دسته‌بندی نشده

آزمون CAE چیست؟

آیا تا به‌ حال چیزی در مورد آزمون زبان CAE شنیده‌اید؟ این آزمون برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته مناسب است. هر سال ده‌ها هزار نفر در آزمون CAE شرکت می‌کنند و نتیجه این آزمون را به نهادهای معتبر سراسر جهان ارائه می‌دهند. طی این آزمون طولانی، تک تک مهارت‌های زبانی‌تان سنجیده می‌شود. اما آزمون CAE چیست؟ معیار نمره‌دهی و قبولی در آزمون CAE چیست؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون CAE بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

معرفی آزمون CAE

آزمون CAE از آزمون‌های سطح پیشرفته (C1 )  کمبریج است. البته امروز، اسم این آزمون The Cambridge C1 Advanced Exam است و پیش‌تر به آن CAE می‌گفتند. اما چون این آزمون را همراه با نام CAE می‌شناسند، در این مطلب نیز، آن را CAE می‌نامیم.  مدرک این آزمون مورد پذیرش دانشگاه‌های انگلستان برای برنامه‌های پیشرفته آموزشی است.

در صورت شرکت در آزمون CAE، مثل همه آزمون‌های زبان انگلیسی کمبریج، باید حداقل نمره قبولی را کسب کنید، در غیر اینصورت، مدرکی برای‎‎تان صادر نخواهد شد.

چه کسانی می‌توانند در آزمون CAE شرکت کنند؟

اگر در سطح پیشرفته زبان انگلیسی هستند و می‌خواهید در حوزه کار یا تحصیل از آن استفاده کنید، بهتر است در آزمون CAE شرکت کنید. هر سال بیش از 60 هراز نفر در بیش از 60 کشور در آزمون CAE شرکت می‌کنند. بیش از 9000 موسسه آموزشی، کسب و کار و نهاد دولتی نتیجه این آزمون را به رسمیت می‌شناسند.

نحوه برگزاری آزمون CAE چگونه است؟

آزمون زبان انگلیسی CAE به صورت حضوری و کامپیوتری برگزار می‌شود. کل مدت زمان برگزاری آزمون CAE 235 دقیقه است.

تاریخ انقضای مدرک CAE

مدرک CAE منقضی نمی‌شود. در واقع، با یک بار شرکت در این آزمون و اخذ مدرک آن، می‌توانید برای همیشه، آن را نهادها و سازمان‌های مورد نظرتان ارائه دهید.

ساختار آزمون CAE چگونه است؟

در آزمون زبان انگلیسی CAE هر چهار مهارت  زبانی‌تان سنجیده می‌شود: لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ. ساختار این آزمون به شرح زیر است:

بخش اول (90 دقیقه)

بخش اول آزمون CAE شامل مهارت خواندن و درک مطلب، دستور زبان و واژگان می‌شود. این قسمت شامل مجموعا 8 بخش و 56 سوال می‌شود. در این بخش، 3500 واژه وجود دارد که برگرفته از روزنامه، مجله، کتاب، رمان، تبلیغات یا دیگر نوشته‌های مستقل انگلیسی می‌شود. در این قسمت، هر پاسخ صحیح یک نمره مثبت دارد.

بخش دوم (90 دقیقه)

در بخش دوم آزمون CAE، مهارت نوشتاری یا رایتینگ شما سنجیده می‌شود. در بخش رایتینگ، باید دو متن 250 کلمه‌ای بنویسید.

بخش سوم (40 دقیقه)

بخش سوم مختص به مهارت لیسنینگ است. در این بخش، چند فایل برگرفته از رادیو، تلویزیون و دیگر منابع گردآوری می‌شود و شما باید پس از شنیدن‌شان، به سوالات مربوط به این بخش پاسخ دهید. هر فایل دو بار پخش می‌شود و در کل، 30 سوال در 4 بخش مطرح می‌شود.

بخش چهارم (15 دقیقه)

در بخش چهارم، مهارت صحبت کردن‌تان سنجیده می‌شود. زمان برگزاری این بخش از آزمون CAE بستگی به مرکز برگزاری آزمون دارد. در برخی از موسسه‌ها، این بخش از آزمون در همان روز برگزاری آزمون انجام می‌شود و در برخی دیگر، باید روز دیگری برای شرکت در این بخش مراجعه کنید. این بخش از آزمون متشکل از چهار بخش کوتاه است:

در دو بخش اول، باید با آزمونگر صحبت کنید.

در دو بخش دوم، با داوطلب دیگری صحبت می‌کنید. در این بخش، آزمونر دیگری نیز در اتاق حضور دارد و یادداشت‌برداری می‌کند، اما در بحث شرکت نمی‌کند.

همانطور که مشاهده کردید، 40% از آزمون CAE به مهارت ریدینگ اختصاص دارد. سه قسمت دیگر، یعنی رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ، هر کدام 20% از نمره را به خودشان اختصاص می‌دهند.

نمره دهی آزمون CAE

از سال 2016، نتیجه آزمون‌های انگلیسی کمبریج با استفاده از معیارهای نمره‌دهی مشخصی ارائه می‌شود. نمره آزمون CAE بین 160 تا 210 است. برای قبولی در آزمون CAE، باید حداقل نمره 180 را کسب کنید. این نمره برابر با سطح C2 بر اساس طبقه‌بندی CERF است. داوطلبانی که نمره بالاتر از 200  را کسب می‌کنند، براساس این طبقه‌بندی، در سطح C2 قرار می‌گیرند.

اگر نمره‌تان بین 160 تا 179 شود، دیگر در سطح پیشرفته قرار نمی‌گیرید، بلکه در سطح متوسط یا B2 خواهید گرفت.

اگر سطح‌تان B2 یا C2 باشد نیز مدرک آزمون CAE را دریافت خواهید کرد. اما اگر نمره آزمون‌تان کمتر از 160 باشد، هیچ مدرکی دریافت نخواهید کرد.

هزینه شرکت در آزمون CAE

هزینه آزمون CAE بسته به محل برگزاری آزمون دارد، اما تقریباً هزینه شرکت در این آزمون 225 یورو است.

برگزاری آزمون CAE در ایران

آزمون CAE در ایران برگزار نمی‌شود، بنابراین اگر بخواهید در این آزمون شرکت کنید، باید راهی کشورهای همسایه شوید. خوشبختانه، این آزمون تقریباً در همه کشورهای همسایه برگزار می‌شود و شما می‌توانید با خیال راحت، به مرکزی در کشور دلخواه‌تان مراجعه کنید.  

سخن آخر

تا به اینجا، متوجه شدید آزمون CAE چیست و معیار نمره‌دهی و سطح‌بندی در آن چگونه است. طی این آزمون همه مهارت‌های زبانی‌تان سنجیده می‌شود. اگر می‌خواهید مدرک سطح پیشرفته را دریافت کنید، باید نمره‌تان بالاتر از 180 باشد. نمره زیر 180  در سطح متوسط قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا