زبان آلمانی

آشنایی با آزمون TestDaF (آمادگی برای آزمون سفارت زبان آلمانی)

اگر قصد دارید سطح زبان آلمانی‌تان را بسنجید یا در کشور آلمان تحصیل کنید، شرکت در آزمون TestDaf یکی از گزینه‌های پیش روی‌تان خواهد بود. آزمون TestDaf از معتبرترین آزمون‌های زبان آلمانی است و سالیانه، عده زیادی در این آزمون شرکت می‌کنند و مهارت‌های مختلف زبانی‌شان را می‌سنجند. اما ساختار آزمون TestDaf چگونه است؟ چه زمانی در این ازمون شرکت کنیم؟

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد آزمون TestDaf بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

آزمون TestDaF چیست؟

آزمون TestDaF (Test Deutsch als Fremdsprache) از آزمون‌های معتبر زبان آلمانی برای غیر آلمانی زبانانی است که قصد دارند در آلمان تحصیل کنند یا اینکه سطح زبان آلمانی‌شان راب بسنجند. گواهی آزمون TestDaF بسیار معتبر است و همه دانشگاه‌ها و نهادهای آموزشی آلمان آن را از شما می‌پذیرند.

این آزمون استاندارد را موسسه TestDaF طراحی کرده است و اجرا و تصحیح آن نیز بر عهده همین نهاد است. آزمون زبان آلمانی TestDaF سالی شش بار برگزار می‌شود.

چه زمانی در آزمون TestDaF شرکت کنیم؟

برای شرکت در آزمون TestDaF، بهتر است در ماه‌های فوریه یا آوریل اقدام کنید، در این حالت، می‌توانید در ماه اکتبر وارد دانشگاه شوید. اگر می‌خواهید تابستان وارد دانشگاه شوید، بهتر است در ماه نوامبر یا سپتامبر در این آزمون شرکت کنید.

اگر قصد دارید در ماه آوریل در آزمون شرکت کنید، باید خیلی زود اقدام کنید، چرا که این تاریخ بسیار پرطرفدار است و ظرفیت آن خیلی زود پر می‌شود.

مدت زمان آزمون TestDaF چقدر است؟

آزمون TestDaF کمی بیشتر از 3 ساعت طول می‌کشد. البته این سه ساعت با احتساب زمان استراحت است.

هر کدام از قسمت‌های مختلف آزمون TestDaF به ترتیب زیر طول می‌کشد:

بخش ریدینگ: 60 دقیقه

بخش لیسنینگ: 40 دقیقه

بخش رایتینگ: 60 دقیقه

بخش اسپیکینگ: 30 دقیقه

نمره قبولی در آآزمون TestDaF

آزمون TestDaF تا حدی شبیه به آزمون تافل است. در این آزمون، بحث قبول شدن و قبول نشدن مطرح نیست، بلکه هدف از این آزمون صرفاً سنجش سطح زبان آلمانی شما است. داوطلبان این آزمون به سه دسته تقسیم می‌شوند:

TDN 5: عالی

TDN 4: سطح C1، برای ورود به دانشگاه‌های آلمان، باید به این سطح برسید.

TDN 3: به سطح قابل قبول نرسیده‌اید و فقط می‌توانید در رشته‌ها هنر یا موسیقی تحصیل کنید.

بنابراین بالاترین سطح TDN5 و پایینترین سطح TDN3 است. براساس سطح‌بندی CERF، سطح‌های 3،4 و 5  برایر با B2 و C1 است، یعنی متوسط و پیشرفته.

چند بار می‌توانم در آزمون TestDaF شرکت کنم؟

برای شرکت در آزمون TestDaF هیچ محدودیتی وجود ندارد. می‌توانید هر چند بار که خواستید، در این آزمون شرکت کنید. اما هر بار، باید هزینه شرکت در آزمون TestDaF را بپردازید و هیچ تخفیفی نیز به شما تعلق نمی‌گیرد.

چگونه برای شرکت در آزمون TestDaF آماده شوم؟

و اما می‌رسیم به آمادگی برای شرکت در آزمون TestDaF! برای آمادگی برای شرکت در این آزمون، می‌توانید منابع این آزمون را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید در کلاس‌ها و دوره‌های مخصوص این ازمون شرکت کنید.

اعلام نتیجه آزمون TestDaF

و اما نتیجه آزمون TestDaF چه زمانی اعلام می‌شود؟ نتیجه آزمون تست داف 6 تا 8 هفته بعد از آزمون اعلام می‌شود. اگر قرار است مدرک یا نتیجه آزمون را به نهاد یا سازمانی ارائه دهید، بهتر است روی 8 هفته حساب کنید تا خیال‌تان راحت باشد و در صورت به تعویق افتادن زمان اعلام نتایج، استرس نداشته باشید.

چگونه در ازمون TestDaF شرکت کنیم؟

برای شرکت در آزمون TestDaF، باید وارد وبسایت این آزمون شوید و مستقیماً ثبت نامی را انجام دهید. 5 یا 6 روز پیش از روز آزمون، می‌توانید به وبسایت TestDaF مراجعه کنید و از تاریخ دقیق و مرکز برگزاری آزمون مطلع شوید.

هزینه شرکت در آزمون TestDaF

برای شرکت در آزمون TestDaF، باید 210 دلار بپردازید. این هزینه مستقیما به حساب موسسه واریز می‌شود.

مدت زمان اعتبار آزمون TestDaf چقدر است؟

مدت زمان اعتبار آزمون TestDaf به پایان نمی‌رسد. بنابراین اگر یک بار در آزمون شرکت کنید و نمره دلخواه‌تان را کسب کنید، می‌توانید همیشه آن را به نهادها و سازمان‌های مورد نظرتان ارائه دهید.

چگونه در آزمون  TestDaf موفق شویم؟

برای قبولی در آزمون TestDaf، باید در قدم اول، نمونه سوالات این آزمون را بشناسید. بنابراین بهتر است نمونه سوالات چند دوره را دانلود کنید. برای آشنایی با بخش لیسنینگ، بهتر است فایل‌های صوتی مربوط به این آزمون را نیز دانلود کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با آزمون TestDaf یا تست داف آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، TestDaf از معتبرترین آزمون‌های زبان آلمانی است و دانشگاه‌ها و نهادهای آلمانی نتیجه ان را به رسمیت می‌شناسند. اگر می‌خواهید برای شرکت در آزمون TestDaf آماده شوید، بهتر است با نمونه سوالات این آزمون شروع کنید. برای برنامه ریزی در مورد زمان شرکت در آزمون تست داف، بهتر است ابتدا تصمیم‌تان برای زمان ورد به دانشگاه نهایی کنید، سپس در زمان مناسب در این آزمون شرکت کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا