دسته‌بندی نشده

یادگیری زبان به صورت فشرده امکان پذیر است؟

آیا یادگیری زبان به صورت فشرده امکان‌پذیر است؟ امروز دیگر یادگیری فشرده زبان جدید اصلاً مسئله عجیب و دور از ذهنی نیست. روند یادگیری زبان جدید لزوماً نباید آهسته و طولانی باشد، بلکه می‌توانید با صرف زمان و انرژی بیشتر، شرکت در دور‌های آموزش زبان و استفاده از بهترین ابزارها و روش‌های یادگیری زبان، هر زبانی را به صورت فشرده یاد بگیرید. کافی است یک سری اصول و روش‌های یادگیری سریع زبان را بشناسید تا بتوانید زبان مورد نظرتان را در سریع‌ترین زمان ممکن یاد بگیرید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد یادگیری فشرده زبان برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چگونه زبان جدیدی را به صورت فشرده یاد بگیریم؟

یادگیری زبان جدید مستلزم تمرین و تکرار و صبوری است، اما اگر به هر دلیلی، برای یادگیری زبان جدید عجله دارید و می‌خواهید هرچه زودتر به تسلطی حداقل نسبی برسید، باید زبان مورد نظرتان را به صورت فشرده یاد بگیرید. اما منظور از یادگیری فشرده زبان چیست؟ برای یادگیری زبان به صورت فشرده، یک سری راهکار وجود دارد که اگر آن‌ها را بشناسید و طبق‌شان عمل کنید، می‌توانید در بازه زمانی نه چندان بلند، به سطح دلخواه‌تان برسید. در ادامه، از اصول و راهکارهایی برای یادگیری زبان به صورت فشرده برای‌تان گفته‌ایم.

هدف‌گذاری کنید

در قدم اول، باید هدف‌گذاری کنید. در واقع، باید مشخص کنید دقیقاً قرار است چه زمانی به چه سطحی برسید. همچنین باید هدف‌تان را از یادگیری زبان جدید مشخص کنید. پژوهش‌ها حاکی از آن است زبان‌آموزانی که هدف‌شان را مشخص می‌کنند، احتمال موفقیت‌شان بیشتر است.  هنگام تعیین هدف، به سراغ جزئیات نیز بروید و حتی روش مطالعه‌تان را نیز مشخص کنید.

در سراسر مسیر یادگیری زبان جدید، اهداف کوتاه‌مدتی را برای خودتان مشخص کنید. اهداف بلندمدت باعث ایجاد استرس در شما خواهد شد، از این رو، بهتر است به سراغ اهداف کوتاه مدت بروید. این اهداف باعث افزایش انگیزه‌تان خواهد شد و از سوی دیگر، دستیابی به این اهداف باعث می‌شود انگیزه و انرژی بیشتری را برای ادامه مسیر پیدا کنید. این اهداف کوتاه‌مدت باید مربوط به یک هفته یا نهایت یک ماه پیش روی‌تان باشد.

تمرکزتان روی کمیت و کیفیت یادگیری باشد، نه روی زمانی که صرف می‌کند. برای مثال، به جای اینکه بگویید این هفته یک ساعت زبان اسپانیایی مطالعه می‌کنم، با خودتان بگویید در این هفته 30 لغت اسپانیایی مربوط به خرید کردن را یاد خواهم گرفت.

همه اهداف‌تان را روی کاغذ یا در بخش یادداشت تلفن همراه‌تان بنویسید. نوشتن اهداف باعث می‌شود به آن‌ها متعهد بمانید. برنامه را جلوی چشم‌تان بگذارید، مثلاً آن را عکس زمینه تلفن همراه‌تان قرار دهید یا اینکه کاغذ را روی آینه بچسابید.

واژگان کاربردی را یاد بگیرید

یادگیری واژگان جدید و گسترش هر چه بیشتر دایره واژگان اهمیت بسیار زیادی دارد. برای اینکه بتوانید به زبان جدید مکالمه کنید، باید بین 1000 تا 3000 واژه یاد بگیرید. اما یادتان باشد که باید واژگان کاربردی را یاد بگیرید و زمان‌تان را با یادگیری واژگان بدون کاربرد هدر ندهید. بنابراین باید همواره واژگان و عبارت‌های پرکاررد را بشناسید و منابع مناسب یادگیری واژگان را یاد بگیرید.

از فلش کارت برای یادگیری واژگان استفاده کنید

فلش کارت از بهترین ابزارها برای یادگیری زبان جدید است. اگر شیوه صحیح استفاده از فلش کارت را بشناسید، می‌توانید در بازه زمانی کوتاه، گستره وسیعی از واژگان را یاد بگیرید. بسته به شرایط و روحیه‌تان، می‌توانید از فلش کارت‌های کاغذی یا اپلیکیشن‌های فلش کارت برای یادگیری زبان استفاده کنید.

به زبان جدید فکر کنید

وقتی زبان جدیدی را یاد می‌گیرید، فکر کردن به زبان فارسی را فراموش کنید و خودتان را مجبور به فکر کردن به زبان جدید کنید. وقتی فکر کردن به زبان جدید را تمرین می‌کنید، به مرور زمان، می‌توانید بدون مکث و اشتباه به زبان جدید صحبت کنید. در واقع، این روش باعث افزایش سرعت یادگیری زبان در شما خواهد شد. بنابراین اگر به فکر یادگیری فشرده زبان هستید، فارسی فکر کردن را کنار بگذارید.

تکرار را جدی بگیرید

یادگیری مطالب جدید بدون تمرین و تکرار تأثیری بر روند پیشرفت‌تان نخواهد داشت. تکرار کردن را جدی بگیرید. برای مثال، هر روز که شروع به مطالعه زبان جدید می‌کنید، مطالب روزهای قبل را نیز مرور کنید. این مرور باید به صورت متناوب باشد و آنقدر ادامه پیدا کند تا به آن‌ها مسلط شوید. برای مثال، اگر در حال یادگیری زبان آلمانی هستید، هر روز، واژگان و اصطلاحات آلمانی و قواعد دستوری مربوط به روزهای قبل را با خودتان مرور کنید، سپس به سراغ مطالب جدید بروید. تمرین و تکرار کلید یادگیری زبان جدید است و این تکرار باید در فاصله‌های زمانی کوتاه صورت بگیرید. در واقع، بهتر است به جای اینکه هفته‌ای دو روز و در هر نوبت سه ساعت مطالعه کنید، بهتر است هر روز مطالعه کنید، حتی روزی یک ساعت.

هر رور واژگان جدید یاد بگیرید

هر روز یک سری واژه جدید یاد بگیرید، چند بار در روز آن‌ها را با خودتان تکرار کنید، صبح که از خواب بیدار شدید، مجدداً آن‌ها را مرور کنید. پس از آن، سعی کنید در طی روز، حداقل 15 بار از این واژگان جدید استفاده کنید. اما چگونه؟ برای مثال، با استفاده از این واژگان با حیوان خانگی‌تان صحبت کنید، جلوی آینه بایستید و با استفده از این واژگان با خودتان مکالمه کنید یا اینکه با گویش‌وران زبان مورد نظرتان صحبت کنید و طی گفتگو، واژگان جدید را به کار بگیرید. اگر این واژگان را روزی 15 بار مرور کنید، به گذشت زمان، واژگان وارد حافظه بلندمدت‌تان خواهد شد و برای همیشه در یادتان خواهد ماند. به علاوه، این تکنیک باعث می‌شود فکر کردن به زبان جدید را یاد بگیرید.

به موسیقی گوش دهد و شعر آن را یاد بگیرید

در حال یادگیری هر زبانی که هستید آهنگ مروبوط به آن زبان را گوش دهید و شعر آن را نیز یاد بگیرید. برای مثال، اگر در حال یادگیری زبان فرانسه هستید، آهنگ فرانسوی گوش دهید و شعر آن را نیز یاد بگیرید. 

سخن آخر

تا به اینجا، با روش های یادگیری زبان به صورت فشرده آشنا شدید. همانطور که متوجه شدید، اگر مسیر یادگیری زبان را به صورت اصولی پیش بروید و زمان و انرژی بیشتری را صرف یادگیری و تمرین کنید، خیلی زود به سطح مورد نظرتان خواهید رسید. شرکت در بهترین دوره‌های آموزش زبان، استفاده از منابع خوب، استفاده از بهترین روش‌های یادگیری و فکر کردن به زبان جدید می‌تواند سرعت‌‌تان را در مسیر یادگیری زبان افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا