زبان انگلیسی

بهترین روش های بهبود املای زبان انگلیسی

یادگیری املای واژگان انگلیسی برای گویش‌وران زبان انگلیسی و زبان‌آموزان به یک اندازه دشوار است. در واقع، یادگیری املای واژگان یکی از دشواری‌های موجود در مسیر زبان‌‎آموزان است. املای زبان انگلیسی پر از تناقض‌ها و استثناء‌ها است و همین مسئله کار را برای زبان‌آموزان دشوار می‌کند. اما چگونه املای واژگان انگلیسی را یاد بگیریم؟ آیا روش مشخصی برای بهبود املای زبان انگلیسی وجود دارد؟ در این مطلب، از بهترین روش های بهبود املای زبان انگلیسی برای‌تان خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

قواعد املای واژگان انگلیسی را یاد بگیرید

در مورد املای واژگان انگلیسی یک سری قوانین و قواعد مشخصی وجود دارد. بهتر است از همان ابتدا، این الگوها و قواعد را یاد بگیرید و پس از آن، استثناء‌ها را بیاموزید. یک سری از این قواعد کلی مربوط به کلمات منتهی به een، ough ، tion و وازگانی است که با K و G آغاز می‌شوند.

استثناء‌های املای انگلیسی را یاد بگیرید

همانطور که گفتیم، قوانین مشخصی در مورد املای واژگان انگلیسی وجود دارد و در کنار این قوانین، استثناهایی نیز هست. این استثناها را باید تک به تک یاد بگیرید، چرا که قانون مشخصی برای آن‌ها وجود ندارد.

جدول انگلیسی حل کنید

جدول حل کردن روش بسیار مناسبی برای بهبود املای زبان انگلیسی است. با حل کردن جدول انگلیسی، علاوه بر تقویت املای زبان، دانش‌ و اطلاعات عمومی‌تان نیز افزایش پیدا می‌کند. در ابتدا، بهتر است هنگام حل کردن جدول، فرهنگ لغتی را نیز کنارتان داشته باشید تا از املای واژگان مطمئن شوید.

سریال و فیلم با زیرنویس انگلیسی ببینید

یکی از راه‌های مفرح برای تقویت املای زبان انگلیسی تماشای فیلم با زیرنویس انگلیسی است. حتی می‌توانید دفترچه یادداشتی را در کنارتان داشته باشید و واژگان دشوار را نیز در آن یادداشت کنید. بدین ترتیب، رفته رفته، چشم‌تان به املای واژگان انگلیسی عادت می‌کند و حتی موارد استثنا را نیز یاد می‌گیرید.

متون انگلیسی بخوانید

از هر فرصتی برای خواندن متون انگلیسی استفاده کنید. مطالعه به زبان انگلیسی تأثیر شگفت انگیزی بر تقویت املای زبان انگلیسی‌تان دارد. برای مثال، به سایت‌های خبری انگلیسی سر بزنید و از اخبار روز را از آنجا دنبال کنید، مجله‌های ادبی و هنری انگلیسی را بخوانید، به سراغ شاهکارهای ادبیات انگلستان و آمریکا بروید. به طور کلی، بهتر است متون متناسب با روحیه و سلیقه‌تان را انتخاب کنید تا خواندن صرفاً برای‌تان جنبه یادگیری نداشته باشد، بلکه جنبه تفریح نیز داشته اشد.

واژگان انگلیسی را به چند سیلاب تقسیم کنید

برای یادگیری املای واژگان بلند، بهتر است آن‌ها را به چند سیلاب تقسیم کنید و بر این اساس یادشان بگیرید.

تمرین املا کنید

تماشای شکل واژگان کافی نیست، بلکه باید نوشتن واژگان انگلیسی را نیز تمرین کنید. هر واژه را چندین بار بنویسید تا کاملاً بر املای آن‌ها مسلط شوید. تمرین املا برای برخی از زبان‌آموزان خسته‌کننده است، اما برای تسلط به املای واژگان، چاره دیگری وجود ندارد.

املای شکل جمع واژگان را یاد بگیرید

در زبان انگلیسی، واژگان را با حرف s جمع می‌بندیم، اما این اتفاق همیشه نمی‌افتد. برخی از واژگان با s جمع بسته نمی‌شوند، بلکه حروف انتهایی‌شان تغییر می‌کند، برای مثال،  شکل جمع واژه berry به صورت berrys نیست، بلکه berries است. همچنین شکل جملع واژه knife به صورت knifes نیست، بلکه knives است. بنابراین باید این استثناها را به خوبی یاد بگیرید تا مرتکب اشتباهاتی از این قبیل نشوید.

اشتباهات رایج در املای واژگان انگلیسی را یاد بگیرید

احتمال اینکه املای برخی از واژگان را اشتباه بنویسید بسیار زیاد است. بهتر این این واژگان را بشناسید و املای آنها را نیز چندین بار تکرار کنید. به مثال‌های رو به رو توجه کنید: basically، foreign، forty، weird و interrupt در این دسته قرار می‌گیرند.

فهرستی از واژگان دشوار برای خودتان بنویسید

اگر واژه‌ای را با چند بار تمرین و تکرار یاد نمی‌گیرید، بهتر است آن‌ را به صورت جداگانه در دفترچه‌ای یادداشت کنید و چند وقت یک بار، به آن مراجعه کنید. با این تمرین می‌توانید املای هر واژه‌ای را سریعاً یاد بگیرید.

ریشه کلمه‌های انگلیسی را در فرهنگ لغت بررسی کنید

اگر یادگیری املای واژه‌ای برای‌تان دشوار است، بهتر است ریشه آن را در فرهنگ لغت چک کنید. معمولاً یادگیری ریشه واژگان و پیشوندها و پسوندهای آن باعث می‌شود واژگان بهتر در ذهن‌تان تثبیت شوند. در واقع، با شناخت ریشه کلمات و پسوندها و پیشوندهای‌شان، املای واژگان انگلیسی را به صورت تحلیلی یاد می‌گیرید.

به زبان انگلیسی بنویسید

نوشتن به زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی دارد. گمان نکنید یک بار نوشتن باعث می‌شود املای واژه تا همیشه در ذهن‌تان بماند. بهتر است در مورد موضوعات مختلف به زبان انگلیسی برای خودتان بنویسید. این تمرین باعث می‌شود واژگان و املای صحیح‌شان همواره در ذهن‌تان باقی بمانند.

چرا یادگیری املای واژگان انگلیسی مهم است؟

اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، باید املای واژگان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید. شاید با خودتان فکر کنید که یادگیری املای واژگان انگلیسی چندان اهمیتی ندارد و برای مکالمه‌های روزمره احتیاجی به آن‌ها ندارید، اما واقعیت غیر از این است. امروز، نیاز به نوشتن بیش از هر زمان دیگری است.

برای مثال، اگر بخواهید به زبان انگلیسی توییت کنید، ایمیلی انگلیسی را ارسال کنید یا با دوست انگلیسی زبان‌تان چت کنید، باید املای صحیح واژگان را بشناسید.

شاید متوجه این موضوع نشده باشید، اما واقعیت این است که نوشتن بخش مهمی از زندگی و ارتباطات شما را تشکیل می‌دهد. بنابراین با یادگیری املای صحیح واژگان، می‌توانید به راحتی، به این زبان بنویسید، پیام صحیح را به مخاطب انتقال دهید و از هر گونه سوء تفاهم جلوگیری کنید.

سخن آخر

تا به اینجا، با اهمیت یادگیری املای واژگان انگلیسی و همچنین بهترین روش های بهبود املای انگلیسی آشنا شدید. خواندن، نوشتن، یادگیری ریشه واژگان انگلیسی و تمرین و تکرار سبب تقویت این مهارت در شما خواهد شد. یادگیری املای انگلیسی را جدی بگیرید و از روش‌های مختلف، مانند تمرین املا، خواندن متون انگلیسی، تماشای فیلم با زیرنویس انگلیسی، شناخت ریشه کلمات انگلیسی و مواردی از این دست برای بهبود املای زبان انگلیسی بهره بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا