زبان انگلیسی

یادگیری عبارات مطلق  (Absolute Phrases)

آیا چیزی در مورد عبارت مطلق یا absolute phrases در زبان انگلیسی شنیده‌اید؟ یادگیری عبارات مطلق در زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا جزئیات بیشتری را در جمله‌تان بگنجانید و همچنین، جمله‌ای قشنگ‌تر بسازید. با یادگیری عبارت مطلق انگلیسی، نوشته‌های‌تان شباهت بیشتری به نوشته‌های گویش‌وران این زبان پیدا می‌کند. اما عبارات مطلق چیست؟ ساختار آن چگونه است؟ کاربرد عبارت مطلق چیست؟ در ادامه، هر آنچه باید در مورد عبارت مطلق در زبان انگلیسی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

عبارت مطلق چیست؟

عبارت مطلق یا absolute Phrase گروهی از واژه‌ها است که عبارت مستقل را شرح می‌دهد. عبارت مطلق حاصل ترکیب یک اسم و توصیف‌کننده (modifiers) آن است. در عبارت مطلق، دیگر خبری از فاعل و فعل نیست، بلکه همه چیز فرق می‌کند.

عبارت مطلق می‌تواند قبل یا بعد از عبارت اصلی ظاهر شود. در واقع، عبارت مطلق جزئیاتی را به جمله اضافه می‎‌کند، بدون اینکه ساختار دستوری جمله به هم بریزد.

اگر آب و هوا اجازه دهد، شب همدیگر را می‌بینیم.Weather permitting we shall meet in the evening.
اگر خدا بخواهد، شب همدیگر را خواهیم دید.God willing we shall meet again.

در جمله‌های بالا، عبارت‌های God willing و weather permitting عبارت مطلق هستند.

ساختار عبارت مطلق چیست؟

و اما می‌رسیم به ساختار عبارت مطلق در زبان انگلیسی! عبارت مطلق یک عبارت اسمی است و همیشه شامل یک اسم و یک participle یا صفت می‌شود:

  • present participle: فعل منتهی به ing
  • past participle: فعل منتهی به ی

عبارت مطلق به تنهایی ظاهر نمی‌شوند، بلکه فقط در جمله می‌آید، زیرا participle کامل نیست.

عبارت‌های مطلق همیشه با استفاده از کاما یا خط تیره جدا کنید.

به مثال زیر توجه کنید:

این هنرمند نقاشی می‌کشد، دستش با رقصی خلاقانه، روی بوم نقشی می‌لغزد.The artist painted, her hand gliding across the canvas in a creative dance.

در جمله بالا، the artist painted یک عبارت مستقل است و her hand gliding across the canvas in a creative dance عبارت مطلق است که عبارت مستقل را توصیف می‌کند.

در روز تولد مانیکا از او خواستگاری کرد، قلب او [مانیکا] پر از شادی شد.Chandler proposed to Monica on her birthday, her heart filled with joy.

در جمله بالا، عبارت her heart filled with joy، که بعد از ویرگول قرار دارد، عبارت مطلق جمله است. عبارت her heart عبارت اسمی جمله است، filled قسمت سوم فعل است و with joy عبارتی توصیف‌کننده است.

انواع عبارت مطلق در زبان انگلیسی

در دستور زبان انگلیسی، دو نوع عبارت مطلق وجود دارد که با توجه participle مشخص می‌شود. در ادامه، از این دو نوع عبارت برای‌تان خواهیم گفت.

عبارت مطلق با present participle

در این نوع از عبارت مطلق، از present participle یا فعل منتهی به ing ، که معمولاً هم صفت است، استفاده شده است. به مثال زیر توجه کنید:

گربه، در حالی که سبیل‌هایش تکان می‌خورد، با شک به پرنده نگاه می‌کندWhiskers twitching, the cat eyed the bird suspiciously

در جمله بالا، عبارت whiskers twitching مطلق است.

آن دختر در گوشه‌ای از اتاق خوابیده بود، اشک‌‎هایش روی گونه‌هایش می‌چکید.The girl was sitting in a corner of her room, tears rolling down her cheeks.

در جمله بالا، عبارت tears rolling down her cheeks عبارت مطلق جمله است و جزئیات بیشتری را در مورد عبارت مستقل به ما می‌دهد. واژه tears اسم است، واژه rolling همان present participle عبارت است و down her cheeks عبارت توصیف‌کننده است.

عبارت مطلق با Past Participle

در عبارت مطلق با Past Participle، باید از قسمت سوم فعل استفاده کنید. قسمت سوم فعل معمولاً به ed یا en ختم می‌شود و صفت است. به مثال زیر توجه کنید:

چمدان‌ها را بسته، به سمت فرودگاه به راه افتادند.Bags packed, they headed to the airport

در جمله بالا، bags packed عبارت مطلق است.

چگونه عبارت مطلق را در جمله انگلیسی شناسایی کنیم؟

برای شناسایی عبارت مطلق در جمله انگلیسی، باید یک سری مراحل را طی کنید. این تشخیص را از طریق مثال به شما نشان می‌دهیم. به جمله زیر توجه کنید:

Her engagement ring sliding loosely on her finger, Jenny placed it in her jewelry box before exercising.

مرحله اول: عبارت مستقل را شناسایی کنید. عبارت مستقل کامل است و می‌توانید آن را به صورت مجزا و بدون عبارت مطلق استفاده کنید.

در جمله بالا، عبارت Jenny placed it in her jewelry box before exercising یک عبارت مستقل است.

برای تشخیص عبارت مطلق، به کاما دقت کنید. عبارتی که بعد از ویرگول قرار می‌گیرد و معنای عبارت مستقل را تغییر می‌دهد یک عبارت مطلق است.

در جمله بالا، عبارت Her engagement ring sliding loosely on her finger یک عبارت مطلق است.

سخن آخر

عبارت مطلق یا Absolute phrases  جایگاه مهمی در دستور زبان انگلیسی دارد و به اشخاص اجازه می‌دهد تا با جمله‌های کوتاه، منظورشان را بیان کنند. در گرامر انگلیسی، دو نوع عبارت مطلق وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها، باید ساختارشان را بشناسید. با استفاده از عبارت مطلق، می‌توانید منظورتان را به مخاطب برسانید. عبارت مطلق به شما اجازه صحبت در مورد جزئیات بیشتر را به شما می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا