیعی است. در نتیجه، اصلاً نباید این افکار را جدی بگیرید، بلکه باید به مسیرتان ادامه دهید و به زبان مقصدتان توییت کنید.

بهتر است روزانه سه توییت به زبان مورد نظرتان بزنید. اصلا لازم نیست توییت های طولانی و پیچیده بنویسید، بلکه می‌توانید توییت‌هایی کوتاه با زبان ساده بنویسید و در شبکه اجتماعی‌تان منتشر کنید.

توییت کردن را جدی بگیرید، تا جایی که آن را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید، توییتر پلتفرم بسیار مناسبی برای یادگیری زبان جدید است. بهتر است کمی که پیش رفتید، تنظیمات زبان را به زبان مورد نظرتان تغییر دهید. با استفاده از این شبکه اجتماعی گسترده، می‌توانید با گویش وران زبان مورد نظرتان ارتباط برقرار کنید، واژگان و اصطلاحات جدید را یاد بگیرید، گفتگو به زبان مورد نظرتان را یاد بگیرید، دستور زبان و ساختار جمله‌های مختلف را یاد بگیرید و در نهایت، خودتان نیز به زبان مورد نظرتان بنویسید و توییت کنید. از توییت کردن به زبان دیگر نترسید و رفته رفته، این کار را انجام دهید، بازخورد بگیرید و از نقد شدن نترسید. یادگیری زبان با توییتر یا ایکس روش بسیار جذاب و مفرحی برای یادگیری زبان جدید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا