زبان انگلیسی

مدت اعتبار تافل چقدر است؟  مدت اعتبار تافل چقدر است؟

آیا اعتبار نمره آزمون تافل تمام می‌شود؟ آیا مدرک تافل منقضی می‌شود؟ تافل از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی است که اگر نمره بالایی را در آن کسب کنید، مسیر رسیدن به رویاهای‌تان برای‌تان همواره خواهد شد. در واقع،  وقتی در آزمون تافل شرکت می‌کنیم که می‌خواهیم مدرک آزمون را به مدرک یا نهادی در داخل ایران یا خارج از ایران ارائه دهیم. برای مثال، اگر بخواهید برای تحصیل یا کار به کشور دیگری مهاجرت کنید، به مدرک تافل احتیاج خواهید داشت. اما مدت اعتبار تافل چقدر است؟ چه زمانی در آزمون تافل شرکت کنیم؟ در این مطلب، برای‌تان خواهیم گفت مدت اعتبار تافل چقدر است. با ما همراه باشید!

مدت اعتبار آزمون تافل

مدت اعتبار آزمون تافل اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که وقتی در آزمون تافل شرکت می‌کنیم که می‌خواهیم مدرکش را به نهاد یا سازمان خاصی ارائه دهیم. بر اساس Educational Testing Service (ETS)، نتیجه آزمون تافل دو سال معتبر است. اگر بخواهید بعد از سال، نتیجه آزمون را به نهاد یا سازمان خاصی ارائه دهید، باید مجدداً در آزمون شرکت کنید.

در واقع، از روزی که در آزمون آیلتس شرکت می‌کنید به مدت دو سال، نتیجه آزمون‌تان معتبر است. برای مثال، اگر در روز 12 ژوئن سال 2023 در آزمون تافل شرکت کنید، نتیجه آزمون تا 12 ژوئن سال 2025 معتبر است و شما می‌توانید آن را با خیال راحت به هر جایی که می‌خواهید ارائه دهید.

همانطور که می‌دانید، دو نوع آزمون تافل وجود دارد: آزمون TOEFL iBT و TOEFL PBT. اما آیا مدت اعتبار نتیجه این دو آزمون متفاوت است؟ خیر! مدت اعتبار نتیجه هر دو آزمون دو سال است.

انقضای اعتبار آزمون تافل

همانطور که گفتیم، اعتبار آزمون تافل بعد از دو سال به اتمام می‌رسد. اگر دوباره به مدرک تافل نیاز دارید، باید مجدداً در آزمون شرکت کنید. بعد از دو سال، نتیجه آزمون‌تان به طور کامل از وبسایت رسمی این آزمون حذف خواهد، بنابراین هیچ مدرکی برای ارائه وجود ندارد.

شرکت مجدد در آزمون تافل

اگر از نمره آزمون تافل‌تان راضی نباشید یا مدرک‌تان منقضی شده باشد، می‌توانید مجدداً در آزمون شرکت کنید. یادتان باشد یک سری قوانین مشخص برای شرکت مجدد در آزمون تافل وجود دارد. در ادامه، برخی از این قوانین را برای‌تان گفته‌ایم.

هر چند بار که بخواهید، می‌توانید در آزمون تافل شرکت کنید، اما یادتان باشد که حداقل 12 روز بین تاریخ دو آزمون فاصله باشد. به علاوه، هر بار که در آزمون شرکت می‌کنید باید هزینه کامل شرکت در آزمون تافل را بپردازید.

جالب است بدانید برخی از موسسه‌ها، مانند هاروارد، فقط نتیجه آزمون جدید را از شما می‌پذیرند. در واقع، برای این موسسه‌ها، تاریخ آزمون مهم‌تر از نمره آزمون است. اگر می‌خواهید نتیجه آزمون تافل را به چنین موسسه‌هایی ارائه دهید، بهتر است در نزدیک‌ترین آزمون تافل شرکت کنید.

چه زمانی در آزمون تافل شرکت کنیم؟

اگر قرار است نتیجه آزمون‌تان را به شرکت یا دانشگاهی ارائه دهید، باید در تاریخ مناسبی در آزمون شرکت کنید. همانطور که گفتیم، نتیجه آزمون تافل فقط تا دو سال معتبر است، از این رو، در انتخاب تاریخ آزمون تافل باید بسیار دقت کنید. علاوه بر این‌ها، برای برخی از موسسه‌ها مهم است که زمان زیادی از تاریخ شرکت در آزمون تافل نگذشته باشد. از این رو، پیش از شرکت در آزمون تافل، باید از معیارهای موسسه مورد نظرتان برای پذیرش نمره آزمون مطلع شوید.

نمره قابل قبول در آزمون تافل چیست؟

نمره 100 در آزمون تافل قابل قبول است و بسیاری از موسسه‌ها و دانشگاه‌ها نتیجه این آزمون را از شما می‌پذیرند.

نمره 80 نیز جزو نمره‌های خوب در آزمون تافل است. برای کسب این نمره در آزمون تافل باید سطح مهارت‌های زبانی‌تان بالا باشد.

نمره 70 در آزمون تافل بد تلقی نمی‌شود، بلکه متوسط است و برخی از دانشگاه‌ها و موسسه‌ها نیز آن را می‌پذیرند.

آیا آزمون تافل دشوارتر از آزمون آیلتس است؟

آزمون آیلتس یکی دیگر از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی است. نمی‌توان گفت کدام آزمون آسان‌تر است و کدام سخت‌تر، چرا که این مسئله بستگی به داوطلب دارد. از نگاه برخی از داوطلبان، آزمون تافل دشوارتر است و از نظر برخی از اشخاص، آزمون آیلتس دشوارتر است. هنگام انتخاب آزمون، باید به معیارهای کشور و موسسه مورد نظرتان توجه کنید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید.

آزمون تافل گران تر است یا آزمون آیلتس

و اما می‌رسیم به هزینه آزمون های تافل و آیلتس! هزینه شرکت در این دو آزمون زبان، بسته به محل برگزاری آزمون، متغیر است. اما به طور کلی، آزمون تافل گران‌تر از آزمون آیلتس است.

سخن آخر

تا به این‌جا، متوجه شدید که مدت اعتبار آزمون تافل دو سال است. اگر دو سال از روز برگزاری آزمون تافل بگذرد، باید مجدداً در آزمون تافل شرکت کنید. یادتان برخی از موسسه‌ها و دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند نتیجه آزمون های اخیر را ارائه دهید. بنابراین پیش از هر چیزی، باید بدانید موسسه مورد نظرتان چه چیزی را از شما می‌خواهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا