زبان انگلیسی

دوره TTC

 استاد خوب قدرت آن را دارند که مردم را به بهترین نسخه از خودشان تبدیل کنند. در واقع، آن‌ها می‌توانند توانایی‌ها و استعدادهای‌تان را شکوفا کنند. حرفه تدریس بسیار جذاب و پرطرفدار است، به خصوص حوزه تدریس زبان انگلیسی، و دوره TTC مهارت‌های می‌تواند مسیر درست تدریس را به دیگران آموزش دهد. اگر می‌خواهید تدریس زبان انگلیسی حرفه‌تان باشد، بهتر است هر چه سریع‌تر، دوره TTC را بگذرانید تا در مسیر درست قرار بگیرید و هر چه سریع‌تر، تبدیل به یک معلم خوب شوید. اما محتوای دوره TTC چیست؟ در این دوره چه مواردی را یاد می‌گیریم؟ در این مطلب، هر آنچه باید در مورد دوره TTC بدانید برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید!

دوره TTC چیست؟

واژۀ TTC مخفف عبارت Teacher Training Course است. دوره TTC نقطه آغاز تدریس زبان انگلیسی است. شرکت‌کنندگان در این دوره اصول و  قواعد اولیۀ تدریس زبان انگلیسی را یاد می‌گیرند. در واقع، سیستم زبانی را می‌شناسند و یاد می‌گیرند چگونه مهارت‌های زبانی را منتقل کنند.

در دوره TTC چه چیزهایی تدریس می‌شود؟

در دوره TTC، موارد زیر تدریس می‌شود:

شناخت زبان آموزان، مدرسان و حوزه آموزش و یادگیری

شناخت و تجزیه و تحلیل زبان

برنامه ریزی و منابع حوزه‌های مختلف تدریس

تقویت مهارت‌های تدریس

انواع دوره TTC در ایران: حضوری و آنلاین

در سراسر ایران، دوره‌های TTC برگزار می‌شود. این دوره‌ها را موسسه‌های مختلف برگزار می‌کنند و هر کدام در نهایت گواهی TTC را به معلم‌ها می‌دهد. کیفیت دوره‌های آنلاین و حضوری TTC هیچ فرقی با یکدیگر ندارد و می‌توانید بسته به شرایط‌تان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای مثال، اگر در شهر دیگری زندگی می‌کنید و می‌خواهید دوره TTC را در تهران بگذرانید، اصلاً لازم نیست به تهران بیایید، بلکه کافی است در دوره‌های آنلاین آموزشگاه مورد نظرتان در تهران شرکت کنید. دوره‌های آنلاین TTC، بسته به موسسه یا مرکز مورد نظرتان، روی پلتفرم‌های مختلف اجرا می‌شود.

یافتن شغل بعد از شرکت در دوره TTC

بعد از شرکت در دوره TTC و دریافت مدرک پایان دوره، می‌‌توانید شروع به کار کنید. برخی از آموزشگاه‌ها و مراکز برگزارکننده دوره TTC در ایران امکان اشتغال را نیز برای‌تان فراهم می‌کنند. در واقع، این موسسه‌ها به شما اجازه تدریس در موسسه خودشان را می‌دهند.

منابع دوره TTC

وقتی در دوره TTC شرکت می‌کنید، باید یک سری منابع مشخص را نیز فراهم کنید و در طول دوره، در کنار تدریس استادتان، آن را بخوانید. در هر دوره، استاد منابع مشخصی را به شما معرفی خواهد کرد. این منابع، عمدتاً کتاب‌های پیرامون آموزش تدریس مهارت‌های مختلف زبان است.

در دوره‌های TTC چه چیزهایی را یاد می‌گیریم؟

در دوره‌های TTC، یاد می‌گیرید چگونه چهار مهارت زبان آموزان را ارزیابی کنید، چگونه در کلاس حضور و غیاب کنید، چگونه آرامش و نظم را در کلاس ایجاد کنید، اگر زبان آموزی بی انضباط و ناآرام بود، چگونه با وی برخورد کنیم، چگونه از اپلیکیشن‌، نرم افزار، فیلم، موسیقی و مواردی از این دست برای آموزش زبان انگلیسی استفاده کنیم، چگونه انتظارات و نیازهای زبان اموزان را بشناسیم و به طور کلی، چگونه کلاسی مفید و جذاب برای آموزش زبان انگلیسی داشته باشیم.

پیش نیازهای لازم برای شرکت در دوره TTC

برای شرکت در دوره‌های TTC باید میزان مقبولی از دانش زبان انگلیسی را داشته باشید. در واقع، ابتدا باید مسلط به این زبان باشید و در این دوره‌ها، صرفاً روش انتقال دانش‌تان را بشناسید. از این رو، موسسه برگزارکننده دوره TTC، آزمون تعیین سطح را برگزار می‌کند تا مطمئن شود که سطح زبان انگلیسی‌تان در سطح مقبول است. پس از آن، می‌توانید در این دوره شرکت کنید.

هزینه شرکت در دوره TTC چقدر است؟

هزینه شرکت در دوره TTC، بسته به موسسه مورد نظرتان، متفاوت است. برخی از دوره‌ها شرکت‌کنندگان بیشتری دارند و در عوض هزینه کمتری را از شما دریافت می‌کنند و در برخی از موسسه‌ها، تعداد شرکت کنندگان کمتر است، در عوض، هزینه شرکت در دوره بیشتر خواهد شد. همچنین در برخی از موسسه‌ها، هزینه شرکت در دوره‌ آنلاین TTC، در مقایسه با هزینه شرکت در دوره حضوری، کمتر است. با همه این‌ها، قیمت دوره TTC بستگی به موسسه مورد نظرتان دارد.

سخن آخر

اگر بخواهید شروع به تدریس زبان انگلیسی کنید، باید دوره TTC را بگذرانید. دوره TTC در تهران و دیگر شهرهای ایران به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. با توجه به شرایط و محل زندگی‌تان، می‌توانید در دوره‌های مختلف شرکت کنید. پس از دریافت مدرک TTC، می‌توانید در موسسه مورد نظرتان شروع به تدریس کنید. البته برای شرکت دوره‌های تربیت مدرس TTC، باید یک سری پیش‌نیازها را نیز داشته باشید، برای مثال، باید سطح زبان‌تان در سطح مقبولی باشد تا بتوانید در این دوره شرکت کنید. بهتر است پیش از مراجعه به موسسه برگزارکننده دوره TTC، به خوبی تحقیق کنید تا بتوانید بهترین موسسه برگزارکننده دوره‌ TTC را انتخاب کنید و در این دوره، هر آنچه لازم است برای تدریس زبان انگلیسی بدانید به بهترین شکل یاد بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا