زبان انگلیسی

آزمون msrt چیست؟

آیا چیزی در مورد آزمون msrt شنیده‌اید؟ ام اس آر تی از آزمون‌های داخلی زبان است که هر سال، چندین بار در سراسر ایران برگزار می‌شود. طی این آزمون مهارت‌های زبان انگلیسی‌تان سنجیده می‌شود. اما چگونه در آزمون msrt شرکت کنیم؟ منابع آزمون ام اس آر تی چیست؟ نتیجه آن چه زمانی اعلام می‌شود؟ طول آزمون چقدر است؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون ام اس آر تی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

معرفی آزمون msrt

پیش از هر چیزی باید بدانیم آزمون msrt چیست. آزمون msrt یک آزمون زبان است و سازمان امور دانشجویان آن را برگزار می‌کند. واژۀ msrt مخفف عبارت Ministry of Science, Research and Technology است. اگر می‌خواهید در مقطع دکتری در یکی از دانشگاه‌های ایران ادامه تحصیل دهید، می‌توانید در این آزمون شرکت کنند.

آزمون msrt چند بار در سال برگزار می‌شود؟

آزمون msrt سالی ده بار برگزار می‌شود، بنابراین در ماه‌ها مختلف سال، می‌توانید در این آزمون شرکت کنید. در واقع، این آزمون، به طور متوسط، هر چهل و پنج روز یک بار برگزار می‌شود.

آیا آزمون msrt در سراسر جهان معتبر است؟

همانطور که گفتیم، آزمون ام اس آرتی در خارج از کشور اعتباری ندارد و فقط نهادها و سازمان‌های داخل ایران آن را قبول دارند. بنابراین برای ادامه تحصیل در خارج از ایران، نمی‌توانید روی نمره این آزمون حساب کنید.

ساختار آزمون msrt چیست؟

و اما می‌رسیم به ساختار آزمون ام اس آر تی! در آزمون msrt، صد سوال پیش روی‌تان قرار می‌گیرد.

  • 30 سوال در مورد مهارت خواندن
  • ·         30 سوال در مورد دستور زبان
  • ·         40 سوال درک مطلب (4 متن)

نمره قبولی در آزمون msrt

برای قبولی در آزمون msrt، باید حداقل نمره 50 را کسب کنید. البته نمره قبولی در آزمون msrt بستگی به دانشگاه یا نهاد مورد نظرتان نیز دارد. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است نمره 45 را نیز از شما بپذیرند و برخی از دانشگاه نمره زیر 75 را قبول نکنند. بنابراین نمی‌توان یک قانون کلی را برای همه در نظر گرفت.

اعلام نتایج آزمون نیز طول نخواهد کشید. در واقع، هفت تا ده روز پس از برگزاری آزمون، می‌توانید نتیجه آزمون را دریافت کنید.

مدت زمان آزمون msrt چیست؟

و اما مدت زمان آزمون msrt چقدر است؟ مدت زمان آزمون msrt 75 دقیقه است. طی این مدت زمان، باید به 30 سوال درک مطلب، 30 سوال رایتینگ و دستور زبان و 40 سوال درک مطلب پاسخ دهید. برای پاسخ به هر کدام از این بخش‌ها مدت زمان مشخصی را در اختیار دارید. در واقع، 15 دقیقه وقت دارید به بخش لیسنینگ جواب دهید، 20 دقیقه برای پاسخ به سوالات بخش رایتینگ و دستور زبان وقت دارید و 40 دقیقه وقت دارید چهار متن را بخوانید به سوالات درک مطلب پاسخ دهید.

در مورد زمان برگزاری این آزمون نیز باید بدانید که آزمون msrt صبح‌ها و بعد ز ظهرها برگزار می‌شود. آزمون نوبت صبح راس ساعت 9:15 شروع می‌شود. از این رو، داوطلبان باید قبل از ساعت 9 در محل آزمون حضور پیدا کنند، در غیر اینصورت، اجازه ورود به جلسه آزمون را نخواهند داشت. آزمون نوبت ظهر راس ساعت 15:15 آغاز می‌شود و داوطلبان باید یک ربع قبل از شروع آزمون در محل آزمون حاضر شوند.

چگونه در آزمون msrt ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در آزمون msrt، کافی است وارد سایت سامانه سجاد شوید، حساب کاربری مختص به خودتان را بسازید و در نهایت، در آزمون شرکت کنید. در سراسر ایران، تقریباً 6000 نفر در این آزمون شرکت می‌کنند.

منابع آزمون msrt چیست؟

و اما منابع ازمون msrt چیست؟ چه کتاب‌هایی را بخوانیم؟ برای پاسخ به سوالات آزمون msrt، باید منابع آزمون تافل را بخوانید. همچنین می‌توانید نمونه سوالات این آزمون را تهیه کنید و همان‌ها را بخوانید. آشنایی با سوالات سال‌های قبل می‌تواند تأثیر قابل توجهی در موفقیت‌تان و کسب نمره بالا داشته باشد.

مدت زمان اعتبار آزمون  msrt چقدر است؟

مدت زمان اعتبار مدرک آزمون msrt دو سال است، درست مثل دیگر آزمون‌های زبان. پس از دو سال، باید مجدداً در آزمون شرکت کنید

هزینه ثبت نام در آزمون msrt چقدر است؟

هزینه شرکت در آزمون msrt هر سال تغییر می‌کند. بنابراین هر بار که می‌خواهید در این آزمون شرکت کنید، باید سری به سامانه سجاد بزنید و از هزینه آزمون msrt مطمئن شوید. حتی ممکن است هزینه آزمون چند ماه قبل متفاوت از هزینه آزمون این ماه باشد.

سخن آخر

تا به این‌جا، با آزمون msrt آشنا شدید. برای شرکت در این آزمون، باید منابع آزمون تافل را بخوانید و همچنین نمونه سوالات سال‌های قبل را تهیه کنید. بدین ترتیب، می‌توانید به راحتی در آزمون موفق شوید. یادتان باشد مدرک آزمون msrt فقط در ایران معتبر است و دانشگاه‌ها و نهادهای خارج از ایران نتیجه آن را از شما نمی‌پذیرند. برای شرکت در آزمون msrt لازم نیست راهی تهران شوید، بلکه می‌توانید در استان خودتان یا حداقل استان‌های نزدیک در این آزمون شرکت کنید، چرا که این آزمون در سراسر ایران برگزار می‌شود.

منابع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا