دسته‌بندی نشده

یادگیری عربی با فیلم

یکی از بهترین ابزارهای یادگیری عربی تماشای فیلم است. تماشای فیلم عربی سبب افزایش خلاقیت شما می‌شود و یادگیری زبان عربی را برای‌تان لذت‌بخش‌تر می‌کند. اما چگونه از فیلم برای یادگیری عربی استفاده کنیم؟ کدام فیلم‌ها به تقویت زبان عربی کمک می‌کند؟ در این مطلب، از یادگیری عربی با فیلم برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

چگونه از فیلم برای یادگیری زبان عربی استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید از فیلم برای یادگیری زبان عربی کنید، باید یک سری نکات را بدانید تا بتوانید بیشترین بهره را از تماشای فیلم عربی ببرید. در ادامه، برخی نکات طلایی را برای استفاده از فیلم برای یادگیری زبان عربی برای‌تان خواهیم گفت.

فیلم‌های عربی را با زیرنویس عربی ببینید. در واقع، باید به دنبال فیلم‌هایی باشید که زیرنویس عربی‌شان نیز موجود است. بدین ترتیب، می‌توانید به طور همزمان، عربی را بخوانید و بشنوید. بدین ترتیب، یادگیری واژگان و اصطلاحات عربی و تلفظ صحیح‌شان برای‌تان بسیار آسان خواهد شد.

برای یادگیری عربی با فیلم، نباید به یک بار دیدن فیلم بسنده کنید، بلکه باید فیلم را چند بار ببینید. بهتر است بار اول، فیلم عربی را با زیرنویس فارسی ببینید. بدین ترتیب، با پیرنگ و داستان فیلم آشنا می‌شود و در دفعه‌های بعد، محتوای فیلم را کاملاً درک خواهید کرد. همچنین اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، می‌توانید فیلم عربی را با زیرنویس انگلیسی ببینید.

به دیالوگ‌های فیلم توجه کنید. به نحوه ادای جمله‌های عربی توجه داشته باشید و جمله‌ها را بعد از آن‌ها تکرار کنید تا بتوانید تلفظ صحیح واژه‌ها و جمله‌ها را به خوبی یاد بگیرید. بدین ترتیب، مهارت‌های اسپیکینگ و لیسنینگ در شما تقویت خواهد شد.

یادداشت برداری کنید. وقتی عبارت یا واژه جدیدی را می‌شنوید، آن را یادداشت کنید تا بعداً با خودتان تکرار کنید و رفته رفته، به آن‌ها مسلط شوید. در صورت تکرار مداوم، می‌توانید از واژه‌ها و عبارت‌های جدید در مکالمه‌های‌تان نیز استفاده کنید.

فیلم عربی را چندین بار ببینید. همانطور که گفتیم، اگر هدف‌تان از تماشای فیلم یادگیری زبان عربی است، نباید به یک بار دیدن اکتفا کنید، بلکه باید چندین بار آن را ببینید. بدین ترتیب، می‌توانید واژگان جدید را یاد بگیرید و به علاوه، گوش‌تان به ساختار جمله‌ها نیز عادت خواهد کرد.

در انتخاب فیلم بسیار دقت کنید. بهتر است فیلمی را انتخاب کنید که متناسب با روحیه و سطح زبان‌تان است. بدین ترتیب، تماشای فیلم برای‌تان بسیار جذاب‌تر خواهد شد و از تماشای فیلم نیز لذت خواهید برد. اگر در سطح مبتدی هستید، به هیچ وجه، به سراغ فیلم‌هایی که زبان‌‌ان دشوار است نروید و فیلم‌های ساده‌تر را انتخاب کنید.

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان عربی

و اما می‌رسیم به معرفی بهترین فیلم برای یادگیری زبان عربی. در ادامه، این فیلم‌ها را معرفی خواهیم کرد. فیلم‌های عربی متعددی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند گروه خاصی از مخاطبان را به خود جلب کنند. بهتر است در انتخاب فیلم، به سلیقه‌تان توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین فیلم را انتخاب کنید.

فیلم مادر (1969)

اگر به مضامینی مانند جنگ و استعمار علاقه دارید، فیلم مادر برای‌تان بسیار جذاب خواهد بود. مادر از بهترین فیلم‌های سینمای مصر است که همواره، در تاریخ سینمای عرب پرطرفدار بوده است. این فیلم برای زبان آموزان سطوح مبتدی و متوسط نیز مناسب است، چرا که عربی آن استاندارد است و شخصیت‌های فیلم نیز با سرعت پایین صحبت می‌کنند، بنابراین، مخاطبان می‌توانند به راحتی، متوجه صحبت‌های آن‌ها شوند.

فیلم محبس (2016)

فیلم محبس از کمدی‌های محبوب سوری لبنانی است که به موضوع ازدواج می‌پردازد. اگر دوست دارید در مورد رابطه بین مردم کشورهای لبنان و سوریه را بهتر درک کنید، حتماً این فیلم عربی را ببینید. این فیلم برای زبان آموزان سطوح پیشرفته مناسب است، نه مبتدیان.

فیلم گناه (1965)

فیلم گناه برای زبان آموزانی مناسب است که به سیاست علاقه دارند. با تماشای این فیلم، متوجه می‌شوید در زمان تولید فیلم، چه اتفاقاتی در سراسر جهان در حال وقوع بود. عزیزه، همسر کشاورزی جوان، گفتار بی عدالتی شده است و از خانواده‌اش به دور مانده است. با تماشای این فیلم با زبان عربی مدرن آشنا خواهید شد. این فیلم برای زبان آموزان سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته مناسب است.

فیلم کاندیشا (2008)

فیلم کاندیشا مراکشی است و رازی فراطبیعی را روایت می‌کند. این فیلم داستان زنی است که متهم به قتل شوهرش شده است. این زن معتقد است کاندیشا، از موجودات افسانه‌ای در اساطیر مراکشی، شوهرش را کشته است. این زن می‌خواهد به همه اثبات کند که کاندیشا واقعا وجود دارد و متهم به قتل همسرش است. با تماشای این فیلم، با تنوع زبان در مراکش آشنا خواهید شد. اگر در سطح پیشرفته هستید، از تماشای این فیلم غافل نشوید.

سخن آخر

تا به اینجا، با بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان عربی آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، تماشای فیلم به زبان آموزان زبان عربی بسیار کمک می‌کند، به شرطی که نحوه صحیح استفاده از آن را در جهت یادگیری بدانید. بهتر است فیلم‌های متناسب با سطح زبان‌تان و همچنین سلیقه شخصی‌تان را انتخاب کنید تا بتوانید این مسیر را با ثبات بیشتری ادامه دهید.  فیلم عربی را با تمرکز کامل ببینید و همواره، حواس‌تان باشد که هدف‌تان یادگیری زبان عربی است و باید آن را به چشم آموزش ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا