زبان اسپانیایی

معرفی آزمون Selectividad  زبان اسپانیایی

اگر به فکر تحصیل در کشور اسپانیا هستید و می‌خواهید در بهترین دانشگاه‌های اسپانیایی تحصیل کنید، باید در آزمون Selectividad   شرکت کنید. اما آزمون Selectividad   چیست؟ هزینه شرکت در آزمون Selectividad  چقدر است؟ چگونه برای شرکت در آزمون Selectividad   شرکت کنیم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون Selectividad   زبان اسپانیایی بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

آزمون Selectividad   چیست؟

آزمون Selectividad   یا به اختصار EBAU از آزمون‌های مهم زبان اسپانیایی است که برای ورود به دانشگاه‌های اسپانیا، باید در آن شرکت کنیدو نمره قبولی را کسب کنید. آزمون Selectividad   اسپانیایی طی سه روز برگزار می‌شود و داوطلبان باید طی این سه روز، در شش آزمون نود دقیقه‌ای شرکت کنند. جالب است بدانید که این ساختار از سال 2009 بدین شکل شده است.

ساختار آزمون Selectividad  چگونه است؟

آزمون Selectividad  از آزمون‌های کتبی زبان اسپانیایی است و متشکل از دو بخش است: اجباری و اختیاری. در بخش اول که اجباری است، باید به سوالات زبان عمومی اسپانیایی پاسخ دهید و در بخش اختیاری آزمون، به سوالات مربوط به مباحث انتخابی‌تان پاسخ دهید.

در بخش عمومی آزمون، باید به سوالات مربوط به ادبیات و تاریخ اسپانیا نیز پاسخ دهید. در بخش دوم، مباحثی مانند هنر، زیست شناسی، فیزیک، اقتصاد، تاریخ هنر، طراحی مهندسی، بیولوژی، شیمی، ناریخ هنر، لاتین، جغراقیا، ریاضیات و علوم اجتماعی نیز وجود دارد.

در بخش عمومی آزمون Selectividad ، باید به سوالات زبان غیراسپانیایی نیز پاسخ دهید. زبان‌های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و پرتغالی از سوالات بخش زبان‌های خارجی است و باید به یکی از این زبان‌ها پاسخ دهید.

هزینه شرکت در آزمون Selectividad  چقدر است؟

جالب است بدانید که برای شرکت در آزمون Selectividad  نیازی نیست هزینه‌ای را بپردازید. این آزمون رایگان است.

آزمون Selectividad  در چه زمانی برگزار می‌شود؟

آزمون Selectividad   اسپانیایی، در ماه‌های ژوئن و سپتامبر برگزار می‌شود.

شرایط شرکت در آزمون Selectividad   چیست؟

برای شرکت در آزمون Selectividad  اسپانیایی، باید دوره متوسطه را به اتمام رسانده باشید. همچنین باید سن‌تان بالای 18 سال باشد. همچنین اشخاص بالای 28 سال نمی‌توانند در این آزمون شرکت کنند. فارغ‌التحصیلان دبیرستان‌های ایران نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کنید، تا 36 سالگی می‌توانید در آزمون شرکت کنید و برای شرکت در مقطع دکتری، سن‌تان باید زیر 50 سال باشد.

برای قبولی در آزمون Selectividad   چه نمره‌ای را کسب کنیم؟

و اما نمره قبولی در آزمون Selectividad   چیست؟ معدل بخش‌های مختلف آزمون زبان اسپانیایی نمره کلی شما را تشکیل می‌دهد.

یادتان باشد که نمره قبولی را دانشگاه مقصد مشخص می‌کند و ممکن است هر دانشگاه نمره متفاوتی را از شما بخواهد. بنابراین باید از نمره مورد نظر دانشگاه اسپانیایی مورد نظرتان بستگی دارد. همچنین رشته مورد نظرتان نیز در این بین اهمیت دارد. اما به طور کلی، نمره بالای 14 در آزمون قابل قبول است.

چگونه برای شرکت در آزمون Selectividad  آماده شویم؟

و اما چگونه برای آزمون Selectividad  آماده شویم؟ برای قبولی در این آزمون، باید یک سری مراحل را طی کنید:

اگر می‌خواهید برای شرکت در آزمون Selectividad  آماده شوید، باید یک سری مراحلی را که برای شرکت در هر گونه آزمون و امتحان است طی کنید. برای مثال، باید برنامه ریزی درستی را انجام دهید و از روش مطالعه مختص به خودتان استفاده کنید.

منابع مناسب برای شرکت در آزمون Selectividad  را بشناسید و فراهم کنید. این منابع را به خوبی مطالعه کنید.

از آزمون‌های سال‌های قبل استفاده کنید. همچنین آزمون‌های آزمایشی را فراموش نکنید.

در مرحله آخر، بدون استرس و با خیال راحت، راهی جلسه آزمون شوید.

محل برگزاری آزمون Selectividad   کجاست؟

آزمون Selectividad   در شهرها و دانشگاه‌های مختلف کشور اسپانیا برگزار می‌شود.

اعتبار مدرک آزمون Selectividad  چند وقت است؟

همانطور که گفتیم آزمون Selectividad   متشکل از دو بخش است: اختیاری و اجباری. مدت زمان اعتبار بخش اجباری آزمون نامحدود است، فقط زمانی لازم است دوباره در این آزمون شرکت کنید که به نمره بالاتری نیاز دارید، در غیر اینصورت، لازم نیست در آزمون شرکت کنید. اما مدت زمان اعتبار بخش اختیاری محدود است و دو سال بعد از اخذ مدرک، باید مجدداً در آزمون شرکت کنید.

چگونه زبان اسپانیایی را یاد بگیریم؟

اگر قصدتان برای شرکت در آزمون Selectividad   اسپانیایی جدی است، باید مسلط به زبان اسپانیایی باشید تا بتوانید به راحتی به سوالات این آزمون پاسخ دهید و به بهترین دانشگاه‌های اسپانیا راه پیدا کنید. اما چگونه زبان اسپانیایی را یاد بگیریم؟ برای تسلط به زبان اسپانیایی، باید در کلاس زبان اسپانیایی شرکت کنید تا این زبان را از اساس به خوبی یاد بگیرید. پس از آن، از اپلیکیشن های یادگیری زبان اسپانیایی استفاده کنید، فیلم و سریال‌های اسپانیایی بییند، پادکست اسپانیایی گوش دهید و در مورد فرهنگ اسپانیایی مطالعه کنید. بدین ترتیب، می‌توانید به سرعت، در مسیر یادگیری زبان اسپانیایی گام بردارید و به راحتی وارد دانشگاه‌های این کشور شوید.

سخن آخر

تا به این‌جا، با آزمون Selectividad  اسپاینیایی آشنا شدید. برای ورود به دانشگاه‌های اسپانیا، باید در این آزمون شرکت کنید و نمره قبولی را کسب کنید. این آزمون زبان اسپانیایی متشکل از دو بخش اجباری و اختیاری است و مدت زمان اعتبار هر کدام نیز متفاوت است. اعتبار بخش اول نامحدود است و اعتبار بخش دوم فقط دو سال است. آزمون Selectividad  زبان اسپانیایی اصلاً دشوار نیست و می‌توانید با برنامه ریزی مناسب و مطالعه منابع مناسب، به راحتی در این آزمون موفق شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا