زبان انگلیسی

معرفی اپلیکیشن Rosetta Stone

اگر در حال یادگیری زبان جدید هستید و به دنبال اپلیکیشن مناسب می‌گردید، حتماً به اپلیکیشن Rosetta Stone برخورد خواهید کرد. این اپلیکیشن ابزار بسیاری مناسبی برای یادگیری زبان است و با استفاده از آن، می‌توانید مکالمات روزمره و واژگان و عبارت های پرکاربرد هر زبان را یاد بگیرید. اما Rosetta Stone چیست؟ این اپلیکیشن چگونه به یادگیری زبان کمک می‌کند؟ کدام زبان‌ها با استفاده از اپلیکیشن Rosetta Stone یاد بگیریم؟ در این مطلب، به معرفی اپلیکیشن Rosetta Stone خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید!

اپلیکیشن Rosetta Stone چیست؟

اپلیکیشن Rosetta Stone از بهترین پلتفرم‌های آموزش زبان است. Rosetta Stone از کمپانی‌های آمریکایی است که چند شعبه در آمریکا و چند شعبه در شش کشور دیگر دارد. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید 25 زبان را یاد بگیرید. برای استفاده از این اپلیکیشن، کافی است آن را دانلود کنید، حساب کاربری بسازید و شروع به یادگیری کنید.

نسخه مبتنی بر وب، iOS و اندروید Rosetta Stone فراهم است، بنابراین با هر دستگاهی می‌توانید از این اپلیکیشن برای یادگیری زبان استفاده کنید.

تاریخچه Rosetta Stone چیست؟

نرم افزار Rosetta Stone را Allen Stoltzfus پایه گذاری کرد. آلن قصد داشت زبان روسی را از طریق روش‌های سنتی یاد بگیرد، اما دشواری‌های زیادی را در مسیرش داشت، از این رو، به سراغ روش‌های نوآورانه و جدید رفت. در اواخر دهه 1980، تصمیم گرفت ابزاری را برای یادگیری زبان طراحی کند.

در آن زمان، تکنولوژی مدرن را در اختیار نداشت، از این رو، تا سال 1992 صبر کرد و سپس، Rosetta Stone را راه‌اندازی کرد. از این رو، این نام قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نام در میان پلتفرم‌های آموزش زبان است.

اپلیکیشن Rosetta Stone برای چه کسانی مناسب است؟

یادگیری زبان مسیری طولانی است و در هر لحظه، باید به فکر یادگیری مطالب جدید باشیم. همه زبان آموزان دشواری‌ها و چالش‌های بسیاری را در مسیر یادگیری زبان تجربه می‌کنند، از این رو، شما تنها نیستند. اپلیکیشن‌های بسیاری برای از میان برداشتن موانع موجود بر سر راه یادگیری زبان پدید آمده است. این اپلیکیشن‌ها در آموزش ترجمه، تلفظ، واژگان، دستور زبان و مهارت‌های مختلف زبانی به شما کمک می‌‎کنند. Rosetta Stone یکی از همین اپلیکیشن‌ها است.

با استفاده از این اپلیکیشن آموزش زبان، می‌توانید دستور زبان و واژگان و عبارت‌های زبان مورد نظرتان را یاد بگیرید.

چه زبان‌هایی را با استفاده از اپلیکیشن Rosetta Stone یاد بگیریم؟

اپلیکیشن Rosetta Stone امکان یادگیری 25 زبان را برای زبان‌آموزان فراهم کرده است. عربی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، چینی ماندارین، ژاپنی، کره‌ای، روسی، هندی، دانمارکی، ویتنامی، یونانی، فارسی و ترکی از زبان‌های موجود در اپلیکیشن Rosetta Stone هستند.

مزایا و معایب یادگیری زبان با Rosetta Stone

Rosetta Stone، مانند هر اپلیکیشن و نرم افزار یادگیری زبان، مزایا و معایت مشخصی دارد. در ادامه، از مزایا و معایب Rosetta Stone برای‌تان خواهیم گفت.

مزایای یادگیری زبان با Rosetta Stone

طراحی اپلیکیشن Rosetta Stone بسیار جذاب است

کاربران اپلیکیشن Rosetta Stone از کار با این اپلیکیشن بسبار لذت می‌برند، چرا که طراحی آن بسیار جذاب است. فرقی نمی‌کند در حال یادگیری کدام زبان هستید، در هر صورت، هنگام کار با این اپلیکیشن بسیار لذت خواهید برد.

روش غوطه‌وری در تدریس زبان بسیار موثر است

صحبت کردن و حرف زدن به زبان جدید تأثیر شگفت‌انگیزی در افزایش سرعت یادگیری‌تان خواهد داشت. بسیاری از ما از صحبت کردن به زبان جدید می‌ترسیم، چرا که از اشتباه کردن می‌ترسیم و نمی‌خواهیم در حضور دیگران مرتکب اشتباه شویم. اما اشتباه کردن از لازمه‌های یادگیری زبان جدید است. این اپلیکیشن، با استفاده از روش غوطه وری، زبان آموزان را به سوی فکر کردن و حرف زدن به زبان جدید سوق می‌دهد.

زبان جدید را بسته به هدف‌تان به شما می‌آموزد

اپلیکیشن Rosetta Stone، بسته به هدف‌تان از یادگیری زبان و مهارت مورد نظرتان، زبان جدید را به شما یاد می‌دهد. همچنین واژگان جدید را بسته به هدف‌تان به شما معرفی می‌کند. برای مثال، کار، غذا، سرگرمی، سفر و غیره.

این اپلیکیشن قسمتی برای بازی و اطلاعات اضافه دارد. برای یادگیری زبان، می‌توانید به این قسمت مراجعه کنید.

معایب یادگیری زبان با استفاده از Rosetta Stone

این اپلیکیشن برای زبان آموزان سطح پیشرفته مناسب نیست

این اپلیکیشن برای زبان آموزان سطح مبتدی و متوسط مناسب است. اگر در سطح پیشرفته هستید، Rosetta Stone نمی‌تواند کمک‌تان کند.

هیچ پیش‌زمینه فرهنگی‌ای را به شما آموزش نمی‌دهد

این اپلیکیشن صرفا زبان را به شما آموزش می‎‌دهد، نه هیچ چیز فراتری.

این اپلیکیشن گران است

اپلیکیشن Rosetta Stone گران است و نمی‌توانید بدون پرداخت پول، از همه قابلیت‌های آن استفاده کنید.

سخن آخر
فرقی نمی‌کند می‌خواهید زبان جدیدی را به صورت خودآموز یاد بگیرید یا با شرکت در کلاس‌، در هر صورت، اپلیکیشن Rosetta Stone می‌تواند کمک‌تان کند. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌تواند دستور زبان یاد بگیرید، دایره واژگان‌تان را گسترش دهید و مهارت‌های گوش دادن و صحبت کردن را در خودتان پرورش دهید. اپلیکیشن Rosetta Stone فقط مختص به مبتدیان نیست، بلکه در سطوح مختلف یادگیری، می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا