زبان انگلیسی

راهنمای جامع آزمون زبان انگلیسی CAEL

یکی از آزمون معتبر زبان انگلیسی که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به آن نیاز دارید آزمون زبان انگلیسی CAEL است. CAEL از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی است و کسب نمره بالا در آن حاکی از صلاحیت شما برای حضور پیدا کردن در فضای آکادمیک کشور کانادا است. اما ساختار ازمون زبان انگلیسی CAEL چیست؟ نمره دهی آن چگونه است؟ چگونه در این ازمون شرکت کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون CAEL بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آزمون CAEL چیست؟

 آزمون CAEL برای ارزیابی سطح زبان انگلیسی داوطلبان طراحی شده است. برای ورود به سیستم آموزش عالی کانادا باید در این آزمون شرکت کنید. واژه CAEL مخفف عبارت Canadian Academic English Language است. در واقع، این آزمون یکی از بهترین روش‌ها برای تعیین شایستگی دانشجویان برای موفقیت در دانشگاه‌های کانادا است. در این آزمون، با زبان انگلیسی رایج در دانشگاه‌های کانادا آشنا می‌شوید. وقتی وارد دانشگاه می‌شوید، باید بتوانید متون آکادمیک انگلیسی را بخوانید، به ارائه اساتید دانشگاه گوش دهید و درک‌‌شان کنید، به سوالات پاسخ دهید و مقاله‌ نیز بنویسید. در آزمون CAEL همه این مهارت‌های شما سنجیده می‌شود.

انواع آزمون CAEL چیست؟

آزمون زبان انگلیسی CAEL به دو شیوه حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

آزمون حضوری کامپیوتری است و در حوزه‌های آزمون برگزار می‌شود.

آزمون آنلاین CAEL مخصوص دانشجویان مقیم کانادا و آمریکا است. اگر ساکن کانادا یا آمریکا باشید، می‌توانید در خانه، در این آزمون شرکت کنید.

چرا در آزمون زبان انگلیسی CAEL شرکت کنیم؟

این آزمون در کانادا معتبر است و 180 دانشگاه و کالج کانادایی نتیجه آن را می‌پذیرند.

نتیجه آزمون CAEL نهایتاً 8 روز بعد از روز برگزاری آزمون اعلام می‌شود.

بدون پرداخت هزینه، نتیجه آزمون برای پنج دانشگاه ارسال می‌شود.

منابع آزمون CAEL در دسترش دانشجویان قرار دارد. برای مثال، می‌توانید از نمونه سوالات، وبینارها و دوره‌های آنلاین برای شرکت در آزمون CAEL آماده شوید.

نمره دهی آزمون زبان انگلیسی CAEL

در آزمون زبان انگلیسی CAEL هر چهار مهارت زبانی‌تان سنجیده می‌شود و علاوه بر نمره کلی، برای تک تک مهارت‌ها نیز نمره جداگانه دریافت می‌کنید. نمره آزمون زبان انگلیسی CAEL بین 10 تا 90 است. در واقع، نمره نهایی میانگین نمره‌ای است که در هر چهار بخش کسب می‌کنید. در جدول زیر، در مورد تفسیر نمره آزمون زبان انگلیسی CAEL برای‌تان گفته‌ایم:

90-80این نمره حاکی از بالا بودن نمره هر چهار مهارت زبانی شما است. کسانی که این نمره را کسب می‌کنند بالطبع، می‌توانند عملکرد مناسبی را در فضای آکادمیک داشته باشند.  Expert
70این نمره حاکی از صلاحیت شما برای حضور در دانشگاه‌های کانادا است.Adept
60این نمره نیز حاکی از صلاحیت شما برای حضور در دانشگاه‌های کانادا است.Advanced
50اگر این نمره را کسب کنید، می‌توانید در محیط آکادمیک تحصیل کنید، اما ممکن است در برخی از موارد با مشکل رو به رو شوید.High Intermediate
40این نمره حاکی از آن است که شما می‌توانید تا حدی، متوجه مفاهیم پیچیده آکادمیک بشوید.Intermediate
30این نمره نشان می‎‌دهد که شما صرفاً متوجه برخی از موضوعات متداول می‌شوید.High Beginner
20-10کسب این نمره نشان می‌دهد که شما توانایی‌تان برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی پایین است.Low Beginner

مدت زمان آزمون زبان انگلیسی CAEL چقدر است؟

مدت زمان آزمون زبان انگلیسی CAEL به طور کلی 3 ساعت و نیم است. طی این سه ساعت و نیم، باید به سوالات مربوط به هر چهار مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ پاسخ دهید.

چگونه برای شرکت در آزمون زبان انگلیسی CAEL آماده شویم؟

اگر می‌خواهید برای شرکت در آزمون زبان انگلیسی CAEL آماده شوید، می‌توانید از منابع موجود در وبسایت این آزمون استفاده کنید. این منابع رایگان هستند و در دسترس همه داوطلبان قرار دارند. در این وبسایت، انواع منابع و نمونه سوال برای تقویت هر چهار مهارت زبانی وجود دارد.

ساختار آزمون زبان انگلیسی CAEL چیست؟

بهتر است پیش از شرکت در آزمون زبان انگلیسی CAEL ساختار این آزمون را بشناسید. در ادامه، از این آزمون برای‌تان گفته‌ایم.

بخش اسپیکینگ آزمون CAEL: در این بخش، باید صحبت کنید. به طور کلی، این بخش هفت تا ده دقیقه طول می‌کشد.

بخش ریدینگ آزمون CAEL: در این بخش، متن را می‌خوانید و به سوالات مربوط به آن پاسخ می‌دهید. این بخش از آزمون تقریباً 35 تا 50 دقیقه طول می‌کشد.

بخش لیسنینگ آزمون CAEL: در بخش لیسنینگ آزمون باید به فایل صوتی گوش دهید و به سوالات مربوط به آن پاسخ دهید.

بخش Academic Unit A: در این بخش، باید به یک سری از سوالات درک مطلب پاسخ دهید و مقاله‌ای را در مورد آن بنویسید. برای پاسخ دادن به این بخش 60 تا 70 دقیقه زمان دارید.

بخش Academic Unit B:  این بخش نیز شبیه به بخش قبل است و زمان آن نیز 40 تا 45 دقیقه است.

سخن آخر

تا به اینجا، با آزمون زبان انگلیسی CAEL آشنا شدید. آزمون CAEL در دانشگاه‌های کشور کانادا معتبر است. این آزمون به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. اگر ساکن آمریکا یا کانادا هستید، می‌توانید در آزمون آنلاین شرکت کنید، در غیر اینصورت، باید در آزمون حضوری شرکت کنید. در این ازمون مهارت چهارگانه شما سنجیده می‌شود. با مراجعه به سایت آزمون CAEL می‌توانید از منابع آنلاین موجود در سایت استفاده کنید و با استفاده از آن‌ها، خودتان را برای شرکت در آزمون آماده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا