زبان انگلیسی

معرفی بهترین منابع تقویت Speaking زبان انگلیسی

وقتی از تقویت مهارت speaking انگلیسی صحبت می‌کنیم، مثال متعددی به میان می‌آید. در واقع، باید تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید، دایره واژگان‌تان را گسترش دهید، دستور زبان انگلیسی را بیاموزید و مهارت‌های مکالمه را نیز یاد بگیرید. اگر شما نیز دغدغه‌تان تقویت مهارت صحبت کردن است، بدانید که تنها نیستید، چرا که این مهارت از دشوارترین مهارت‌ها است و نیاز به تمرین بسیار دارد. استفاده از منابع مناسب می‌تواند روند پیشرفت‌تان را سرعت ببخشد. اما بهترین منابع تقویت مهارت اسپیکینگ انگلیسی چیست؟ در این مطلب، به معرفی بهترین منابع تقویت speaking انگلیسی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید!

مجموعه Speak Now

مجموعه کتاب‌های Speak Now شامل چهار کتاب است. زبان آموزان سطوح مختلف می‌توانند از این مجموعه برای تقویت مهارت speaking زبان انگلیسی صحبت کنند. با استفاده از این کتاب، می‌توانید مهارت لیسنینگ‌تان را تقویت کنید، تلفظ صحیح واژگان را یاد بگیرید، دستور زبان انگلیسی را بیاموزید و واژگان و اصطلاحات پرکاربرد را نیز یاد بگیرید. جالب است بدانید که این کتاب‌ها به تقویت مهارت درک مطلب یا reading نیز کمک می‌کند. تنوع مباحث در مجموعه  Speak Now بسیار زیاد است و شما در هر درس، یاد می‌گیرید چگونه در مورد هر موضوعی مکالمه کنید. علاوه بر این‌ها، دستور زبان انگلیسی و کاربردش در مکالمه را نیز یاد می‌گیرد و با تلفظ صحیح اصطلاحات و واژگان انگلیسی نیز آشنا می‌شوید.

مجموعه Real Listening and Speaking

مجموعه Real Listening and Speaking نیز از مجموعه کتاب‌هایی است که زبان آموزان همه سطوح می‌توانند از آن استفاده کنند. با استفاده از این کتاب، می‌توانید روش‌های تقویت مهارت‌های speaking انگلیسی را یاد بگیرید و با حل تمرین‌ها، آن‌ها را در ذهن‌تان تثبیت کنید.

مجموعه Northstar

مجموعه Northstar از کتاب‌های مهم برای تقویت مهارت‌های Speaking و Listening است. در این کتاب، با موضوعات متنوع و جذاب روبه‌رو می‌شوید و یاد می‌گیرید چگونه در موردشان صحبت کنید. این کتاب با فایل‌های صوتی و تصویری همراه است که با استفاده از آن‎‌ها، می‌توانید ساختارهای دستوری پرکاربرد در زبان انگلیسی را یاد بگیرید و همچنین، واژگان و اصطلاحات پرکاربرد را با تلفظ صحیح بیاموزید و رفته رفته، آن‌ها را در مکالمه‌های‌تان به کار بگیرید و مثل یک گویش‌ور زبان انگلیسی صحبت کنید.

کتاب Mat Clark IELTS Speaking

اگر خودتان را برای آزمون آیلتس آماده می‌کنید، برای تقویت مهارت اسپیکینگ باید به سراغ کتاب‌های مخصوص این آزمون بروید. کتاب کتاب Mat Clark IELTS Speaking از بهترین منابع تقویت speaking انگلیسی برای آزمون آیلتس است. در این کتاب، یاد می‌گیرید چگونه مهارت اسپیکینگ را در خودتان تقویت کنید و علاوه بر آن، یاد می‌گیرید رعایت چه نکاتی باعث می‌شود نمره بالاتری در این بخش از آزمون کسب کنید.

کتاب IELTS Speaking Topics 220

کتاب IELTS Speaking Topics 220 یکی دیگر از کتاب‌های محبوب و موثر برای تقویت مهارت speaking در آزمون آیلتس است. فرقی نمی‌کند در سطح مبتدی هستید یا پیشرفته، در هر صورت، مطالعه این کتاب می‌تواند کمک‌تان کند. این کتاب، همانطور که از نامش پیدا است، متشکل از 220 بخش است. در این بخش‌ها، نکته‌های مهم و کاربردی برای تقویت مهارت اسپیکینگ ارائه شده است.

چگونه مهارت speaking انگلیسی را تقویت کنیم؟

همواره واژگان جدید یاد بگیرید. یادگیری واژگان جدید را از یاد نبرید. هر چه تنوع واژگانی که یاد می‌گیرید بیشتر باشد، در مورد موضوعات بیشتری نیز می‌توانید صحبت کنید. هر روز واژه‌ای جدید یاد بگیرید، حتی یک کلمه. بدین ترتیب، خواهید دید که می‌توانید به راحتی در مورد هر موضوعی صحبت کنید. تلفظ صحیح همه واژگان را نیز یاد بگیرید. با یادگیری تلفظ صحیح واژگان، با جرات و اعتماد به نفس بیشتری به این زبان صحبت خواهید کرد.

با دیگران به زبان انگلیسی صحبت کنید. کسانی را میان دوستان و آشنایان‌تان کسانی را پیدا کنید که علاقه‌مند به زبان انگلیسی هستند و می‌توانند به این زبان صحبت کنند. با آنان ارتباط برقرار کنید و به زبان انگلیسی با یکدیگر صحبت کنید.

هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی صدای‌تان را ضبط کنید و بعداً به آن گوش دهید. این کار در ابتدا کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما رفته رفته، به این کار عادت می‌کنید. مطمئن باشید ضبط کردن صدا و گوش دادن به آن کمک‌تان خواهد کرد و حتی تبدیل به ابزاری بسیار قوی برای تقویت این مهارت خواهد شد. اما چگونه؟ این کار سبب می‌شود ضعف‌های‌تان را بشناسید و برطرف‌شان کنید. بدین ترتیب، پس از مدتی، می‌توانید بدون خطا و با اعتماد به نفس بالا به زبان انگلیسی صحبت کنید.

مهارت listening را در خودتان تقویت کنید. فیلم و سریال انگلیسی متناسب با سطح‌تان ببینید، پادکست گوش دهید، اخبار انگلیسی ببینید تا رفته رفته، تلفظ صحیح کلمه‌ها را یاد بگیرید. یادتان باشد برای اینکه سخنور خوبی باشید، ابتدا باید شنونده خوبی باشید. این مسئله حتی در مورد یادگیری زبان نیز صدق می‌کند. بدین ترتیب، می‌توانید واژگان و اصطلاحات جدیدی را نیز یاد بگیرید و از آن‌ها در مکالمه‌های روزمره‌تان استفاده کنید.

سخن آخر

تا به این‌جا، با اهمیت مهارت صحبت کردن و منابع مختلف برای تقویت آن اشنا شدید. با شناخت بهترین منابع تقویت speaking انگلیسی می‌توانید بهترین انتخاب را انجام دهید و منبع متناسب با نیازتان را تهیه کنید. برای مثال، اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، باید به سراغ بهترین منابع آزمون آیلتس بروید. با شناخت منابع و روش‌های تقویت مهارت اسپیکینگ، این مسیر را سریع‌تر خواهید پیمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا